Percentage electrisch in hybride mode

uitje

Nieuw lid
Goedemorgen allemaal,

Ik ben een nieuwe gebruiker hier en rij nu een half jaar rond in een nieuwe Skoda Octavia IV. Reed hiervoor in een Seat Leon ST FR en moet zeggen dat ik erg blij ben met m'n nieuwe auto. Ik heb tot dusver eigenlijk geen rare (software) klachten, zoals sommige gebruikers hier ervaren behalve dat de diverse sensoren heel af en toe even de weg kwijt zijn ;). Ik heb echter wel twee vraagjes over de virtuele cockpit.

Het is me opgevallen dat wanneer ik verschillende cockpit views gebruik, de ene view wel het percentage gebruikte elektrische aandrijving laat zien (plaatje 1) terwijl dit bij andere views niet het geval is (plaatje 2) wanneer ik in hybride mode rijd. Heeft iemand enig idee of dit zo hoort of dat dit een software foutje is? De foto's zijn een beetje wazig (blijft tenslotte lastig tijdens het rijden), maar ik heb het met een oranje lijn omcirkelt. De ene foto geeft 19% aan en de tweede foto daar zou ik verwachten dat het groene balkje dan ook enigsinds uitslaat.

Daarnaast heb ik nog een andere vraag over diverse route planners en de virtuele cockpit.
Ik maak nu gebruik van Apple Carplay i.c.m. Google Maps en zie dan geen aanwijzingen in mijn scherm of op mijn HUD. Ditzelfde geldt voor wanner ik bijv. Waze gebruik. Echter als ik maps van Apple zelf gebruik dan is dit wel netjes geïntegreerd. Is dit nu een beperken die Apple heeft opgelegd of heeft dit met de software van de auto zelf te maken? Iemand enig idee?

Bijlagen

• teller 1.jpg
    teller 1.jpg
    552,5 KB · Weergaven: 126
  • teller 2.jpg
    teller 2.jpg
    525,7 KB · Weergaven: 116
De power op plaatje 2 is hoeveel je van de accu gebruikt... blauw is recupuleren.

Groen is Eco volgens mij

uitje

Nieuw lid
De power op plaatje 2 is hoeveel je van de accu gebruikt... blauw is recupuleren.

Groen is Eco volgens mij

Ja maar wat ik eigenlijk bedoel is dat de power op plaatje 2 dus op 0% staat, terwijl deze op hetzelfde moment in plaatje 1 19% weergeeft. Het lijkt er dus op dat het dashboard van plaatje 2 niet helemaal correct werkt.

Berghuis

Donateur
Daarnaast heb ik nog een andere vraag over diverse route planners en de virtuele cockpit.
Ik maak nu gebruik van Apple Carplay i.c.m. Google Maps en zie dan geen aanwijzingen in mijn scherm of op mijn HUD. Ditzelfde geldt voor wanner ik bijv. Waze gebruik. Echter als ik maps van Apple zelf gebruik dan is dit wel netjes geïntegreerd. Is dit nu een beperken die Apple heeft opgelegd of heeft dit met de software van de auto zelf te maken? Iemand enig idee?

Ik vermoed dat dit aan de apps zelf ligt. Misschien dat Apple dat voor Waze en Google Maps nog niet vrijgegeven heeft?

Bovenaan Onderaan