Parkeersensoren vooraan bijplaatsen.

Hallo Iedereen,

Weet hier iemand of je na aankoop nog de officiële parkeersensoren vooraan kan laten bijplaatsen zodanig dat deze ook op de boordcomputer zichtbaar zijn?

Bij mijn garage zeggen ze dat dit niet mogelijk is.
Maja, ze zijde dat van de officiële carkit ook en ik ben in nederland de plaatsing van die kitten al tegen gekomen.

Heeft iemand een idee ?

Grtz!
 

nomad

Senior Member
Op zcih is het wel mogelijk lijkt me. Maar.....
Je zult precies moeten weten hoe ze aangesloten dienen te worden. De originele onderdelen krijgen is niet het probleem, maar de aansluiting wel. Misschien dat de ELSA uitkomst biedt. Daar zou het in moeten staan.
 
Hallo Iedereen,

Weet hier iemand of je na aankoop nog de officiële parkeersensoren vooraan kan laten bijplaatsen zodanig dat deze ook op de boordcomputer zichtbaar zijn?

Bij mijn garage zeggen ze dat dit niet mogelijk is.
Maja, ze zijde dat van de officiële carkit ook en ik ben in nederland de plaatsing van die kitten al tegen gekomen.

Heeft iemand een idee ?

Grtz!
Nee, dat kan niet. De parkeersensoren zijn onderdeel van een heel systeem waaronder de radio gebruikt van maakt. Deze moeten echt in de fabriek gemonteerd worden.
 

nomad

Senior Member
Nee, dat kan niet. De parkeersensoren zijn onderdeel van een heel systeem waaronder de radio gebruikt van maakt. Deze moeten echt in de fabriek gemonteerd worden.
Ben ik het niet mee eens. De signalen worden aan de radio doorgegeven door de CAN bus. Als je de sensoren aansluit op de CAN bus en een geschikte radio gebruikt (Stream of Audience) dan werkt het.
 
Ben ik het niet mee eens. De signalen worden aan de radio doorgegeven door de CAN bus. Als je de sensoren aansluit op de CAN bus en een geschikte radio gebruikt (Stream of Audience) dan werkt het.
waarom laat ie dan niet af fabriek dat ding plaatsen??
 
Bovenaan Onderaan