Hallo Iedereen,
Ik ben vandaag een 1.0 TSI Skoda Octavia Combi gaan testen, 90.000KM - bijna 2 jaar oud.
Was de eerste 1.0 TSI waarmee ik reed, heb wel al 1.2 TSI gereden.
Ik ben op de hoogte dat het een 3cilinder is, en wat dit betekent.
Nu vond ik heb wal bij stilstand een beetje schudden, hetgeen een 1.2 TSI niet doet.
Is dit normaal? (deze vraag is gericht aan andere 1.0 TSI rijders). Volgens de eigenaar is dit altijd zo geweest en is vanwege 3 cilinder.
Voorts heeft de wagen een verlengde garantie 5 jaar 100.000 KM van skoda (hier in Belgie).
Bij Skoda binnen geweest om de onderhoudshistoriek te overlopen.
2de onderhoud op 61.000 KM. Normaal is elke 30.000. Dus tweede te laat.
Ik vroeg bij Skoda of dit geen probleem zou geven voor de verlengde garantie. Volgens de after-sales niet, maar ze geven niets op papier (de eigenaar niet aanwezig). Maar als puntje bij paaltje komt en Skoda moet dokken, zie ik hun wel anders kraaien. Of niet? Iemand ervaring?
Prettige avond, T.
Ik ben vandaag een 1.0 TSI Skoda Octavia Combi gaan testen, 90.000KM - bijna 2 jaar oud.
Was de eerste 1.0 TSI waarmee ik reed, heb wel al 1.2 TSI gereden.
Ik ben op de hoogte dat het een 3cilinder is, en wat dit betekent.
Nu vond ik heb wal bij stilstand een beetje schudden, hetgeen een 1.2 TSI niet doet.
Is dit normaal? (deze vraag is gericht aan andere 1.0 TSI rijders). Volgens de eigenaar is dit altijd zo geweest en is vanwege 3 cilinder.
Voorts heeft de wagen een verlengde garantie 5 jaar 100.000 KM van skoda (hier in Belgie).
Bij Skoda binnen geweest om de onderhoudshistoriek te overlopen.
2de onderhoud op 61.000 KM. Normaal is elke 30.000. Dus tweede te laat.
Ik vroeg bij Skoda of dit geen probleem zou geven voor de verlengde garantie. Volgens de after-sales niet, maar ze geven niets op papier (de eigenaar niet aanwezig). Maar als puntje bij paaltje komt en Skoda moet dokken, zie ik hun wel anders kraaien. Of niet? Iemand ervaring?
Prettige avond, T.