Hetzer loopt weer over!!!!!!!!!!!!!!

Hetzer

Forumguru
Niets maar dan ook niets ten nadelen van de m'n Roomster, maar de Roomster gaat er al binnen de 2 jaar weer uit !!!!!!!!!!!
Mijn vrouw heeft een lichte bekken instyabiliteit en kan daardoor de normale stoelen niet echt goed verdragen, we hebben in een auto van een kennis gereden (f-2 HB Sport) met daarin de sportstoelen, en mijn vrouw heeft in deze stoelen minder last van haar onderrug, wat met name als we vakantie gaan erg hinderlijk voor haar is!!!
Misschien een beetje een luxe probleem, maar het was voor mij een goed excuus om eens te kijken voor een andere Skoda met sportinterieur..
Er stond bij Vepreda een zwarte Roomster Sport te koop, maar mijn vrouw wilde onze Roomster niet inruilen voor een ouder exemplaar met meer km's
Eens gaan rekenen voor een nieuwe Roomster, zo'n actie aanbieding, met sprotint, en uiteraard panoroma dak, dat moest op onze volgende Roomster hadden m'n vrouw en ik zo afgesroken, uiteraard sunset, en lichtmetaal....

maar de prijs onderaan de streep werd net weer wat meer dan begroot

Dus maar eens gaan denken aan een Fabia Combi, eerst aan een Sport heerlijke auto , goed uitgerust, maar helaas hier in Nederland niet leverbaar met de door mij zo geprezen 1.2 12 v motor.. en weer net een tikkeltje boven onze bergroting, je moet toch immers ook nog je gezin te eten kunnen geven in deze barre financiele tijden :winkie:

om een lang verhaal net iets korter te maken ;
Vanochtend m'n vierde Skoda op rij besteld en na de

f-1 HB Comfort 1.4 mpi 50kw, de f-1 Combi Elegance SDI 47kw en de Roomster Style 1.2 12v 47kw


is het dit keer geworden een;

Fabia Combi-2 Ambiente 1.2 12v 51KW, zilver metallic

met als af-fabriek opties;

*Functiepakket
*Sunset
*16' Atria
*Sportinterieur
*Extra speakers en tweeters



levering eerste week 2009, dus tijdens de volgende meeting kunnen julie m'n Roomster nog bewonderen!!!
 

Bijlagen

  • Skoda-Fabia_Combi_2008_800x600_wallpaper_3f.jpg
    Skoda-Fabia_Combi_2008_800x600_wallpaper_3f.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 56
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop! Hopen dat je vrouw hier meer plezier van heeft! Een vakantie moet natuurlijk wel ontspannen beginnen en wat is er meer ontspannen dan in een Skoda op vakantie gaan!
 

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd en gelukkig blijf je lid van de 1.2 12V club. Heb je 'm bij Vepreda besteld? Dan kom ik weer kijken bij de aflevering ;)
 

Bothje

Heel gewoon lid
:aangenaam:Geluk gewenst met je splinter nieuwe wagen.
Leuk toch, herfstvakantie......
Hoop dat je wel een lange rit hebt kunnen maken om de stoelen uit te testen voor het aanschaffen, bij Vepreda neem ik aan. En het nageslacht, valt het daar in de smaak zo zonder het verwachte panoramadak?

En overstappen noem ik het niet echt, meer een zij stap :smirk:
 

jaspernl

Actief lid
Proficiat met je nieuwe aankoop.
Ik was al even bang dat je een niet-skoda ging kopen ...!
Is een Roomster echt zo veel duurder dan een Fabia? Op de nieuwprijs maakt dat toch niet megaveel uit, of wel?


ps: Jaspernl is blij met z'n meebestelde sportinterieur...
 

Hugo1973

Actief lid
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!

Gelukkig blijft het in elk geval een Skoda :489: De titel van dit topic deed bij mij even de schrik doen toeslaan... Maar gelukkig... Het viel mee!
 

Hetzer

Forumguru
Vertel.... :623: wat was er gister?

beetje offtopic

Gisteren ben ik onder het mes gegaan, laten we het maar zo zeggen ... dat mijn gezin compleet is en dat er geen derde bij hoeft ........., de ingreep viel reuze mee, hooguit een beetje ongemakkelijk, daarna iet wat napijn

maar het bestellen van een nieuwe auto doet inderdaad wonderen, je bent alle pijntjes gelijk vergeten!!!

Uiteraard is de auto besteld bij Hans,
het prijsverschil tussen een Roomster 1.2 Ambiente + opties , en de door mij bestelde Fabia Combi + opties is 3700 euro, en dan heb ik het nog niet over de Metallic lak die nu op de Fabia gratis is..., reken je dat er bij dan was de Roomster 4300 duurder dan de Combi, en dat vonden wij te veel..
 

jaspernl

Actief lid
beetje offtopic

Gisteren ben ik onder het mes gegaan, laten we het maar zo zeggen ... dat mijn gezin compleet is en dat er geen derde bij hoeft ........., de ingreep viel reuze mee, hooguit een beetje ongemakkelijk, daarna iet wat napijn

maar het bestellen van een nieuwe auto doet inderdaad wonderen, je bent alle pijntjes gelijk vergeten!!!

Uiteraard is de auto besteld bij Hans,
het prijsverschil tussen een Roomster 1.2 Ambiente + opties , en de door mij bestelde Fabia Combi + opties is 3700 euro, en dan heb ik het nog niet over de Metallic lak die nu op de Fabia gratis is..., reken je dat er bij dan was de Roomster 4300 duurder dan de Combi, en dat vonden wij te veel..

Om even offtopic te blijven: Sterkte kerel! Been there, done that (maart 2008). Het wordt geen pretje de komende tijd, maar je hebt er je leven lang plezier van moet je maar denken! Laat je maar lekker vertroetelen hoor!

terug ontopic:
Okee.... 4300 euro is inderdaad errug veel geld. Ik dacht dat het verschil wat geringer zou zijn. Ik snap het heel goed hoor. Dus die Scout-uitvoering blijft voorlopig een droom... Ach... Een man mag blijven dromen toch?!?!?!
 

van_der_P

Senior Member
Proficiat met de aanschaf van je nieuwe bolide. Jammer dat er een Roomsterdriver overstap op een ander model, maar gelukkig blijf je in de Skodafamilie.
Wij Roomsterdrivers zullen je missen, want we kunnen eigenlijk geen enkele Roomster missen omdat we al in de minderheid zijn:407:
 

Hetzer

Forumguru
Proficiat met de aanschaf van je nieuwe bolide. Jammer dat er een Roomsterdriver overstap op een ander model, maar gelukkig blijf je in de Skodafamilie.
Wij Roomsterdrivers zullen je missen, want we kunnen eigenlijk geen enkele Roomster missen omdat we al in de minderheid zijn:407:

Ik ben ervan overtuigd dat mijn Roomster een nieuwe eigenaar krijgt!!!, en ik blijf hier op het forum actief als EX-Roomsterdriver!!!!!!!!!!
 

jaspernl

Actief lid
nooit overwogen om een andere stoel in de Roomster te laten plaatsen? In plaats van een nieuwe auto om fijne stoelen heen te bouwen?
 

Hetzer

Forumguru
nooit overwogen om een andere stoel in de Roomster te laten plaatsen? In plaats van een nieuwe auto om fijne stoelen heen te bouwen?


Tuurlijk hebben we wel overwogen maar als jij 2 nieuwe stoelen in de auto wil plaatsen zul de rest van de bekleding ook moeten aanpassen ( achterstoelen ), zeg maar een compleet af-market sport-interieur , maar dat is iets duurder dan de affabriek versie en dan loop je al gauw tegen de 1500/2000 euro inclusief arbeidsloon..


en voor iets meer rij ik nu weer een nieuwe, weliswaar geen Roomster, maar ik denk dat de Combi een goed alternatief is, het jammere blijft natuurlijk, dat ik straks niet meer zo originele design auto hebt, met een ontzettend flexibel interieur, wat weer in voordeel van de Fabia Combi pleit is dat ik deze iets sportiever er uit vind zien, en mijn vrouw vind hem ook nog wat mooier dan de Roomster

al met al toch wel een overwogen besluit, al ga ik wel met wat pijn afscheid nemen van mijjn Roomster, al denk ik wel dat met de komst van de Combi, deze ook wel weer vlug weg zou zijn..
 

van_der_P

Senior Member
Heb je de Roomster goed kunnen inruilen ? Het lijkt mij altijd nadelig om een duurdere auto (de Roomster) in te ruilen op een goedkopere (de Fabia Combi 2).

Als ik via de site van Autoweek de waardebepaling van mijn auto laat uitrekenen, dan blijkt dat mijn Roomster ongeveer evenveel waard is dan een nieuwe Fabia combi 2.
Een dealer zal Roomster beslist niet omruilen voor een nieuwe Fabia combi 2, zonder iets bij te betalen.
 

Hetzer

Forumguru
Heb je de Roomster goed kunnen inruilen ? Het lijkt mij altijd nadelig om een duurdere auto (de Roomster) in te ruilen op een goedkopere (de Fabia Combi 2).

Als ik via de site van Autoweek de waardebepaling van mijn auto laat uitrekenen, dan blijkt dat mijn Roomster ongeveer evenveel waard is dan een nieuwe Fabia combi 2.
Een dealer zal Roomster beslist niet omruilen voor een nieuwe Fabia combi 2, zonder iets bij te betalen.

@vander P ;Ik kijk zelf ook vaak op die autoweek site, maar de occasion prijzen die daarin staan zijn de verkoop prijzen, de inkoop prijzen zijn natuurlijk lager..
Ik krijg ongeveer 1500 euro minder terug dan de verkoop prijs, zoals die daar vermeld staat..., dus dan heb jij voor jezelf een richtlijn, ik zit wel weer boven de door autoweek hanteerde km-grens

Het grappige is dat ik nu hetzelfde bedrag kon bijleggen als afgelopen jaar oktober toen ik de Roomster kocht, als ik deze 2 bedragen bij elkaar optel dus van F-1 naar Roomster en van Roomster weer naar de F-2 Combi dan kom ik op het zelfde bedrag uit wat ik had moeten bijleggen , als ik destijds door was gereden met mijn F-1 Combi SDI...

Vind ik persoonlijk wel goed van mij gespeelt.
 

van_der_P

Senior Member
@vander P ;Ik kijk zelf ook vaak op die autoweek site, maar de occasion prijzen die daarin staan zijn de verkoop prijzen, de inkoop prijzen zijn natuurlijk lager..
Ik krijg ongeveer 1500 euro minder terug dan de verkoop prijs, zoals die daar vermeld staat..., dus dan heb jij voor jezelf een richtlijn, ik zit wel weer boven de door autoweek hanteerde km-grens

Het grappige is dat ik nu hetzelfde bedrag kon bijleggen als afgelopen jaar oktober toen ik de Roomster kocht, als ik deze 2 bedragen bij elkaar optel dus van F-1 naar Roomster en van Roomster weer naar de F-2 Combi dan kom ik op het zelfde bedrag uit wat ik had moeten bijleggen , als ik destijds door was gereden met mijn F-1 Combi SDI...

Vind ik persoonlijk wel goed van mij gespeelt.

Inderdaad dat is niet verkeerd.
Ik denk er ook wel eens over om kleiner te gaan rijden maar ik krijg op dit moment mijn wederhelft niet zover.
En als je uitgaat van de rijklaarprijs van de Roomster en kijkt wat er na bijna 2 jaar nog van over is dan vind het toch een flinke afschrijving.
Van de andere kant is het geen je mag bijleggen op de Fabia Combi 2 natuurlijk ook aangenaam laag.
Ik zal er nog maar wat over blijven prakkezeren, denk ik.

Wens ik je veel strekte met wacht op de nieuwe Fabia, want het is toch nog een paar weken eer je kunt overstappen.
 
Bovenaan Onderaan