kofferbakdeksel gaat niet open

hallo allemaal,

Sinds gisteravond gaat mijn kofferdeksel niet meer open. Als ik de AB indruk schiet hij een klein beetje los en het lampje in de bak gaat branden. Na veel heen weer geklik met de AB (Vooral op sluiten) en als ik de deksel dichtdruk lukt het uiteindelijk wel. Wat kan het probleem zijn?

hallo allemaal,

Sinds gisteravond gaat mijn kofferdeksel niet meer open. Als ik de AB indruk schiet hij een klein beetje los en het lampje in de bak gaat branden. Na veel heen weer geklik met de AB (Vooral op sluiten) en als ik de deksel dichtdruk lukt het uiteindelijk wel. Wat kan het probleem zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabiafreak
Is er iemand bekend met het niet meer openen van de achterklep? normaal opent deze met alle 4 de overige deuren. Nu alleen openen via hendel naast de bestuurdersstoel. HEEL irritant...

Vaak een defecte microschakelaar in het achterklepslot, deze herkent dan niet meer dat de klep gesloten is en stuurt daarom ook niet meer de ontgrendelservo aan.

Meten is weten.............

Hij gaat dus wel een beetje open, maar blijft hangen in de beugel. Bij inspectie van het mechaniek (onder en boven lijkt alles te werken) du het lijkt me geen schakelaar probleemn. kan het zijn dat de beugel waar het "slot" invalt, verbogen of veschoven is. Ik heb namelijk net voor de problemen een zware krat in mijn bak gezet en deze kan over de beugel heengegenaan zijn. Volgens een collega kun je de beugel via een schroef stellen is dit zo?

Ronnie

Forumguru
Ik deed het in de plaatwerkerij altijd zo: Bouten in de slotplaatbeugel zover losdraaien dat je (met moeite) de beugel nog iets kunt schuiven, dan de klep voorzichtig dichtdoen(slot kan zich zetten) klep weer voorzichtig open, en dan de bouten weer vastdraaien.
Controleren of de klep ook werkelijk in het "tweede"slot valt, anders beugel ietsje hoger zetten.
Het is soms een hoop gepier, maar geduld is een schone zaak........

Hij gaat dus wel een beetje open, maar blijft hangen in de beugel. Bij inspectie van het mechaniek (onder en boven lijkt alles te werken) du het lijkt me geen schakelaar probleemn. kan het zijn dat de beugel waar het "slot" invalt, verbogen of veschoven is. Ik heb namelijk net voor de problemen een zware krat in mijn bak gezet en deze kan over de beugel heengegenaan zijn. Volgens een collega kun je de beugel via een schroef stellen is dit zo?

Ooohhh... wacht eens even, heeft er toevallig iets tegen het kunststof deel van de achterplaat gestaan??
Als dat zo is kan het ook zijn dat de omkeerhevel van de achterklepontgrendeling krom is.
Oplossing: de-monteer het kleine afdekplaatje in de achterplaat bekleding ter hoogte van de achterklepslot ontgrendeling, het omkeerheveltje word nu zichtbaar, en je zal zien dat deze iets krom is, dit eenvoudig weer terugbuigen, nu de achterkep dichtdoen en kijken of het omkeerheveltje netjes ligt uitgelijnd met het oranje ontgrendelingsknopje op het achterklepslot, als dit het geval is de kunststof afdekking terugbouwen, en als het goed is moet de achterklep weer ontgrendelen als vanouds.

Ooohhh... wacht eens even, heeft er toevallig iets tegen het kunststof deel van de achterplaat gestaan??
Als dat zo is kan het ook zijn dat de omkeerhevel van de achterklepontgrendeling krom is.
Oplossing: de-monteer het kleine afdekplaatje in de achterplaat bekleding ter hoogte van de achterklepslot ontgrendeling, het omkeerheveltje word nu zichtbaar, en je zal zien dat deze iets krom is, dit eenvoudig weer terugbuigen, nu de achterkep dichtdoen en kijken of het omkeerheveltje netjes ligt uitgelijnd met het oranje ontgrendelingsknopje op het achterklepslot, als dit het geval is de kunststof afdekking terugbouwen, en als het goed is moet de achterklep weer ontgrendelen als vanouds.

Bedankt voor de tip! Hij werkt weer :xyxthumbs:

nescio

Nieuw lid
Kofferbakdeksel niet open of dicht

Bedankt voor de tip! Hij werkt weer :xyxthumbs:

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Octavia 2. Kofferbakdeksel gaat een heel klein stukje open, maar ik krijg hem niet verder open en ook niet meer dicht. Er is niets mee gebeurd (geen zware dingen tegen de beugel aan gestoten of zo). Ik heb dat kleine klepje in de kofferbak ook al eraf gehad, maar zie niets bijzonders. Kan ook niet goed zien of er iets scheef is, ik moest vanuit het passagiersgedeelte de kofferbak in kruipen ...:smiley29:

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

vr.gr.
Ralph

Bovenaan Onderaan