1.4TDI (70 of 80pk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er motorisch veel verschillen tussen de 70 en 80pk? Of is dit louter een software aanpassing en eenvoudig te chippen zonder andere onderdelen te zwaar te belasten en zo de levensduur van het blok te verminderen.
Het teruggevonden dat uit een 70pk, 95 te halen valt.
 

van_der_P

Senior Member
De 70 en 80 pk motor zijn op papier hetzelfde. Dus het zou een software verhaal kunnen zijn.
Maar uit een 70 pk, 95 pk halen is toch wel veel. Dat is meer dan 30% meer. Ik weet niet of dat zo verstandig is.
 

joergarms

Senior Member
geen directe ervaring, maar ik weet wel dat je een 1.4 tdi net zo goed kan chippen als een 1.9 tdi.
Reken maar dat het dan een heel bijterig 3 cilindertje wordt, wat iedereen versteld laat staan.
 

cvegreen

Forumguru
Mijn hyundai accent was ook een 3 cilinder diesel met 82 pk en dat ging werkelijk als een trein. Mijn vrouw haar vectra heeft 150 pk en in een sprintje tot 100 km/u was ik haar voor ,daarna was haar wagen wat sneller dat ze me bijbeende als ik al 120 reed. Dus je moet niet bang zijn dat je een sloom ding gaat kopen .
 
Ik heb een 70pk hoor, het gaat dus niet over een aankoop. Eerder over een chiptuning of powerbox ofzo.

Ik heb absoluut geen klachten over de 70pk. Hij is zuinig en krachtig.
Alleen, wanneer je achter een vrachtwagen zit op de autostrade en je wil naar het tweede baanvak in de spits. Dan mis ik een beetje power van de 90 naar de 120.
 

joergarms

Senior Member
sowieso, neem geen powerbox, daar hoor je vaak negatieve verhalen over.
Laat het m dan gewoon chippen, kost tussen de 250 en 500 euro en zal je schat ik zo'n 15 a 20 pk geven en het koppel zal denk ik met 40 Nm verhogen, dus behoorlijke waardes.
 

cvegreen

Forumguru
Had het dus verkeerd begrepen , sorry daarvoor .
Een powerbox zou ik ook niet aanraden ook omwille van de vele negatieve reaktie's . Heb ergens (hier of een ander forum weet het niet meer waar) gelezen van iemand die een powerbox had laten steken en was wel tevreden over de prestatie's , maar in file rijden bv kon niet meer omdat zijn wagen zo nerveus op z'n gas reageerde. Dat is alles behalve een leuke bedoening als je het mij vraagt . Bij chiptuning heb je zelfs nog kans dat je je fabrieksgarantie kan blijven behouden. Ik zou dus opteren voor chiptuning in plaats van zo'n plug en play powerbox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan