Superb Sportline speling in stoel mechaniek

Tinto

Forumguru
Sinds bijna een jaar heb ik een 2018 Superb Sportline. Vanaf het moment dat ik deze auto heb zit er speling in de bestuurders stoel. De speling merk ik alleen als ik optrek of rem. Is er iets bekend over speling in het stoel mechaniek? En hoe is het te verhelpen?

Bijlagen

• SIII Sportline stoel.jpg
    SIII Sportline stoel.jpg
    261,7 KB · Weergaven: 27

JeSko

Forumguru
Makker van me had hetzelfde in zijn Mercedes C van 2018, is toen gratis verholpen, moest wel een nieuwe stoel in met nieuw mechanisme. Dat was een compleet manueel verstelbare stoel overigens.

Hij voelde het ook tijdens optrekken en afremmen, een klik en telkens de stoel die wat verschuift in zijn geleiders.

Tinto

Forumguru
Makker van me had hetzelfde in zijn Mercedes C van 2018, is toen gratis verholpen, moest wel een nieuwe stoel in met nieuw mechanisme. Dat was een compleet manueel verstelbare stoel overigens.

Hij voelde het ook tijdens optrekken en afremmen, een klik en telkens de stoel die wat verschuift in zijn geleiders.

Dank je voor je response. De Sportline stoel is volledig elektrische verstelbaar. Gelukkig verschuift hij niet. Alleen de voelbare klik en de beweging in het scharnier tussen de zitting en de leuning.

JeSko

Forumguru
Zou het melden bij je dealer, zeker met zo'n jonge wagen lijkt me dit een garantie gevalletje. Zoiets mag gewoon niet.

PizzaPieter

Donateur
En een stabiele/veilige stoel is best wel belangrijk.

Natuurlijk weet ik niet wat er aan de hand is, maar je wilt wel gewoon een goeie stoel in geval van een ongeval en niet dat hij doorknakt.

Tinto

Forumguru
Zou het melden bij je dealer, zeker met zo'n jonge wagen lijkt me dit een garantie gevalletje. Zoiets mag gewoon niet.

heb het gemeld bij de Skoda dealer. Is geen garantie geval omdat de garantie maar 2 jaar is. Tevens is het een geïmporteerde auto. Dan is er geen coulance vanuit Skoda. De Nederlandse Skoda importeur voor de dealers is verantwoordelijk voor de garantie. Normaliter is de auto fabrikant verantwoordelijk voor deze garantie. De Nederlandse Skoda importeur heeft de verantwoordelijkheid van de garantie opzich genomen in ruil voor korting op de inkoop van de auto's bij de fabrikant.

Bovenaan Onderaan