ŠKODA Octavia Greenline met 14% bijtelling: vanaf € 24.100

Torica

Lid
Ik heb i
Een vraagje/opmerking voor wat betreft de chromen raamomlijsting... PON geeft aan dat dit (nog) niet mogelijk is op de Greenline (vraag me niet waarom), hoe heb je dit dan tóch kunnen (bij)bestellen?

Ik ben inmiddels gebeld dat de chromen raamomlijsting niet ongelijk is, wel achteraf maar dam wordt de prijs vervijfvoudigd.
 

Torica

Lid
Toen ik de offerte half juli bij de Skoda dealer liet opmaken, kreeg ik een lijstje van de 14%-versie voor me incl. alle opties. Dit lijstje is iets langer dan de 'normale' Greenline-prijslijst (zoals deze in PDF-formaat beschikbaar/downloadbaar is). Op deze dealer-lijst staat o.a. wél de trekhaak vermeld, maar dus niet de chromen raamomlijsting en andere maat velgen. Bovendien denk ik dat een grotere maat velgen dan 16" (af fabriek) nadelig uit kan pakken voor de bijtelling (dus 20% wordt i.p.v. 14%), of het moet na levering gemonteerd worden.

Gewoon een grotere maat achteraf laten monteren, dan heeft het geen effect op je bijtelling.
 

svdm

Senior Member
Gewoon een grotere maat achteraf laten monteren, dan heeft het geen effect op je bijtelling.
Dat zeg ik! ;)

Andere vraag/opmerking: "Weet iemand of op de O3 Greenline ook standaard van die lelijke groene Greenline stickers komen?" Het plaatje achterop en op de grille vind ik persoonlijk prima, maar die afschuwelijke stickers aan de zijkant (bij wielkasten voor) wil ik écht niet hebben!
 

Bijlagen

  • Skoda_Greenline_Sticker.jpg
    Skoda_Greenline_Sticker.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 64

CDK

Forumguru
waarschijnlijk zitten die er op, maar als jij bij je dealer aangeeft dat je dat niet wil, halen ze die er gewoon netjes af voor je
 

svdm

Senior Member
De O3 Greenline Combi komt nu definitief ook naar Nederland, maar zal voor zakelijke rijders in de 20%-categorie vallen. Dit geldt overigens ook voor de Hatchback vanaf 1 januari 2014.

De CO2-uitstoot van de Greenline Combi zal hoger uitvallen dan die van de Hatchback (87 g/km).

Zie o.a. http://bit.ly/15f6ag4.
 

svdm

Senior Member
Goed nieuws voor de zakelijke rijder: ook in 2014 zal de Skoda Octavia Hatchback Greenline met 14% bijtelling geleverd worden!

De uitstoot wordt verlaagd met 2 g/km. naar 85 g/km. Ik ga ervan uit dat de Combi Greenline 2014 in de 20% bijtellingscategorie komt/blijft.

Levering van deze 85 g/km. start in Nederland overigens pas vanaf februari 2014, maar met de huidige levertijden verwacht ik dat dat voorjaar 2014 wordt.

Linkje: http://www.autoweek.nl/nieuws/24944/skoda-octavia-greenline-ook-in-2014-14-bijtelling
 
Bovenaan Onderaan