redriver
Senior Member
Ik ga , zodra ik alle onderdelen binnen heb, o.a. de bougies van de Octavia 3 FL 1.4 vervangen. Nu geloof ik in "een goede voorbereiding is het halve werk" dus heb wat gezocht op internet / youtube. Bougies zelf vervangen is makkelijk maar de ignition coils / bougiekapjes (juiste benaming ?) lijkt een potentiële horrorklus.
Ik heb dit hulpstuk al besteld:
Onderstaand filmpje (maar er zijn meer voorbeelden te vinden) laat zien wat er allemaal mis kan gaan bij het uittrekken van die ignition coils:
Mijn concrete vraag is of er iemand tips heeft om deze klus zo makkelijk mogelijk te laten verlopen? Dus hoe voorkom je dat dat pijpje helemaal of in delen uit de bougieopening getrokken moet gaan worden ?
Ik heb dit hulpstuk al besteld:
Akozon T10530 Bobine Puller Removal Tool Carbon Staal ABS Antislip Comfortabele Grip Vervanging voor Leon A3 Octavia 2013 : Amazon.nl: Auto & motor
Akozon T10530 Bobine Puller Removal Tool Carbon Staal ABS Antislip Comfortabele Grip Vervanging voor Leon A3 Octavia 2013 : Amazon.nl: Auto & motor
amzn.eu
Onderstaand filmpje (maar er zijn meer voorbeelden te vinden) laat zien wat er allemaal mis kan gaan bij het uittrekken van die ignition coils:
Mijn concrete vraag is of er iemand tips heeft om deze klus zo makkelijk mogelijk te laten verlopen? Dus hoe voorkom je dat dat pijpje helemaal of in delen uit de bougieopening getrokken moet gaan worden ?

. Of hij heeft geen idee, of het is een typefout (de 9 zit naast de 0 tenslotte, en uit mn hoofd is t 19 mm).