1.4 TSI 90 kW (125 pk) met 7-bak DSG

SkodaMan

Actief lid
1.4 TSI 90 kW (125 pk) met 7-bak DSG, je leest het goed.

In Nederland is deze motor met bak nog niet te krijgen maar in Duitsland wél: http://cc5.volkswagen.de/cc5/configurator/fs_base.aspx?context=default&app=ICC-DE

De Golf en de Jetta hebben hem. De lichtgewicht 7-bak DSG heeft een droge-plaat koppeling in tegenstelling tot de 6-bak DSG met "natte" koppeling. Er is een hele grote kans dat deze combinatie ook in de Octavia II modeljaar 2009 (juli-augustus 2008) en de SuperB II beschikbaar komt.

Deze combinatie is wat mij betreft ideaal. De SuperB heeft vanwege zijn afmeting zelfs kans op een A-label. In de Jetta heeft de combinatie een B-label dus zal dat ook wel gelden voor de Octavia.
 

Gieliovd

Forumguru
Klinkt als een mooie combinatie! Ik zou toch ook wel echt graag een goede automatische versnellingsbak rijden. Ik denk dat mijn volgende auto maar een automaat moet worden. Dat er nog mensen met plezier in een schakelbak elke dag in de file rijden, kan ik niet begrijpen.

Alleen zo'n 1.4 T(F)SI lijkt me nou niet echt je van het.. Ik heb dus laatst in een Touran TSI gereden, en ik schrok me een ongeluk. KLAP! was het en de turbo knalde erbij, ik werd zo achterin de stoel geworpen toen ik keek of er verkeer kwam om de hoek.

Ik vond het een hele nerveuze wagen.

Hoe bedoel je precies dat de Superb vanwege zijn afmetingen dan A label zou krijgen? In zijn klasse bedoel je dan?
 

Hetzer

Forumguru
lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, die zal best lekker rijden in een Superb-2 of Fabia-2 (RS???)
 

SkodaMan

Actief lid
Hoe bedoel je precies dat de Superb vanwege zijn afmetingen dan A label zou krijgen? In zijn klasse bedoel je dan?

Nederland, als enige in Europa, neemt de afmetingen van een auto mee in de bepaling van het energielabel. Hoe groter de auto hoe meer hij mag vervuilen. Zo krijgt een VW Fox 1.2 met 144 gram CO2/km een C-label en een VW Passat 1.4 met 157 gram CO/km een A-label.

Hoeveel gekker kan het nog worden: http://www.autodisk.nl/nieuweautoprijzen/?cboMake=39&cboModel=
 

LenK

Forumguru
Nederland, als enige in Europa, neemt de afmetingen van een auto mee in de bepaling van het energielabel. Hoe groter de auto hoe meer hij mag vervuilen. Zo krijgt een VW Fox 1.2 met 144 gram CO2/km een C-label en een VW Passat 1.4 met 157 gram CO/km een A-label.http://www.autodisk.nl/nieuweautoprijzen/?cboMake=39&cboModel=

We weten allemaal dat dat milieu geneuzel kant nog wal raakt. Milieu = geld vangen. Als het milieu echt zo belangrijk was dan zouden bio-diesel en ethanol in dit kader een streepje voor moeten krijgen door belastingvoordeel.

Maar on topic:
Het systeem probeert mensen te verleiden tot het kopen van de minste CO2'er
in hun klasse.
Een eerlijker systeem zou de natuurlijk absolute uitstoot als maatstaf te nemen. En dan zitten alle kleintjes in A en de groten in G.
Maar dat is dan ook weer onzin omdat de kleintjes minder verbruiken dan de groten verbruiken ze minder brandstof en zijn dus al minder belast(end).
En wat te denken van Diesel: veel minder CO2, maar dan wordt daar de norm gewoon aangepast om toch te kunnen blijven graaien....
 

van_der_P

Senior Member
1.4 TSI 90 kW (125 pk) met 7-bak DSG, je leest het goed.

In Nederland is deze motor met bak nog niet te krijgen maar in Duitsland wél: http://cc5.volkswagen.de/cc5/configurator/fs_base.aspx?context=default&app=ICC-DE

De Golf en de Jetta hebben hem. De lichtgewicht 7-bak DSG heeft een droge-plaat koppeling in tegenstelling tot de 6-bak DSG met "natte" koppeling. Er is een hele grote kans dat deze combinatie ook in de Octavia II modeljaar 2009 (juli-augustus 2008) en de SuperB II beschikbaar komt.

Deze combinatie is wat mij betreft ideaal. De SuperB heeft vanwege zijn afmeting zelfs kans op een A-label. In de Jetta heeft de combinatie een B-label dus zal dat ook wel gelden voor de Octavia.

Volgens mij komt deze motor snel richting NL. Zeker als je het verbruik met elkaar vergelijkt (1.6 DSG 6 gem. verbruik 8.2 op 100 tegen 1.4 TSI DSG 7 gem. verbruik 5.9 op 100 ) Met deze uitvoering krijg je korting op de BPM.
Dus als VAG slim is, snel leverbaar maken. En dan ook in een keer de 1.2 TSI.
 
Bovenaan Onderaan