“Inspectie luik” en andere gaten

Mtb

Lid
Hoi,
Ik heb een mooi Octavia uit 2019 op het oog.
Daarbij vallen 3 dingen in het interieur op.
Foto 1
Herkent iemand dit “inspectieluikje”. Er steken ook 2 schroeven door naar boven. Er zou een afdek kapje op horen?

Foto 2 en 3
In de hemel zitten aan beide zijden ter hoogte van de kofferbak ronde gaten. Herkenbaar, van een hondenrek?

Foto 4
Wordt er wel eens wat gemonteerd op de midden console en wat zou dat dan geweest kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reactie!
Mathijs

Bijlagen

• Foto 1 Luikje.jpg
    Foto 1 Luikje.jpg
    600,5 KB · Weergaven: 121
  • Foto 2 gat in hemel rechts.jpg
    Foto 2 gat in hemel rechts.jpg
    783,4 KB · Weergaven: 117
  • foto 3 gat in hemel links.jpg
    foto 3 gat in hemel links.jpg
    732,4 KB · Weergaven: 100
  • Foto 4 wat monteer je hier.jpg
    Foto 4 wat monteer je hier.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Welkom op het forum @Mtb

Het zou fijn zijn als je jezelf (en misschien in de toekomst je Skoda) wilt voorstellen in de meet&greet van dit forum.

Daarna is het ook handig om foto's waarnaar je verwijst ook toe te voegen aan je post, zodat wij ze kunnen zien

Mtb

Lid
Hoi PizaaPieter, dank je wel. Foto's zijn toegevoegd (via mobiel komen ze er niet door?) en een kort berichtje geplaats in meet&greet.
Dank voor de terugkoppeling!
Mathijs

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het 'inspectieluikje': mogelijk heeft er een extra/andere versterker, of iets anders, in de auto gezeten, zoiets wordt vaker onder een stoel gemonteerd.
De gaten in de hemelbekleding: die duiden inderdaad op een hondenrek/bagagerek..........waarom iemand het eruit haalt bij inruil? Meestal past het toch niet in een ander type auto.
De middenconsole: er zit ook een afdruk in de bekleding er net voor/onder, prullebakje/iets voor kinderen/achterpassagiers?

Tees

Donateur
Ik kan niet helemaal plaatsen waar dat inspectieluikje zit. Onder het dashboard aan de bijrijderskant gok ik? Kan van alles zijn, maar ik denk ook in de richting van @Peter-036.

Verder zou voor mij allemaal van dit soort gaten wel een groot minpunt zijn. Ik zou iig die gaten in de hemel afgedicht willen hebben met een bijpassend dopje (als die te vinden zijn), en wellicht dat stuk van t middenconsole vervangen. Maar dit soort dingen zijn erg persoonlijk, misschien stoort het jou helemaal niet.

• Leuk
Waarderingen: Mtb

EdwardP

Actief lid
Ik zou hem lekker laten staan. Er zijn genoeg Octavia’s zonder gaten te koop. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

1983jeroen

Forumguru
Is dat "luik" niet bij de passagiersstoel? Daar zit standaard een uitsnede in de vloerbedekking.

Heeft deze Octavia geen armsteun? Nooit geweten dat er uitvoeringen zonder zijn.
Wellicht heeft de vorige eigenaar er een after market armsteun op gemonteerd gehad.

Ik sluit me aan bij @EdwardP
Staan er genoeg te koop met minder beschadigingen aan interieur.
Of is dit een unieke kans qua prijs en andere opties?

• Leuk

Mtb

Lid
Het 'inspectieluikje': mogelijk heeft er een extra/andere versterker, of iets anders, in de auto gezeten, zoiets wordt vaker onder een stoel gemonteerd.
De gaten in de hemelbekleding: die duiden inderdaad op een hondenrek/bagagerek..........waarom iemand het eruit haalt bij inruil? Meestal past het toch niet in een ander type auto.
De middenconsole: er zit ook een afdruk in de bekleding er net voor/onder, prullebakje/iets voor kinderen/achterpassagiers?
Hoi Peter,
Dank, helder.
Inspectieluikje zou standaard zitten onder de passagiersstoel maar het ziet er niet netjes afgewerkt uit met een beugel of biesje. Daarom denk ik dat er idd iets achteraf gemonteerd heeft gezeten.
Bij de middenconsole is idd een afdruk te zien dus daar zal zeker iets gemonteerd hebben gezeten.
Dank je wel.
Mathijs

1983jeroen

Forumguru
Dat luikje is ook niet netjes afgewerkt. Dit is mijn 2e Octavia, maar bij allebei ziet het eruit alsof iemand een mes in de bekleding heeft gezet. Heel raar eigenlijk

• Leuk

Mtb

Lid
Dat luikje is ook niet netjes afgewerkt. Dit is mijn 2e Octavia, maar bij allebei ziet het eruit alsof iemand een mes in de bekleding heeft gezet. Heel raar eigenlijk
Weet je waarvoor het luikje is? Idd om een versterker oid in te kunnen bouwen? Iets anders, inspectie??

PizzaPieter

Donateur
Zit daaronder en ook weer onder de isolatie niet gewoon een 'bout of moer' waarmee iets vast zit ónder de auto? Waar een garage enigszins makkelijk bij moet kunnen?

• Leuk

Mtb

Lid
Zit daaronder en ook weer onder de isolatie niet gewoon een 'bout of moer' waarmee iets vast zit ónder de auto? Waar een garage enigszins makkelijk bij moet kunnen?

Er zitten 2 zelftap schroeven van onderaf geschroefd. Ze steken ook uit, dus door de bekleding heen.

PizzaPieter

Donateur
Door de bekleding zelfs? Dus met blote voeten daar zitten is onhandig?

Ik kan vanalles verzinnen (brandstofleiding ofzo) maar dat is gebaseerd op hele niks. Dus ik haak af.

• Leuk

Tees

Donateur
Klusje van meneer B. de Haas? Ik zou de wagen toch echt laten staan, er spreekt nou niet bepaald uit dat er zorgvuldig mee omgegaan is.

• Leuk

Okki

Forumguru
Ff foto van de Arona. Zit behoorlijk in de kijkert minder netjes dan bij Skoda.

En ja, daar mag wel even een stofzuiger door

IMG_20250601_155709156.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk

hemi24

Forumguru
Auto in z’n eerste leven ingezet als taxi, of ander bedrijfsmatig gebruikt vervoermiddel?

Of politieauto, of iets anders met lichtbalk op het dak, of camera auto voor streetview opnames of zo iets, zou hem sowieso laten staan tenzij je er niet om maalt en er een heel gunstige prijs tegenover staat

Bovenaan Onderaan