1.0 TSI 81kw/110pk

Niels83

Forumguru
Ik reed een half jaar terug de leon 1.0tsi ecomotive. Als dat het zelfde blok is.. dat reed wel erg lekker. Maar benzine heb ik alleen nog maar 3 cilinder gereden.
 

Fabia 123

Forumguru
De verschillen in rijden met drie of vier cilinders en techniek zijn hiervoor besproken. Maar hoe gaat een driecilinder zich gedragen bij hogere km standen vanaf 160000 km? Meer, minder onderhoud of storingen?. Wel vergelijken met een vier cilinder.
 

Frank C

Forumguru
Hallo,
Ik denk erover na om mijn O3 combi 1.2TSI uit 2014 in te ruilen voor een nieuwe O3 combi 1.0TSI, beide handgeschakeld
Ik vraag mij echter af of er een verschil is in het koppel in de lagere toeren. De 1.2TSI bereikt het maximale koppel vanaf 1500 tpm bij de 1.0TSI is dat pas bij 2000 tpm. Onder de 1500 tpm zonder turbo mis is soms al de power en zou het niet prettig vinden als ik straks tot 2000 tpm moet wachten. Heeft iemand de koppel grafieken vs. toerental van beide motoren?


Hier een youtube link naar een dynorun van een 1.0 tsi met gemeten waarden:

Koppel van de 1.0 tsi bij lage toeren is zeker goed. Had hiervoor een 1.4 tsi en ze komen aardig bij elkaar in de buurt.
 

andrehj

Forumguru
Ik denk dat dat meevalt. Mijn 1.8 TSI heeft ooit bij TVS op de rollenbank gestaan, waarbij het koppel precies 250 Nm bleek (waarschijnlijk om de DSG heel te houden). Het vermogen was met 186 pk wel flink hoger dan de opgegeven 160 pk.
 
Bovenaan Onderaan