(Universeel) bagagerek Combi

Hallo allemaal,

Ik heb via marktplaats een bagagerek gekocht voor mijn octavia. Nu blijkt dat de auto de uitsparingen mist in het plafond en aan weers zijden achter de achterbank. Met de Bosch-cardealer gebeld. Die kan alles erin monteren voor 200 euro. Dan kan ik hem beter nieuw kopen lijkt mij.
De plaatselijke Skoda dealer gaat het voor mij uitzoeken of ze de onderdelen hebben en wat het daar gaat kosten, ik denk evenveel...

De vraag is dus: houden en inbouwen of is er een goed (universeel) alternatief?

Of heeft iemand ervaringen met het inbouwen van de uitsparingen?
Ik ben zelf best handig maar het boren in de plafond van de auto vind ik nog wel een risico.

Ik hoor graag wat de ideeën zijn!
 

Thijs4motion

Forumguru
Pfoe en nog geen kleine gaatjes ook niet en blindklinkmoeren erin.
Ik durf veel maar ik zou dit lekker laten doen.

Ik zal strax thuis even op de pc zoeken. Zoekt makkelijker
 

SuperbIV

Senior Member
Zie mijn post hierover in het Suberb III sectie:


Ik heb het ook in onze Octavia gedaan en werkt verder hetzelfde. Ik hoop wel dat de verkoper je alle onderdelen mee heeft verkocht?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik zou t zeker zelf doen. Als de O2c hetzelfde had, had ik t al gedaan, helaas moet daarvoor de hemel wel los (want er moet een beugeltje achter geplaatst worden). Volgens mij is dit prima zelf te doen als.je niet 2 linkerhanden hebt. Blindmoertang is ook niet zo duur, en verder is t wat los materiaal bij de Skodadealer bestellen.

De prijs bij de dealer is trouwens €309 incl montage, áls ze t al excl materiaal doen, zal dat ook wel rond de €150-200 liggen.
 
Zie mijn post hierover in het Suberb III sectie:


Ik heb het ook in onze Octavia gedaan en werkt verder hetzelfde. Ik hoop wel dat de verkoper je alle onderdelen mee heeft verkocht?
Bedankt. Nee ik heb dus alleen het rek en de schroeven om hem mee vast te maken. De mal, afdekdoppen en bouten om in de carrosserie te monteren niet. Ik denk dat het
Net als @Thijs4motion aangeeft, dezelfde vraag kwam kortgeleden ook naar voren in een ander topic. Als je zoekt op Bagagerek of Hondenrek krijg je onder andere de onderstaande info.

Zie: https://www.skodaforum.nl/forum/i/o3-combi-fl-aangekocht-met-wat-vragen.44679/#post-971385

Als je de montage-instructies volgt is het goed zelf te doen.

Geweldige uitleg!
Ik zou t zeker zelf doen. Als de O2c hetzelfde had, had ik t al gedaan, helaas moet daarvoor de hemel wel los (want er moet een beugeltje achter geplaatst worden). Volgens mij is dit prima zelf te doen als.je niet 2 linkerhanden hebt. Blindmoertang is ook niet zo duur, en verder is t wat los materiaal bij de Skodadealer bestellen.

De prijs bij de dealer is trouwens €309 incl montage, áls ze t al excl materiaal doen, zal dat ook wel rond de €150-200 liggen.
Dat denk ik ook inderdaad. Niet helemaal waar ik op had gehoopt toen ik hem via marktplaats voor een lagere prijs aanschafde.

Ik heb denk ook gewoon niet goed gekeken. Ik vulde het kenteken in op de Skoda shop en zag dat die moest passen. Geen idee wat voor montage handelingen er nog bij kwamen. Helaas.

Ik denk dat ik hem maar op de Bazaar ga verkopen en zoeken naar een universele. Tenzij iemand nog een helpende hand verder kan bieden..

Bedankt allen voor de reacties!
 

SuperbIV

Senior Member
Je zou nog een losse set met montagemateriaal kunnen bestellen. Is volgens mij 50 euro bij de dealer.

Heb je wel nog een m8 klinkmoertang nodig en de gatenboren. Die kun je eventueel wel van mij lenen als je in de buurt van Breda woont.. Maar gezien je gebruikersnaam gok ik op Hengelo...?
 

SuperbIV

Senior Member
lidl.nl heeft een blindklinktang in het assortiment, compleet met blindklinkmoertjes in diverse maten....
Als ik me niet vergis hebben zij alleen een popnageltang. Je hebt specifiek een blindklinkmoertang nodig die M8 aan kan. Ik verwijs evt. naar eentje in mijn post hierboven, want m8 is niet heel makkelijk te vinden.
 

EdK

Forumguru

BEstel je deze bij HBM, zit er meteen ook een popnageltang bij !
Erg makkelijk als je deuren op bepaald moment lekken.....
 

SuperbIV

Senior Member
Je moet alleen wel een haakse tang hebben, anders krijg je de klinkmoeren in de hemel er niet in. Dat zijn degene die lastiger te vinden zijn met M8.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Ik denk dat ik met die tang meer kracht kan zetten dan m'n accuboormachine (en ik heb geen slechte)...
 

EdK

Forumguru
Moet je je accutol eens op laag toeren zetten en niet op slip !!
Als je dan een goede hebt dan draait hij de polsen van je arm af !! :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan