1.6 tdi weer zonder acc?

Chiel

Actief lid
Zodra de auto rolt, trek ik de hendel naar mij toe en dan is ACC weer actief op de laatst ingestelde snelheid. Bij mijn auto met DSG bak werkt dat perfect. Ik weet niet of het bij een handgeschakelde Octavia 3 exact hetzelfde werkt. Ik gebruik dit trucje bijna dagelijks.
 

philippe bakker

Forumguru
Dus als hij met acc tot volledige stilstand is gevallen en precies het terug normaal rijden is geef je eerst wat gas en trek je dan aan de hendel ?
 

bonyuri

Actief lid
Daarnet even de ACC geprobeerd, maar bij het stoplicht moest ik toch handmatig bijremmen hoor :D
 

bonyuri

Actief lid
Ik heb een DSG.
Hij remde wel af, maar in mijn MFA kwam een rood voetje met "remmen" te staan. Dat heb ik toen maar gedaan :)

Vanochtend in de spits wel gebruik gemaakt van ACC en dan komt hij netjes tot stilstand, en begint automatisch weer zelf te rijden. Ideaal :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Hé, helemaal tot stilstand en daarna weer rijden zeg je? Dan verschilt dat blijkbaar toch per auto, want ik heb ook berichten gezien dat dat bij mensen zo niet werkte.
 

bonyuri

Actief lid
Het was gelukkig geen enorme file, dus ik kon vrij snel weer doorrijden, maar hij heeft inderdaad ff stil gestaan en een paar tellen later ging hij weer vanzelf verder :)
Misschien heeft het iets met de tijd te maken? Dat hij na een bepaald aantal seconden ACC eraf gooit? Dat kan ik vandaag wel ff testen
 
Acc pakt binnen een paar seconden stilstaan de draad gewoon weer op.
Sta je langer stil dan verschijnt in de maxidot de mededeling "acc rijklaar". De auto zal daarna niet meer vanzelf gaan rijden, maar bij aantikken gaspedaal of acc hendeltje gaat de acc gewoon direct weer aan de slag

Als je wat laat bent met reageren gaat de auto er wel wat plotseling vandoor en remt dan ook weer wat abrubt als je voorganger langzaam rijdt.
 
Bovenaan Onderaan