DiVini76
Forumguru
Nu ik inmiddels een tijdje en wat km's verder ben, weet ik inmiddels ook hoe hier op te rijden...
Bij mijn Octavia met DSG had je veel sneller meer koppel en doordat DSG altijd in de juiste versnelling staat hiervoor en daardoor voelde deze in eerste instantie veel rapper aan. Bij mijn Superb handgeschakeld, die ik redelijk schakellui (en daardoor erg zuinig) rij, moet ik gewoon iets meer toeren maken of even terugschakelen en boven de 2500-3000 toeren voel je het extra koppel en pk's door de chiptuning écht wel!
Een stoplichtsprinter is het gewoon niet door het handgeschakelde, daarvoor is het toch wat gewicht wat in beweging gebracht moet worden. Zeer waarschijnlijk is dat bij een Superb met DSG anders, maar ik hoef ook geen stoplichtsprinter te hebben of te zijn.
En nu ik er beter op heb leren letten, merk ik eigenlijk ook helemaal geen verschil meer of ik 98 of 95 (E5) tank; het extra koppel en pk's is er als ik het wil of nodig heb.
Dus ja, ik was in eerste instantie erg teleurgesteld toen bij VAG Techniek bleek dat er al een stage 1 tuning op mijn Supberb zat, maar nu ik weet dát het er zit en ik het extra vermogen ook aan kan spreken, ben ik er gewoon supertevreden over en zou ik een toekomstige andere Skoda er zonder twijfel ook laten chiptunen bij VAG Techniek.
Bij mijn Octavia met DSG had je veel sneller meer koppel en doordat DSG altijd in de juiste versnelling staat hiervoor en daardoor voelde deze in eerste instantie veel rapper aan. Bij mijn Superb handgeschakeld, die ik redelijk schakellui (en daardoor erg zuinig) rij, moet ik gewoon iets meer toeren maken of even terugschakelen en boven de 2500-3000 toeren voel je het extra koppel en pk's door de chiptuning écht wel!
Een stoplichtsprinter is het gewoon niet door het handgeschakelde, daarvoor is het toch wat gewicht wat in beweging gebracht moet worden. Zeer waarschijnlijk is dat bij een Superb met DSG anders, maar ik hoef ook geen stoplichtsprinter te hebben of te zijn.
En nu ik er beter op heb leren letten, merk ik eigenlijk ook helemaal geen verschil meer of ik 98 of 95 (E5) tank; het extra koppel en pk's is er als ik het wil of nodig heb.
Dus ja, ik was in eerste instantie erg teleurgesteld toen bij VAG Techniek bleek dat er al een stage 1 tuning op mijn Supberb zat, maar nu ik weet dát het er zit en ik het extra vermogen ook aan kan spreken, ben ik er gewoon supertevreden over en zou ik een toekomstige andere Skoda er zonder twijfel ook laten chiptunen bij VAG Techniek.
