1,4 55kw internal eeprom error

Status
Niet open voor verdere reacties.

polf

Senior Member
Al geruime tijd heeft de fabia van mijn vrouw last van uitvallende cruise control en dan na de volgende motor start brand het oranje check engine lampje.Fout code als hieronder is al vaak gereset maar komt altijd weer terug,soms gelijk,soms een dag of twee later,stekkers op ECU zien er goed uit.
Heeft iemand ervaring met deze fout code?of ontkom ik niet aan een nieuwe ECU?,Overig kan ik p/n niet terug vinden in ekta7,de andere hebben allemaal een andere letter aan het eind,zou er een verbeterde versie van zijn?

Control Module Part Number: 047 906 033 C
Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PA G00HSSJ4A

1 Fault Found:
18048 - Internal Contr. Module (EEPROM) Error
P1640 - 35-00 - -

Thanks voor het meedenken
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum.

Sorry maar kan je niet helpen. Dit gaat mij te diep! Ik denk voor praktisch alle mensen hier behalve de monteurs.

Succes!
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op het forum. Ook ik kan je helaas niet helpen, het is een probleem dat hier nog niet eerder besproken is.
 

EdK

Forumguru
Kan je zelf niet hier mee helpen , maar indien de antwoorden hier teleurstellend voor je blijven probeer het dan eens op het volgende prikbord : http://www.prikpagina.nl/list.php?f=296 en vraag dan specifiek het aan VW monteurke.
Zoals ze pseudoniem al zegt is hij monteur en weet gewoon erg veel antwoorden. En indien hij het op dit moment niet meteen weet dan zoekt hij het vaak uit op het werk !!

Een ding gaarne wel van jou kant !! Zodra je daar een antwoord hebt gekregen waar je wat aan hebt dan gelieve dit ook hier te posten zodat andere lezers er nu of in de toekomst ook hier wat aan hebben !!

Succes
 

cvegreen

Forumguru
Ik dacht het na het lezen van de vraag , van oei dat lijkt mij een experts vraag. Voor zo'n gevallen zou ik het forum niet raadplegen maar naar een erkende garage gaan . Je bent zeker dat dit niet met keuken huis en tuin raad niet opgelost kan raken .
Verder welkom op het skoda forum .

 

Desperado

Forumguru
Even terugduikend in het verleden(1997 ongeveer) hadden we bij Citroen ook wel eens eeprom problemen.
Daar was de oplossing simpel:eeprom vervangen.
Voor de rest sluit ik me aan bij cvegreen.
 

polf

Senior Member
kleine update

Fout zit er nu even niet in ,maar zal niet lang meer duren.
Onderstaande tips kreeg ik van vw monteurke,als ik morgen tijd heb zal ik de metingen uitvoeren,wellicht is het verstandig om dit belast met een lampje te doen zodat overgangs weerstand uitgesloten kan worden.

Auteur: vw monteurke (---.cable.casema.nl)
Datum: 05-04-2008 10:24

Deze storingscode wijst inderdaad in de richting van het motorregelapparaat.
Voordat je een nieuw regelapparaat monteert zou je het volgende eens kunnen proberen.

Controleer om te beginnen de spanning en de massa op de stekker van het motorregelapparaat.
Pen 3 = constant + (11-14V)
Pen 4 = + via contact (11-14V)
Pen 1 en 2 = massa (0 ohm t.o.v. massa)
Controleer alle massapunten in de motorruimte die je kunt vinden op corrosie

Controleer alle zekeringen, ook (nee, vooral !!) die in de zekeringkast op de accu.

Voor de motorregelapparaten van dit type motoren zijn de afgelopen jaren diverse software-updates uitgekomen.
Laat je dealer controleren of de meest recente update is geinstalleerd.
Zo niet, laat deze dan alsnog installeren.
Updaten duurt ongeveer 30 - 45 min.

Hebben bovenstaande maatregelen geen succes dan moet je voorzichtig aan een nieuw regelapparaat gaan denken


NB ,kwam er achter dat de motor maar 50 kw ipv 55 kw,Hou jullie op de hoogte
 

polf

Senior Member
update eeprom error

gisteren gemeten volgens opgave van vw monteurke:
pin 1 en 2 zijn netjes mider dan 1 ohm,veranderd ook niet als je met de bedrading rommelt dus ok
pin 3 is een geschakelde plus,deze gemeten met 25 Watt belasting en netjes 12 V.zou dus ook goed alleen anders dan vw monteurke had opgegeven.(constant +)
pin4 en 5 meet helemaal niks.
Klacht wederom gereset,Zou heel er geholpen zijn met een electrisch schema maar kan deze nog niet vinden,iemand toevallig??
 

polf

Senior Member
voor als nog doet ie 't

Van de week de kabelboom welke loopt van schutbord onder het luchtfilter huis door naar verschillende componenten open geknipt.In deze kabelboom had zich heel veel water opgehoopt.Deze kabel is bij mijn Fabia nog ingepakt met als gevolg dat water er wel inkomt maar er niet meer uit wil.Er was nog geen duidelijke sprake van corrosie in de kabel (verharding/verdikking) maar buiten mantels waren wel al aangetast/verkleurd.Ik heb nu isolatie direct onder de doorvoer uit de ruitenwisser ruimte weggehaald en kabels met ty-wraps vast gezet.Water wat nu de kabel in loopt vanaf boven kan er nu teminste weer uit.
Cruise control werkt tot nu toe en nog geen fouten in de ECU.
so far so good,maar echt vertrouwen??
 

EdK

Forumguru
Top dat je ons hiermee op de hoogte houd , dit soort info is atijd makkelijk voor mensen die op bepaald moment dezelfde problemen hebben !!

Dat het vocht zover is doorgelopen verbaast me niets !! Kabel heeft een hygroscopische werking ! Als ik kabels leg voor dakventilatoren of indien een luchtbehandelingskast op het dak staat en hiervoor diverse bekabeling moet leggen voor metingen ( temp's / druk / hygro, etc etc ) dan tape ik deze kabels altijd op de kop af !! doe ik dit niet dan staat het water met nat weer zo een anderhalve meter de kabel in met als gevolg op langere duur corrosie !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan