Octavia Combi IV 1.0 etec digitaal instrumenten paneel => eco optie/config

toerist

Nieuw lid
Beste,

Sinds gisteren met de Octavia Combi 1.0 e-tec op de baan.
Eerste indrukken zijn positief, alleen had ik misschien wat meer info willen zien van de batterij status en hoe/wanneer deze opgeladen wordt zoals je bv in een Toyota Corolla kan zijn.

Mijn vraag gaat echter over het digitaal instrumenten paneel achter het stuur. Daar kan je aan de rechterkant een "eco" modus configureren waarbij er langs rechts en links 2 groene balkjes staan die soms naar boven/beneden gaan.

Ik vind hier op het eerste zicht weinig info over en weet dus niet waarvoor dit dient...

Weet iemand hier waarvoor deze optie in het digitaal instrumenten paneel dient? (in de handleiding zie ik niet meteen iets)

mvg

MY00

Senior Member
Zover ik begrepen heb is deze informatie er niet, alleen maar zeer minimale informatie. Dit omdat de batterij beperkt is. Maar ik kan me vergissen.

toerist

Nieuw lid
Op je stuur aan de rechterkant zijn knoppen om je digitaal dashboard in the stellen. Moeilijk om zo direct uit het hoofd uit te leggen dus je zal zelf moeten experimenteren.. :)

Robbie146

Senior Member
Heb ik al van alles op ingesteld, maar die ECO modes heb ik nog nooit gezien, vandaar de vraag.
Zal aankomend weekend nog eens wat rondzoeken.

Vind het wel jammer dat je b.v. de nav niet tussen de digitale tellers kunt krijgen, dat is er eentje die wel mooi zou zijn.

Arjanl87

Nieuw lid
Dit oude topic dekt ook mijn vraag.
Sinds gister de eigenaar van een Octavia van 2021, elk scherm in het instrumentenpaneel snap ik wel, behalve het "eco" scherm.
@toerist , weet jij toevallig al wat meer of wellicht iemand anders ?

emilio3333

Forumguru
Zal aan het bouwjaar liggen. Nieuwere bouwjaren kunnen meer opties tevoorschijn halen.
Zelfs ik kan bovenstaand scherm krijgen op mijn Ambition schraapuitvoering.

Arjanl87

Nieuw lid
Oke. Ik hoef dus niet iets specifieks te doen om meer met deze functie te kunnen doen.
Want voor de volledigheid; ik heb het "eco" scherm rechts dus wel, maar er gebeurt tijdens het rijden niks mee anders dan dat de groene bolletjes wat bewegen.
Ergens zou ik bijv. "Eco" aanwijzingen oid verwachten.
Wat doet het scherm in jullie octavia? Wat geeft het weer?

Bovenaan Onderaan