Octavia IV 1.0TSI Combi op 19" of 18" zetten ?

Hallo, ik heb net de bestelbon getekend voor mijn (ondertussen 4e al) Octavia, levertermijn november :sterretjes:
Het is de 1.0 TSI Combi uitvoering Clever in Black Magic.
Standaard zit deze op 16", daar komen winterbanden op.

Onder de vorige octavia's kwam steevast een zomerset in 18", de 19" heb ik eigenlijk nooit aangedurfd omwille van de angst dat het rijcomfort té hard zou lijden onder die dunnen bandjes.

Maar nu dus weer de twijfel, in mijn stoutste dromen komt er een set 19" RS Extreme mat grijs onder, maar deze zijn gewoonweg onbetaalbaar, en in replica vind ik ze niet.

Toch blijft de twijfel om naar één of andere set 19" te gaan omdat het zo mooi is.

Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met 19" onder Octavia's en die mij raad kunnen geven :thinking:
 

JeSko

Forumguru
19 onder Octavia niet maar wel onder Superb, geen probleem, comfortabel zat. Denk zelf al aan 20 inch nu.

Houd er wel rekening mee dat 19 inch de auto visueel en werkelijk nog wat hoger zet, dus als je niet gaat verlagen is 18 inch de betere keuze qua looks imo, 19 op stock onderstel dat oogt gewoon niet.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb twee jaar met een O3 RS op de 19” extreme velgen gereden. Perfect doenbaar. Zelfs op slechte wegen was het nog comfortabel.
Onderstel/vering doen veel meer dan de inch van een velg. Mijn M2 staat ook op 19” maar is allesbehalve zo comfortabel op slechte wegen dan toen met de O3.

maw niet twijfelen en voor de looks gaan ;)
 

MRNX

Forumguru
zeker voor gaan. Ik heb getwijfeld tussen 18 en 19, toch gekozen voor 18 (zomer en winter). Comfort is uitstekend. Ik ben blij met m'n keuze. In ieder geval nooit of te nimmer die 16 of 17 inch, wat ben ik blij dat ik een maatje groter ben gegaan! Maakt de auto echt heel anders. Is een kwestie van smaak, maar ik vind de O4 eigenlijk alleen mooi op 18 inch...
 

Rataplan

Forumguru
Bovendien; de wiel omtrek van de O4 is ietsje groter geworden tov de O3.
Dus hogere wangen, ietsje meer comfort.

Ik merk verbazend genoeg niet veel verschil tussen de 19” zomerset en 18” winterset.
Let wel, ik heb een ander onderstel…
 
19 onder Octavia niet maar wel onder Superb, geen probleem, comfortabel zat. Denk zelf al aan 20 inch nu.

Houd er wel rekening mee dat 19 inch de auto visueel en werkelijk nog wat hoger zet, dus als je niet gaat verlagen is 18 inch de betere keuze qua looks imo, 19 op stock onderstel dat oogt gewoon niet.

JeSko ik heb de optie sportonderstel aangeklikt :yeah: voor 150 euro kan je niet sukkelen dacht ik zo. Onder mijn vorige O3 zat een eibach verlaging dat ga ik nu niet doen maar die 1,5 cm verlaging wou ik toch niet laten liggen :D
 

Rataplan

Forumguru
JeSko ik heb de optie sportonderstel aangeklikt :yeah: voor 150 euro kan je niet sukkelen dacht ik zo. Onder mijn vorige O3 zat een eibach verlaging dat ga ik nu niet doen maar die 1,5 cm verlaging wou ik toch niet laten liggen :D
Maar dat zijn enkel de veren (en misschien schokbrekers), niet een multi-link achteras.
Had ik ook op m’n vorige Octavia.
 
Waarschijnlijk wel, maar meer dan dat zal het voor mij niet worden, ik wissel om de 2 jaar van auto (ballonkrediet op 24m) dus meer dan de sportophanging heb ik er niet voor over, de velgenset kan dienen op de volgende, als ik er even tevreden van ga zijn als van de vorige drie tenminste want het lijkt wel een gedurfde zet om een O4 te kopen als je het forum even doorbladerd :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Ik wist niet dat je alleen een sportief uitziende auto mocht hebben als er een racemonster voorin ligt. Ieder z'n ding, ik zou liever een sleeper hebben, en TS wil een sportief uitziende auto met een 1.0 TSI.
 

Evilcomputing

Senior Member
Ieder z'n ding
Dit dus, ieder zijn voorkeur. Ik weet nog dat ik ooit een verlaagde Greenline had met 17 inch pallas, allemaal zooi mee laten spuiten, getinte ramen en dat top vond. Hij was niet vooruit te branden, maar het was een mooie auto.

Nu zou ik dat weer wat minder snel doen en peuter ik juist de vRS logo's van de auto af...
 

Canon-Eye

Forumguru
ik zou liever een sleeper hebben
Hier nog een!
Als ik ooit het budget (en de wens) zou hebben gehad om pakweg een Audi RS4 of zo te rijden, dan zou ik er alles wat mogelijk is aan gedaan hebben om die optisch "terug te tunen" tot de braafst mogelijke huisvaderversie. Hoe minder opvallend, hoe beter...
 

Tees

Donateur
Eigenlijk zou ik een 'normale' A6 Avant PHEV ook al behoorlijk aangenaam vinden hoor, 367 pk en 500 Nm, 0-100 in 5.6s...
 
weet je het zeker?
Zelf staat mijn auto ook op de Altairs, maar zit te dubben of ik geen andere velgen wil. De altairs steken net wat te ver buiten de band uit.

Ik heb ze altijd supermooi gevonden, lekker bruut, en bij de vorige octavia's al getwijfeld, de kans is dus groot dat dat ze worden ja. Verkoop de jouwe anders aan mij :thinking:
 
Bovenaan Onderaan