Benieuwd naar ervaringen of adviezen.
Als mijn 2023 Superb iV aan de laadpaal staat (thuis) en vol is geladen, onstaat er een probleem. Althans, ik denk dat dit het scenario is.
Bij volle accu begint de auto icm de laadpaal te spoken. Aan de auto zie ik dat het dashboard ongeveer om de minuut aan gaat. En vervolgens weer uit. Auto is vergrendeld, geen sleutel in de buurt.
Aan de buitenkant zie ik de laad indicatie branden, maar weer uit gaan.
De laadpaal gaat ook uit, en vervolgens weer aan.
De binnenunit van de laadpaal hoor ik uit- en aanklikken. Alsof de stroom er af en weer op gaat.
Mijn vermoeden is dat er een probleem met de laad installatie is. Ik denk dat de binnenunit zichzelf herstart, daardoor de laadpaal buiten zich herstart en de auto dus elke +- minuut een signaal krijgt alsof die weer geladen wordt. Daardoor gaat dashboard branden.
Gevolg: paar dagen geleden knalde de auto er allemaal storingen uit en wilde niks. Later was de 12v accu leeg. Pechhulp heeft hem weer op gang gekregen.
Nachtje geen laadpaal, geen problemen.
Nachtje laadpaal: weer problemen met 12v accu. Auto deed het wel maar gaf aan dat ik moest rijden om accu op te laden.
Ik verdenk dus de laad installatie. De maatschappij denkt goed mee en is aan het kijken, maar hun eerste ideeën lossen niks op.
Zij sluiten ook niet uit dat de auto de veroorzaker is. Dat door een signaal van de auto, nadat deze is volgeladen, die een raar signaal afgeeft aan laad installatie.
Benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Als mijn 2023 Superb iV aan de laadpaal staat (thuis) en vol is geladen, onstaat er een probleem. Althans, ik denk dat dit het scenario is.
Bij volle accu begint de auto icm de laadpaal te spoken. Aan de auto zie ik dat het dashboard ongeveer om de minuut aan gaat. En vervolgens weer uit. Auto is vergrendeld, geen sleutel in de buurt.
Aan de buitenkant zie ik de laad indicatie branden, maar weer uit gaan.
De laadpaal gaat ook uit, en vervolgens weer aan.
De binnenunit van de laadpaal hoor ik uit- en aanklikken. Alsof de stroom er af en weer op gaat.
Mijn vermoeden is dat er een probleem met de laad installatie is. Ik denk dat de binnenunit zichzelf herstart, daardoor de laadpaal buiten zich herstart en de auto dus elke +- minuut een signaal krijgt alsof die weer geladen wordt. Daardoor gaat dashboard branden.
Gevolg: paar dagen geleden knalde de auto er allemaal storingen uit en wilde niks. Later was de 12v accu leeg. Pechhulp heeft hem weer op gang gekregen.
Nachtje geen laadpaal, geen problemen.
Nachtje laadpaal: weer problemen met 12v accu. Auto deed het wel maar gaf aan dat ik moest rijden om accu op te laden.
Ik verdenk dus de laad installatie. De maatschappij denkt goed mee en is aan het kijken, maar hun eerste ideeën lossen niks op.
Zij sluiten ook niet uit dat de auto de veroorzaker is. Dat door een signaal van de auto, nadat deze is volgeladen, die een raar signaal afgeeft aan laad installatie.
Benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.