Škoda verlengt samenwerking met Tour de France

Bothje

Heel gewoon lid
Škoda verlengt samenwerking met Tour de France

Škoda heeft zijn officiële partnerschap met de legendarische wielerwedstrijd Tour de France verlengd tot 2013 en zet daarmee de betrokkenheid in het topwielrennen sinds 2004 voort. De samenwerkings-overeenkomst is gesloten met A.S.O. (Amaury Sport Organisation), de eigenaar van de rechten van de Tour de France. Škoda sponsort dit jaar tevens de witte trui voor de beste renner onder de 25 jaar.

"Our engagement in the major project of international cycle racing continues to be one of the pillars of our sponsorship strategy, which has proved to be a great basis for related projects on individual national levels. As a result, this multiplies and increases the value of our engagement even more. The most significant project in this respect is the partnership with Giro d'Italia, supported by an Italian importer, and active engagement in events for cycling enthusiasts of all ages, such as, for example, Bike for Life in the Czech Republic, Škoda Velothon Berlin "Onze betrokkenheid bij de internationale wielersport is nog steeds een van de pijlers van onze sponsoring strategie die heeft aangetoond een geweldige basis te zijn voor nationale invulling. Dit vermenigvuldigt de impact en waarde van deze samenwerking." aldus Martin Lauer, Škoda Auto Corporate Communications.

8 Teams
Škoda is dit jaar partner van in totaal 8 internationale topteams. Škoda importeur Pon Mobiel is partner van de nationale teams Rabo Wielerploeg, Skill Shimano, Shimano Neutrale Service. Het Rabo ProTeam, de topformatie van de Rabo Wielerploeg staat al veertien jaar aan de wereldtop.

In totaal rijden deze nationale teams met 25 Škoda’s. In totaal zullen maar liefst 350 Škoda’s te zien zijn tijdens de Tour de France. Het grootste deel, 250 stuks, wordt gebruikt door de organisatie en directie van de Tour.

97e editie
Škoda Nederland is partner van de stichting Grand Départ, organisator van de spetterende start van de 97e editie van de Tour de France op 3 juli in Rotterdam. Naast Nederland raast de Tour ook door België en natuurlijk Frankrijk. De Tour eindigt na 3.596 kilometer in 20 etappes traditioneel op de Champs-Elysées in Parijs.

Bron

Bijlagen

• VAR_2879.jpg
    VAR_2879.jpg
    25,2 KB · Weergaven: 17
  • VAR_2882.jpg
    VAR_2882.jpg
    24,6 KB · Weergaven: 16

cvegreen

Forumguru
Mooie reclame voor skoda lijkt mij . die auto's komen toch vrij vaak in beeld tijdens de tour en heel veel mensen hangen dan tijdens die uitzendingen voor de buis .

guitar_billy

Senior Member
hoe gaat dat met zo een sponsor deal? zijn de teams vrij in het kiezen van auto's ?
ben benieuwd of we Superb of Octavia als teamauto te zien krijgen...

Rolle

Senior Member
Gisteren tijdens de ronde van Vlaanderen reed er een ploeg (denk team van Cancelara) met een SII combi.

Volg het wielrennen eigenlijk niet zo, maar we waren bij familie waar ze aan het kijken waren. Heb dan maar autotjes gekeken.

pIETJEPUk-NL

Nieuw lid
Gisteren tijdens de ronde van Vlaanderen reed er een ploeg (denk team van Cancelara) met een SII combi.

Volg het wielrennen eigenlijk niet zo, maar we waren bij familie waar ze aan het kijken waren. Heb dan maar autotjes gekeken.

Ik wel :) (rij zelf ook aardig wat Km's weg op zo'n trapding) maar vondt het ook wel gaaf om de Skoda's er tussen zien tuffen. Dubbel plezier dus voor mij

Jeroen

E

Ex-lid 2926

Skoda en wielrennen

Zelf vind ik het wielrennen een geweldige sport om te volgen. Ik besteed ook de nodige uurtjes aan het rijden op een racefiets en mountainbike.
En dat mijn huidige automerk een belangrijke sponsor en toeleverancier is in de wielersport vind ik alleen maar mooi en heeft er mede voor gezorgd dat het merk op mijn verlanglijstje stond. (reclame werkt dus toch)
Toen de Tour de France een aantal jaren geleden Valkenburg als etappeplaats had en de karavaan door Zuid Limburg koerste stond ik aan de kant en kon voor het eerst de Skoda Roomster live bewonderen. Dat model was toen nog niet eens verkrijgbaar.
O ja, de oranje O2 combi RABO ploegauto in 1:43 heeft een mooi plaatsje op de plank in mijn hobbykamer. En de andere "wielerskoda's" probeer ik ook nog eens te bemachtigen.

sitechris

Donateur
slimme zet van Skoda. Mooi evenement met veel zichtbare skoda's in beeld.

Ook wel grappig. Seat is sponsor geworden van de Europa League (voetbal). Net als bij de Champions League wil de UEFA maar een beperkt aantal sponsors toelaten. Only problem, naast Seat hebben ze niemand kunnen vinden. Voor Seat prettig, want bij alle EL wedstrijden zie je alleen maar Seat reclameborden. Best wel value for money dus ;)

Vacaro

Senior Member
Had vorig jaar bijna een fiets-outfit gekocht van Skoda, was me iets teveel wit aan, daarom toch ni gedaan, komt ni goed met MTB'en. Zou nu ook beetje l*llig zijn naast men Opel. Word toch nog beetje opgewonden als ik een Skoda in de koers zie rijden.
Fleuren de koers ook beetje op vind ik, en is inderdaad prima reclame voor het merk.

nemo

Senior Member
Ik vind het geweldig om al die skoda's te zien rijden! Nog een reden om tv te kijken.
Maar ik vind het toch leuker om zelf te fietsen!

Fabia

† In Memoriam
Erg leuk, alleen weet ik nu heel zeker dat je die dus niet tweedehands wilt kopen.

Bovenaan Onderaan