1.4 tsi met vijfbak gekend?

ken.ham

Nieuw lid
Dag allemaal,

Ik heb vorige week een Octavia van 2011 gekocht, 1.4 tsi 122pk. Ik heb hem nog niet in mijn bezit, moet nog naar keuring en verzekering nog in orde brengen. Ik ben nieuw op dit forum sinds vandaag en heb al direct een vraag :tongue:

De Octavia die ik heb gekocht heeft een vijfbak. Nu heb ik al veel informatie opgezocht en alle mogelijke versies opgezocht (autoweek en autozine), maar vind ik geen 1.4 tsi met vijfbak terug.
Dit blijken allemaal zesbakken te zijn.

Daarom de vraag, er bestaan toch dergelijke versies? Of klopt hier iets niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties, eventueel van mensen met dergelijke uitvoering :)
 

hemi24

Forumguru
wellicht was de versnellingspookhoes versleten en heeft de dealer per abuis een nieuw pookknop met afbeelding van 5-bak teruggeplaatst?!?
 

ken.ham

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties.
Het is de 'basisuitvoering' ambition.
Op de pook zijn er effectief 5 versnellingen, heb er een proefrit mee gemaakt, maar mij toen geen vragen bij gesteld.
Ik ben van België en bij ons zijn de kentekens niet rechtstreeks gelinkt aan de wagens. Was garage nummerplaat.

Ik zal het best nog eens navragen bij de garage vermoed ik of er iets veranderd is.

Ik laat het nog weten.
 
Bedankt voor de reacties.
Het is de 'basisuitvoering' ambition.
Op de pook zijn er effectief 5 versnellingen, heb er een proefrit mee gemaakt, maar mij toen geen vragen bij gesteld.
Ik ben van België en bij ons zijn de kentekens niet rechtstreeks gelinkt aan de wagens. Was garage nummerplaat.

Ik zal het best nog eens navragen bij de garage vermoed ik of er iets veranderd is.

Ik laat het nog weten.
Ah dat had ik niet gezien.
Dan de motorcode; die moet op de papieren staan vermeld.
 

ken.ham

Nieuw lid
Was er niet een versie met 80 pk? Edit: dat een versie zonder TSI..

Na dat ik vandaag het inschrijvingsformulier heb ontvangen heb ik dit direct nagekeken. Het blijkt dus inderdaad de versie van 59kw/80pk te zijn. Op autoscout stond er duidelijk 1.4 tsi 90kw/122pk. Zelfs op de motorkap stond 1.4 tsi.
Het klopt totaal niet en ga zo snel mogelijk naar de garage. Als bedrog al zo ver gaat. De koop zal dus niet doorgaan, ik had enkel nog maar een voorschot gegeven, maar dit ga ik ook zeker terugvragen.

Bedankt voor me in de juiste zoekrichting te sturen.
 
Bovenaan Onderaan