1.4 TSI 125 pk in noodloop op snelweg

johnboy

Donateur
:shocked:, net voor Nederlandse grens uit Duitsland. Wat een pech, vermogen weg... Ik heb max 150 gereden en normale optrekken...

Ff schrikken als je net wilt inhalen. Auto even op parkeerplaats uitgezet en weer gestart: probleem weg, trekt weer oke.

Had in weken ervoor een beetje inhouden gemerkt, weet niet of het ermee verband houdt.

Ik ga zo vag-com er even aan hangen en kijken of ik wat kan zien mbt foutcodes.

Hoop niet dat ik ook lid ben geworden van de 1.4 tsi-problemen-fanclub.
Ik heb de auto nu een paar weken (Superb II combi is uit 2010) en maar 28000 op de teller.
 

Zwapp

Forumguru
Hm dit verhaal ken ik met mn vorige auto, was toen de luchtmassameter die er mee ophield, ook in Duitsland.
We horen graag wat je gevonden hebt!
 

johnboy

Donateur
De volgende foutcode was aanwezig, dinsdag de dealer maar even bellen:

Address 01: Engine Labels: 03C-906-016-CAX.clb
Control Module Part Number: 03C 906 016 AL HW: 03C 906 016 C
Component and/or Version: MED17.5.5 G 5294
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 33361 790 00000
VCID: 69DDB9973E60
1 Fault Found


000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 27455 km
Time Indication: 0
Date: 2025.14.12
Time: 14:31:50


Freeze Frame
RPM: 3503 /min
Load: 100.0 %
Speed: 145.0 km/h
Temperature: 90.0°C
Temperature: 24.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V
 

coolrunnings

Actief lid
Ik heb hier ook last van gehad (1.4 TSI Octavia) en bij mij bleek de wastegate defect te zijn, gevolg was een nieuwe turbo (onder garantie).
Duurde wel een week voordat deze bij de dealer gearriveerd was.
 

sitechris

Donateur
Ik begreep dat er vooral veel problemen waren met de 160/180 pk versies van de 1.4 tsi, of vergis ik me dan? Ontopic: balen altijd dit soort troubles.
 

Race Eend

Forumguru
dit gebeurd inderdaad regelmatig met de turbo's van de 1.4tsi 122-125pk, juist deze motor heeft hier last van (turbo wordt vaak vervangen).
 

LT83

Forumguru
Pffff, slecht verhaal, turboproblemen na 28.000km, die 1.4tsi-tjes zijn toch echt wat minder betrouwbaar heb ik het idee. Ik heb zelf ook een keer zon ervaring gehad in Duitsland en dat is zeker niet prettig. Gelukkig ging het toen om een verstopt brandstoffilter, maar gas geven en geen respons meer krijgen is echt vreemd. Om terug te komen op de problemen van de 1.4tjes. Een oom van mij heeft 2 jaar geleden een nieuwe golf tsi 160pk gekocht, deze heeft het eerste half jaar zowat alle controlelampjes zien branden en ongeveer net zo vaak bij de dealer als voor de supermarkt gestaan.
 

johnboy

Donateur
Vrijdag heb ik een afspraak bij de dealer in Oosterhout, dan wordt de stekker er even ingezet en een diagnose gesteld.
Ze kijken ook gelijk naar mijn rollende bagageafdekking die niet meer rolt...

Ik laat wel weer weten hoe of wat.
 

johnboy

Donateur
Vanmiddag bij de dealer geweest. Men heeft fout in geheugen gezien, eea gereset en waarden gemeten. Alles binnen de norm. M.a.w. graag in de gaten houden. Kijken of ik het kan simuleren of toch nog eens met VAG-COM gaan loggen.

Ik heb op de heen weg rustig aan gereden, brandstofverbruik richting 1 op 14,3, redelijk dus. Trekken doet tie goed nu, hmm, in juni is hij 2 jaar oud...

Bagageruimte afdekking is besteld en wordt onder garantie vervangen. In 1e instantie gaf men aan dat het al gedaan was, maar de afdekking lag los in de auto onopgerold. Slordig.
Nagevraagd: oeps, bedoeld werd hij is besteld. Ik heb de chef de tip gegeven de afdekking dan wel weer in te bouwen voor de klant. Schaam schaam was reactie, hij zou het doorgeven.

Ook heeft men garantie uitgevoerd op Skoda embleem: vervangen.

Eindresultaat: hopen dat het eenmalig was.
 

bobby45

Actief lid
turbo bij deze tsi,s??? ik dacht dat dit de betere motor is.
Hebben jullie veel ervaring hier mee mark?

Ik hoop dat ik toch zo,n 250 ton er mee te rijden
 

Stakie75

Senior Member
Bobby45, ik weet dat Skoda's goeie auto's zijn, maar 250 ton (250.000.000 km) gaan ze echt niet halen hoor :laugh:
 

Giant

Forumguru
Vooruit dan, laat ik ook mee spelen voor de koelkast: één ton (in kilometers) = 100.000 Km, eens? Dan lijkt het me wiskundig gezien verdedigbaar dat 25 ton 2.500.000 Km is. Wel delen we denk ik de conclusie dat ook dit respectabele aantal kilometers niet gehaald zal worden door dezelfde auto:koffie:.
 

Giant

Forumguru
:ot: Laat die koelkast trouwens maar zitten. Misschien dat ik door het geven van dit antwoord en de bijdrage aan dit topic op het forum in aanzien stijg en van junior member naar senior member promoveer. Of zijn daar zwaardere testen voor nodig?
 

Canon-Eye

Forumguru
Post #16 klopt in zoverre dat 25 ton inderdaad 2.500.000 km betekent. Er was echter sprake van 250 ton, wat ten onrechte naar 250 miljoen km werd omgerekend - en da's dan weer een nul te veel.

[O.T.] En nee - om van junior naar senior te promoveren hoef je niet persé juiste of anderszins verstandige dingen te posten. Het werkt puur op basis van het aantal berichten; de kwaliteit ervan wordt niet meegewogen...:smirk:
 

bobby45

Actief lid
Ja zal wel zie waneer hij op is hij staat nu op 66000 km in nog geen 2 jaar dus 35000km per jaar dus na 10 jaar is dat 350000 dat moet wel mogelijk zijn.
Oja ik heb nacht dienst dus ben niet zo scherp meer:crazy:
 
Bovenaan Onderaan