1.6 TDI van FA naar ACC?!

Iemand ervaring met ACC op de 1.6 TDI?
Zelf heb 'k een 1.6 TDI met enkel FA.
Waar mogelijk zou ik deze optie graag upgraden naar ACC.

iemand ervaring/suggestie in deze hoek?
 

TedVlemmings

Forumguru
Helaas zal er meer bij komen kijken dan enkel een tendeltje. Als het ooit al mogelijk wordt (mis het persoonlijk niet, wat niet wil zeggen dat zodra het mogelijk zou zijn ik het niet zou willen). Als het mogelijk was geweest dan zou er de laatste maanden al veel meer over bekend zijn geweest aangezien de nieuwe octavia inmiddels toch alweer bijna een jaar rond rijdt. Over enkele jaren zal het wel op de O4 komen, gezien de Golf en Audi excusiviteit dan wel weer in een andere gimmick zal zitten.
 
Helaas zal er meer bij komen kijken dan enkel een tendeltje. Als het ooit al mogelijk wordt (mis het persoonlijk niet, wat niet wil zeggen dat zodra het mogelijk zou zijn ik het niet zou willen). Als het mogelijk was geweest dan zou er de laatste maanden al veel meer over bekend zijn geweest aangezien de nieuwe octavia inmiddels toch alweer bijna een jaar rond rijdt. Over enkele jaren zal het wel op de O4 komen, gezien de Golf en Audi excusiviteit dan wel weer in een andere gimmick zal zitten.

Het markante is dat de Seat leon, golf VII alsook de A3 de optie wel kennen. Bij Skoda is deze optie - commercieel? - niet leverbaar op de instap motorisering. Pak je 'n andere motor, kan het wel als optie besteld worden...

Dan zal het toch instelbaar/uitbreidbaar/ activeerbaar moeten zijn, oneens?
 

Darkside

Forumguru
Alles is mogelijk. Het zou ook mogelijk zijn om op een greenline een panodak te leveren. Maar die optie staat niet in het systeem (met een reden. maar het moet wel mogelijk zijn technisch gezien).
ACC zal vast ook mogelijk zijn mits alle componenten (hard/software) al aanwezig zijn op de auto.
Dan zal het vast een vinkje zijn ergens in VCDS en je hebt ACC.
Echter wordt acc geregeld via een aparte hendel (deze mis je iig fysiek) dus zou je ook nog iets anders moeten programeren dat bv de volume knop gebruikt wordt om de afstand te regelen.

Dus ja theoretisch zou het instelbaar/uitbreidbaar en activeerbaar moeten zijn.

Wel blijf ik het raar vinden dat het niet op de skoda beschikbaar is op de basis motorisering. En dat dit wel bij de zusjes kan.
 

Rickvw

Lid
in belgie is de 1.6 TDI (tijdelijk) bestelbaar (geweest) met ACC.
Gegeven dat, kan ik mij niet voorstellen dat deze auto technisch anders in elkaar steekt.. wrong?
 

Darkside

Forumguru
Tuurlijk steekt de auto technisch niet anders in mekaar. Het is puur op papier dat het niet mogelijk is.
Door de juiste vinkjes bij assemblage niet te zetten worden de benodigde onderdelen niet geinstalleerd op deze autos.
Soms heb je geluk als iets puur software matigs is. En ik denk dat e.e.a best software matig te activeren is dat ACC aan gezet wordt. Vraag blijft dan. Hoe bedien je het. Je mist immers dan nog steeds de fysieke hendel.

het is net als Park Assist. als je alleen PDC hebt is het vast mogelijk park assist sofware matig te activeren. Maar je mist dan nog steeds de benodigde extra sensoren.
 
Bovenaan Onderaan