1.6 of 2.0 ? (of toch 1.8 T)

Rick Blaine

Actief lid
Hallo,
Ik ben over een paar maanden van plan een O1 Combi te kopen. In elk geval wordt het een benzine. Maar de vraag is: welke motor?

Ik rij nu al 5 jaar in een Marea 1.6 met 103 pk. Deze auto weegt ongeveer net zoveel als de O1 combi dus het is wel aardig vergelijkingsmateriaal.
Ik zou het liefst iets meer pk's en/of trekkracht willen hebben dan ik nu heb, maar ook niet helemaal leeglopen op brandstof- of onderhoudskosten. Zeker met een eventuele km-heffing in aantocht.

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende benzinemotoren? Wat is de verstandige keus? Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar en wil geen gas of diesel (zonder roetfilter).

Ik weet dat de 2.0 bekendstaat om zijn olieverbruik en dat de 1.8 T heel zeldzaam is en wellicht hogere onderhoudskosten heeft door de complexere techniek. Wat zijn de verdere plus- en minpunten van de benzinemotoren?

Alvast hartelijk dank voor jullie tips.
 

cvegreen

Forumguru
Misschien kan je Roel zijn RS overkopen , hij is zeker en vast heel goed onderhouden . Ik heb hem vorige zomer gezien en het is een heel mooie auto.
 

Rick Blaine

Actief lid
Ja, dat heeft hij zelf ook al aangeboden. Ik ken de auto verder niet, maar ik vrees dat hij voor mij te hoog gegrepen is. Bovendien kan ik pas in juni echt gaan shoppen...
 

henkie

Nieuw lid
Ik denk dat je de komende maanden eens langs een aantal dealers moet gaan om met de verschillende motoren een proefrit te maken. Ik denk dat je vraag dan door jezelf kan worden beantwoord.
Ik rijd zelf in een O1 combi in Demarrage uitvoering met een 1.6 motor. Ik ben er uitermate tevreden over. Heb sinds juni 2009 een gasinstallatie. Ook dat bevalt mij prima. Helaas is hij niet te koop.
 

Rick Blaine

Actief lid
@Henkie: ik ben dat ook zeker van plan, maar wacht nog even tot vlak voor juni. Moet toch eerst vakantiegeld beuren voordat het spaarvarken vol genoeg is... :)