1.2 TSI of 1.4 TSI in combinatie met DSG 7?

1.2 TSI DSG7 of 1.4 TSI DSG7


  • Totaal aantal stemmers
    66

Maarten

Forumguru
Mocht iemand ergens een Octavia te koop weten/vinden, dan hoor ik het graag.
Voorlopig blijf ik nog even zoeken met al jullie ervaringen en meningen in mijn achterhoofd.
Uiteraard ga ik binnenkort nog even bij de dealer langs om te kijken of ik proef kan rijden in de 1.4 TSI DSG.
 

Maarten

Forumguru
Nu de discussie in een ander draadje loopt over het te 'hoge' verbruik van de 1.2TSI ben ik er nog niet helemaal uit...
 

HBos

Lid
Maarten, het draadje "hoge" verbruik van de 1.2 TSI , moet je zien als "hoger verbruik dan fabrieksopgave" de 1.4 zal nog wel meer lusten. gem verbruikt 1.2 TSI is 6.9 l/100km over de eerste 4000km.
 

Maarten

Forumguru
Okee...ik hou de draadjes in de gaten.
Het aanbod is nog steeds niet hoog dus heb nog niet hoeven kiezen.
 

Greenarctic

Donateur
Ben nog in afwachting van mijn Octavia. Ik heb gekozen voor de 1.2tsi op basis van de gegevens van de fabrikant en het commentaar in diverse forums.
Als je een "rustige" rijder :koffie:bent dan zou ik voor de 1.2tsi gaan. Met een sportievere rijstijl :923: geeft de 1.4tsi meer vreugde, die kan dat net wat soepeler dan een 1.2 die daarvoor wat harder moeten werken.
Mijn oude auto was een Peugeot 306 diesel (zonder turbo) waarvan een aantal pk's met de VUT waren gegaan. Ik vond het verschil bij het rijden niet zo groot. Heb een 1.2tsi bij de dealer gereden en later nog de 1.4tsi van een collega. Ik denk dat ik een rustige rijstijl heb en rij lange afstanden meestal in de spits (meestal niet in files) en op basis van het verwachte verbruik voor de 1.2 gekozen.

Succes gewenst met het maken van de keuze.
 

Maarten

Forumguru
Als eerste; welkom op dit forum!

Ik ben een rustige rijder. Ik ben geen scheurneus en hoef niet steeds als eerste overal weg te zijn. Ook op de snelweg kom ik niet boven de 120 km/u. Ik heb in de jaren geleerd dat het me niets opleverde en alleen maar geld kost.
Dus met jouw uitleg ernaast zou de 1.2TSI mij best passen.
 

Rallye

Forumguru
In het draadje over de 1.2 wordt besproken dat het verbruik van alle gedownsizede motoren stijgt als je de turbo gebruikt. Het verbruik van de 1.2 en de 1.4 hoeft in de praktijk dus niet veel uit elkaar te liggen, aangezien je van de 1.4 de turbo minder zult aanspreken. Wat mij betreft is het bovendien altijd goed om wat reserve te hebben.
 

Skoody Boo

Actief lid
Je bent het natuurlijk wel -als je hem dan eenmaal hebt - aan al deze 74 posts verplicht om achteraf nog even commentaar te leveren op de 1.2 n.a.v. je ervaringen. Dan kunnen alle mensen die zo hard met je mee hebben gedacht nog even evalueren of ze ook goed hebben mee gedacht :).
 

kwoudenberg

Nieuw lid
Een 1.2 TSI heeft inderdaad 2 kleppen per cilinder, maar dat is meer dan genoeg voor een geblazen motor. Bedenk hierbij dat het ademen van een turbo motor anders loopt dan bij een atmospherische motor. Vier kleppen is nu niet meer nodig en geeft theoretisch meer weerstand.
 
Bovenaan Onderaan