ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Berrychello

Forumguru
Een TomTom is wat rottig vormgegeven, die is wat rond aan de achterkant. Daarom is er een kans dat het niet past. Had ik bij m'n Punto namelijk ook bij zo'n soort telefoon houder waar ik een TomTom in wilde doen.
 

elcocheSKODA

Actief lid
Wat mij al is opgevallen is dat de instellingen van de klimaat regeling, na iedere rit waarbij de auto langer heeft gestaan, terug valt naar een default van 22 °C.

Uit navraag bij de dealer, blijkt dat de klimatisering van een elektische auto (van de VW groep), inderdaad na iedere rit teruggaat naar de vast ingestelde temperatuur. Dit schijnt de meest gunstigste temperatuur te zijn voor een optimale actieradius.

Heb een klacht bij Škoda Nederland ingediend, aangaande de klimatisering.
Kreeg vandaag de telefonische terugkoppeling dat er niets aan te doen is en dat dit bij dit type auto gewoon zo is.
 
Ik heb mijn Citigo e IV nu bijna 3 weken en ondertussen 1750 km op de teller.

Ik laat de accu meestal op met de thuislader en af en toe bij een paal van b.v. Allego.

Wat mij opvalt is dat ik bij een volle accu nooit meer dan 210 km range heb!

Hebben jullie dit ook?
 

Berrychello

Forumguru
Dat ligt een beetje aan je gebruik en zal zich daar aan aanpassen. Als je een tijdje echt zuinig rijdt dan zul je hogere waarden zien.
 

RobVee1981

Nieuw lid
Meer dan 300 effectieve kilometers halen op een lading is mogelijk als je je best doet. Ik heb de auto nu een paar dagen en na de eerste paar ritten telkens meer range over dan waar ik mee begon. Vanmorgen een rit van 17 kilometer met een buitentemperatuur van 4 graden met gemiddeld 9 km/kWh... rustig aan en ecoplus met stoelverwarming :)
 

Berrychello

Forumguru
Dat is een nette score Rob!

Mij viel vandaag bij de aflevering op dat de kofferbak wel wat schraal bekleed is, zeker bij een groene valt dat op :D Ik heb daarom zelfklevend vilt besteld om de zijkanten te bekleden. Daarmee voorkom je rammelen van bagage en het bekrassen van het plaatwerk in de kofferruimte.
 
Meer dan 300 effectieve kilometers halen op een lading is mogelijk als je je best doet. Ik heb de auto nu een paar dagen en na de eerste paar ritten telkens meer range over dan waar ik mee begon. Vanmorgen een rit van 17 kilometer met een buitentemperatuur van 4 graden met gemiddeld 9 km/kWh... rustig aan en ecoplus met stoelverwarming :)


wij rijden momenteel nog steeds de demo omdat onze auto nog steeds niet terug is...
met deze kom ik niet verder dan 5 km/kwh
wat ook ook probeer en hoe zuinig ik ook rijd,
misschien omdat het de demo is en daar natuurlijk proefritten mee zijn gemaakt dat hij dat berekend op alle al afgelegen kilometers?

wat mij wel opvalt ook is als de accu helemaal opgeladen is kan ik maar max 170 km rijden en nog nooit meer geweest bij volle accu,

ook bij de boordcomputer waar het beschikbare vermogen staat mis ik altijd 1 streepje ook al is de accu vol....
 

elcocheSKODA

Actief lid
Wijziging start temperatuur is door iemand genaamd Tedo Nash gedaan in zijn VW E-Up! gedaan via OBDEleven. Ik heb dit ook net uitgevoerd.


Dat is de video waarin hij het uitlegt (Check ook zijn andere video's hij doet veel leuke dingen met zijn E-Up!)
 

Berrychello

Forumguru
Dat is een nette score Rob!

Mij viel vandaag bij de aflevering op dat de kofferbak wel wat schraal bekleed is, zeker bij een groene valt dat op :D Ik heb daarom zelfklevend vilt besteld om de zijkanten te bekleden. Daarmee voorkom je rammelen van bagage en het bekrassen van het plaatwerk in de kofferruimte.
Ik heb zojuist de kofferruimte bekleed met zelfklevend vilt:




En zo was het:
 
Laatst bewerkt:

Berrychello

Forumguru
Nadat iemand vroeg waarom ik de dorpel niet bekleed had dacht ik: ach, waarom ook niet?
Net dus weer even bezig geweest. Helaas niet genoeg materiaal om het helemaal te bekleden, maar eerlijk gezegd kijk je toch nooit zo de kofferbak in ;)


Die twee 'knipjes' zitten erin om ervoor te zorgen dat de bovenkant geen naden krijgt (het zijn twee stukken, met een naadje exact in het midden, maar dus niet ergens halverwege).
 

EdK

Forumguru
Dit zal een boel gerammel schelen !
En merk je ook dat het stiller is geworden in de wagen hierdoor ?
En bedoel ik aan rijgeluiden van achter !?
 

Me Zelf

Forumguru
Sjiek! Doet het ook nog iets voor (of tegen eigenlijk) geluid zo’n viltlaagje?

edit: zie dat Edk dezelfde vraag stelt
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Berrychello

Forumguru
Haha exact het midden dus niet het midden van het midden zeg maar :tongue:

Ik heb er nog niet mee gereden, maar het zou inderdaad kunnen dat het iets scheelt. Is wel dun spul dus daar verwacht ik niet teveel van.
 
Bovenaan Onderaan