1.4 Tsi motor

Topic in 'Octavia III' gestart door 64rhfx, 22-03-2019.

  1. oco1979

    oco1979 Forumguru

    wat is een autoleven ? relatief. Ik zelf zou de gok niet wagen.
     

  2. Renkie

    Renkie Actief lid

    De definitie van een "autoleven" is een erg ruim begrip. Als je doorvraagt bij de dealer en de vraag omdraait: tot welke kmstand garanderen ze dat het heel blijft... zal je een heel ander antwoord krijgen.
     
  3. ertromp

    ertromp Forumguru Donateur

    Niet mee.eens dat er nergens zou staan wat de vervangingstermijn is.
    In de SSP behorende bij het EA211 blok staat:
    Vervangingstermijn distributieriem 210.000 km
    Maar geen aantal jaren dus wel de hoeveelheid km's zoals ik eerder al aangaf
     
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  4. ertromp

    ertromp Forumguru Donateur

    En het plaatje bij het praatje[​IMG]
     
    Corné de Kluijver en Antera vinden dit leuk.
  5. Arjann

    Arjann Forumguru

    In de onderhouds voorschriften en tabellen heb ik echt niks kunnen vinden over de riem hoor @ertromp . Daarnaast vind ik het wel apart dat in jouw screenshot bij bougies 60k/6jaar staat, terwijl dit 60k/4 jaar is. Hoe actueel is het screenshot van je?
     
  6. ertromp

    ertromp Forumguru Donateur

    2013/2014 dus zal voor TS die een 2e hands exemplaar aanschaft zeker van toepassing zijn. En ik zou liever van die gegevens uitgaan dan niets
     
  7. Cordoba

    Cordoba Forumguru

    @Arjann Kun je uitleggen waarom er voor de bougies niet alleen een km-stand maar ook een leeftijd staat waarbij ze vervangen moeten worden? Ik heb nooit iets anders dan km-stand gezien voor bougie-wissel, en gezien de electrodes slijten door de vonken zal een km-stand een betere indicatie zijn dan leeftijd. (Als je veel in lage versnellingen rijdt, zullen de bougies sneller slijten, doordat je dan meer toeren maakt, dus meer vonken nodig per afgelegde km).
     
  8. Arjann

    Arjann Forumguru

    @Cordoba die 60k of 4 jaar is een fabrieksvoorschrift. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die 4 jaar niet technisch kan onderbouwen voor je. Maar als een auto (even als voorbeeld) 5k per jaar rijd, deze waarschijnlijk veel korte stukjes rijdt en vaak niet goed op bedrijfstemperatuur komt. De verbranding is dan dus relatief vaak niet optimaal. Dit kan invloed hebben op de bougies. Heb toevallig zelf een Up gehad van 12/2014. Deze had december vorig jaar 30k gelopen. Ik voelde heel af en toe, alleen stationair een "hikje". 3 nieuwe bougies erin gedraaid en het "hikje" nooit meer gevoeld.
     
    Cordoba vindt dit leuk.
  9. Cordoba

    Cordoba Forumguru

    Duidelijk Arjann, ik had daar al zo'n idee van. Ik heb in het verleden een poosje minder km's per jaar gereden dan nu, maar ritjes van 60 km waren toen voor mij korte ritjes: de auto stond door de week vaak stil, en maakte in het weekend zijn km's met veel ritten van 100-150 km, en in dat soort gevallen gaan lage jaarkilometrages dus niet samen met typisch gebruik voor korte ritten.
     
    Arjann vindt dit leuk.

Deel deze pagina