ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Berrychello

Forumguru
Ik heb weer eens een elektronische gremlin in de Citigo… Op volstrekt onvoorspelbare momenten stopt de stoelverwarming er mee. Lampje / lampjes in de knop gaan uit (verwarmt ook echt niet meer) en is ook niet meer aan te zetten tot de auto uit en weer aan is gezet, de windows oplossing. Het gebeurt soms binnen 10 seconden na wegrijden en soms na 20 minuten en soms gaat het anderhalf uur lang goed. Wtf om maar een puberkind van me te citeren. Komt het iemand bekend voor?
Heb ik ook gehad. Weerstand in de stoelverwarming van de bestuurdersstoel was te hoog. De stoel is uit elkaar geweest en het onderdeel (stoelverwarming) is vervangen. Daarmee was het probleem verholpen.
Zie ook rond post #344 in dit topic.
 
Wij hebben exact hetzelfde probleem en bij de dealer geweest. Probleem nog nooit gehoord zeggen ze. Auto moet begin begin februari voor een beurt en de eerste apk keuring naar de garage en deze storing hebben ze erbij geschreven. Hoop dat onze nieuwe bestelde Jeep avenger summit dan binnen is, de skoda begint steeds meer kuren te krijgen.
Vandaag met een andere dealer gebeld en die monteur zei meteen dat het met de rijhendel of draadboom is. Dus met de hendel een paar keer heen en weer gaan was het advies en na laten kijken bij de garage. Dus het probleem is zeker bekend bij Skoda, alleen niet in Apeldoorn maar wel in Deventer. Ik denk eraan om onze auto maar daar naartoe te brengen ipv bij ons in de stad.
 

Me Zelf

Forumguru
Teruglezend zie ik inderdaad dat mijn stoelverwarming issue bijna exact hetzelfde is als bij @Berrychello. Ondertussen heeft ie helemaal de geest gegeven, zal na de jaarwisseling een afspraak proberen te maken bij de dealer. Zal wel lang duren: voor een reguliere onderhoudsbeurt bij de Octavia was na 2,5 maand het eerst gaatje.
 

Berrychello

Forumguru
Ik kreeg een paar weken bericht over de aankomende APK, begin maart. Gelijk maar gepland met een beurtje. Half februari kon het op z'n vroegst!
 

Berrychello

Forumguru
Is dat onderhoud niet gratis de eerste 5 jaar?
Zit idd bij de autoprijs in. Nu is die van ons (op dit moment nog) private lease, dus de rekening zie ik sowieso niet. Moet nog wel ff in conclaaf want nieuwe ruitenwissers werd afgekeurd door de leasemaatschappij. Nu werk ik daar zelf, dus ik ga daar even achteraan. Natuurlijk moet een lage prijs ergens vandaan komen, maar nieuwe ruitenwissers na 2 jaar lijkt me niet heel gek.
 
Wat dat betreft zijn ze erg gierig daar….
Bij ons werden nieuwe ruitenwissers ook afgewezen en ze vielen van ellende uit elkaar.

Bij de laatste beurt (4 jaar) en apk
Moesten er echt nieuwe banden onder voor. Werd ook afgewezen door de lease maatschappij. Kom nog makkelijk 1000 km door zeiden ze
Ik was van mening met de herfst/winter aankomende dat nieuwe banden toch echt wel moest.
Na een paar telefoontjes kregen we toch toestemming.
Maar alles wijzen ze af

Bij de apk was er meer aan de hand en moest hij 2 dagen langer blijven en elke keer belde de garage weer dat meer als de helft niet werd gedaan door afwijzen lease maatschappij. ‍♂️
 

EdK

Forumguru
Kom nog makkelijk 1000 km door zeiden ze
Moet je ze aansprakelijk stellen als ze zo'n uitspraak doen, dan draaien ze vaak in één keer om !
Collega had ook band waar bijna canvas doorheen kwam en kon nog makkelijk !
Nadat hij aangaf dat als er iets gebeurde hij hun aansprakelijk zou stellen konden in één keer wel de banden vervangen worden .
En keren dat hij erna belde voor onderhoud wat gedaan moest worden kreeg hij zonder morren de goedkeuring....

Waarschijnlijk stond er bij zijn naam een tekst als moeilijk persoon !! :pieker:
 

Me Zelf

Forumguru
Gisteren was na 2 maanden eindelijk de afspraak voor de “reparatie” van de stoelverwarming. Halverwege de dag kwam de mededeling dat de auto opgehaald kon worden maar dat er een nieuwe datum geprikt moest worden. Want ze mogen nog geen onderdelen bestellen voordat de diagnose is gesteld… zucht. Dus weer 3 weken verder en weer een dag kwijt.
 

Berrychello

Forumguru
Wauw, dat is wel bizar! Want in principe wisten ze al wat het euvel was toch?

Over de ruitenwissers: blijkbaar waren die afgekeurd omdat ze in één set aangevraagd waren met het 'gratis' onderhoud. Dus de dealer had ze apart moeten aanvragen. Binnenkort dus nog ff regelen.
 

Me Zelf

Forumguru
Het verhaal was dat ze eerst moesten kijken welk onderdeel van de stoelverwarming kapot was. Ik denk: vraag of ik een keertje langs wil rijden, meet het in 15 minuten door en dat is inclusief koffie, koekje erbij en goed gesprek over voetbal (/korfbal etc net waar de interesse ligt) en dan weet je ook genoeg. Maar door het in te plannen als officiële afspraak kost het grapje de leasemaatschappij dus iets 160 euro, om alleen de diagnose te stellen. En mij een dag de auto kwijt plus zeker een uur reistijd.
 
Bovenaan Onderaan