Alpha
Donateur
Škoda Auto voert het tempo van zijn e-offensief en transformatie op het gebied van elektrische mobiliteit verder op. Met de lancering van vier volledig nieuwe elektrische modellen en twee vernieuwde versies in de Enyaq iV-familie wil de Tsjechische autofabrikant zijn BEV-gamma in 2026 hebben uitgebreid tot zes modellen. Tot 2027 investeert Škoda Auto in totaal € 5,6 miljard in e-mobiliteit. Met de ‘Small’ BEV in het kleine SUV-segment, de ‘Compact’ met de naam Elroq in het compacte SUV-segment, een ruim ‘Combi’ stationwagonmodel en de 7-persoons ‘Space’ SUV gaat Škoda zijn volledig elektrische portfolio aanzienlijk uitbreiden en diversifiëren. In de loop van de overgangsfase naar e-mobiliteit blijven modellen met moderne en efficiënte verbrandingsmotoren evenals plug-in hybride-aandrijving een belangrijke pijler onder Škoda’s modellengamma. Met de nieuwe generaties van de Superb en Kodiaq, de vernieuwde Octavia, de Kamiq, de Scala en de nieuwe volledig elektrische modellen biedt Škoda binnenkort het meest omvangrijke modellengamma in zijn geschiedenis. Daarbij combineert het merk het beste van twee werelden biedt het klanten op verschillende markten de juiste Škoda voor elke smaak en behoefte.
Complete artikel: https://www.skoda.nl/nieuws/skodas-...et-zes-nieuwe-elektrische-modellen-voor-2026/

Complete artikel: https://www.skoda.nl/nieuws/skodas-...et-zes-nieuwe-elektrische-modellen-voor-2026/



Leuk, bij welk programma was dat? Die Superbus lijkt helaas toch een beetje een doodgeboren kindje. Wat betreft de luchtweerstand van die bus, er zit dan ook heel veel input in van iemand met veel F1 ervaring, na een PhD het vak verder geleerd van Rory Byrne bij Ferrari, en daarna hoofd aerodynamica bij Williams F1 geweest. De helaas te vroeg overleden (verongelukt) Antonia Terzi. Ergens was het wel een gaaf plan, die Superbus, zelf heb ik in die tijd nog wel eens voorzichtig nagedacht over de aansturing van de pro-actieve vering met behulp van nauwkeurige GPS locaties.