1.4 TSi hapert soms

bobby45

Actief lid
e10 is ethanol 10% e 95 is puur werkt niet voor de tsi motoren alles van rubber gaat er aan, dus verstopt de filter en verstuivers
 

mr2cv

Lid
Probleem heeft zich niet meer voorgedaan na die keer flink accelereren, dus kan goed kloppen dat de ontsteking zich even goed heeft gezet. Was trouwens ook na ruim een week stilstand. 's Morgens naar het werk gereden (9 km, koude motor rustig aan), 's middags tradt het probleem pas op bij acceleren/ invoegen op de snelweg. Ik tank trouwens euro 95 bij Esso in Duitsland. Daar hebben ze ook e10, maar dat mag ik, na navraag bij de dealer, niet tanken.
Ik houd jullie op de hoogte, al wordt de Yeti nu niet veel gebruikt.
 
De Tsi's kunnen moeiteloos E10 aan. Al diverse tankbeurten ermee gehad en geen enkel nadelig effect bemerkt, ook geen meerverbruik trouwens!
 

Leo!

Nieuw lid
Onze Yeti 1.4 TSI houdt ook in; bougies blijken kapot.
Auto is 1½ jaar oud en heeft nog geen 10.000 km. gelopen. Voor de bougies mag ik € 83,- aftikken. Dit slaat echt helemaal nergens op!!
 

EdK

Forumguru
Hallo Leo je zit nog in je garantie hoor, en ik heb ook een Yeti 1,4 maar met ruim 30K en 2 jaar heb ik dit niet aan de hand gehad.
En verwacht velen niet, dus simpel een constructiefoutje van bougie !!??
 

Spierings

Forumguru
Bougies gaan bij zo'n 1.4 tsi wel vaker kapot, monteren van zogenaamde gas bougies wil meestal beter helpen.

Ook de turbo's willen soms bokken veroorzaken, als deze klemt (turbodruk regeling) is het makkelijk op te roepen bij warme motor en in 3-4 versnelling vol gas vanaf 1500 toeren. De motor voel je dan halen (harder zachter harder etc.) tot 3000 toeren. Dit is dan echt duidelijk voelbaar.
 

Leo!

Nieuw lid
Bougies gaan bij zo'n 1.4 tsi wel vaker kapot, monteren van zogenaamde gas bougies wil meestal beter helpen.

Ook de turbo's willen soms bokken veroorzaken, als deze klemt (turbodruk regeling) is het makkelijk op te roepen bij warme motor en in 3-4 versnelling vol gas vanaf 1500 toeren. De motor voel je dan halen (harder zachter harder etc.) tot 3000 toeren. Dit is dan echt duidelijk voelbaar.

De ergste klachten zijn weg met de nieuwe bougies; ik rijd nu zelf een paar dagen met de yeti van mijn vrouw. Bovenstaand verhaal klopt. De auto trekt niet vloeiend door bij bovengenoemde toerentallen. Wat kan daar nog aan gedaan worden?
 
Het zou kunnen zijn dat een of meerdere benzine injectoren niet goed meer zijn.
Kwam vorig jaar terug van vakantie, net voor thuiskomst ging het motor management lampje aan
in eerste instantie werden de bougiekabels vervangen.
Maar later bleek dat 2 van de 4 injectoren vervangen moesten worden, deze injectoren schijnen
bijzonder gevoelig te zijn voor de kwaliteit van de getankte benzine.
Ik tankte altijd BP 95 rij nu op 98 kost iets meer maar de 1.2 tsi loopt naar mijn gevoel beter op 98.
 

Spierings

Forumguru
Wat kan daar nog aan gedaan worden?
Dan zou ik zelf eens naat de specialist gaan en hiermee proefrijden, ze kunnem dan de turbostang op klemmen controleren door er druk op te zitten.
Probleem komt meestal voor bij erg warme motor.
Bij vw audi hebbem ze inmiddels betere turbos en komt het probleem niet. Meer voor
 
De motor van mijn Yeti hielt ook in en mijn motor management lamp ging dan branden.
Bij de onlangs uitgevoerde service beurt hebben ze een modificatie aan de turbo uitgevoerd.
Sindsdien geen problemen meer gehad.
 

Eduardo

Forumguru
Soms wordt ook wel eens gesproken dat de kwaliteit van de huidige benzine zo slecht is dat het brandstofsysteem kan vervuilen. Een busje fuel-cleaner toevoegen aan de brandstof kan dit probleem oplossen.
 
Bovenaan Onderaan