Lekke schokbreker superb? DCC sportline

Hulpveren zijn niet geschikt voor verlagingsveren.

bedankt voor je reactie ik ga hier ook geen gebruik van maken inderdaad.

gisteren goed geholpen bij een Ames dealer hier in de omgeving werd me aangeraden door de bandenboer

Skoda de brug op en op onderzoek geen kapotte vering te zien maar wel heel duidelijk te zien als de monteur onder de auto ging staan en kracht op 1 zijde of beide tegelijk zette dat de linkerkant heel makkelijk met spierkracht inveerde zeg maar en de andere zijde niet.

met deze informatie de dealer ingelicht waar ik de auto heb gekocht is 150km rijden en die gaan de adaptieve schokdemper vervangen onder garantie.

ik denk dat ik er zelf maar voor kies rechts ook gelijk te vervangen enig advies daarin of dat slim is ? Geen idee of je kan verwachten dat de rechter zijde ook eraan zit te komen.

ik hoor het graag iedereen bedankt voor het meedenken in ieder geval alvast

hemi24

Forumguru
Voor reguliere schokbrekers geldt de regel altijd beide kanten vervangen.
Persoonlijk zou ik het bij adaptieve versies ook doen…

Toch blijf ik erbij dat een kapotte demper je wagenhoogte niet zou mogen beïnvloeden!
Naar mijn mening is hier meer aan de hand…

We gaan het zien als ze hem dinsdag uit elkaar halen misschien komt er meer tevoorschijn.

het lijkt er wel sterk op dat als er geschakeld is tussen normaal of sport er ook verschil in zit in rust stand maar is best lastig te zien of meten steeds.

eerst dit maar eens aankijken dan verder rommelen :)

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
DCC regelt toch alleen maar de demping, niet de rijhoogte?
Het is geen ouderwetse Citroën..!

Ja dat klopt maar ze vermoeden dat hij blijft hangen of al inhoud is verloren. Vandaar dat het niet altijd lekker terug omhoog komt.

we gaan het zien ben al blij dat ze het in ieder geval gaan nakijken en vervangen

Bakkertje

Forumguru
Ik ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten.. (Hier ook dcc op de auto..)
Overigens is er wel een niveaugeregelde achterkant geweest als ik me niet vergis?

hemi24

Forumguru
Niveaugeregelde schokbrekers (achter) is iets anders als DCC en inderdaad dit was leverbaar op de Passat (nivomat) en ook op de S3 als ik me niet vergis. Vraag is alleen of die optie door Pon in NL gevoerd is.

Laatst bewerkt:
Nou beide schokdempers zijn vervangen links was inderdaad lek er zat ook wat lengte verschil in als je ze naast elkaar hield.

foto is van de rechter die heb ik meegenomen was in principe niks mis mee.

wel duidelijk verschil met rijden, vooral dat dansen van de kont als je een hobbel pakt.

Bijlagen

• 01E63350-713B-4818-8A90-D7496984A1C9.jpeg
    01E63350-713B-4818-8A90-D7496984A1C9.jpeg
    64,5 KB · Weergaven: 77
Ik dacht precies hetzelfde geen idee hoe dat systeem werkt ik heb de keuze tussen eco , normaal, sport en aangepast lijkt mij dat wanneer je de knop hebt om het te bedienen het ook erop zit.

Zit nu bij de afhaal chinees :D

zal het eens uitzoeken hoe en wat precies later

Laatst bewerkt door een moderator:

Herre

Senior Member
Dat je driving profile kan kiezen hoeft niet te betekenen dat je DCC hebt. Ik kan dat op mijn kodiaq ook instellen ( gas response, dsg in sport of niet, stuur meer feedback (als je dat zo mag noemen). Maar geen demping enndus DCC.

In mijn onwetendheid nooit aan gedacht dat je enkel de motor, besturing en verlichting aanpast als je kiest tussen de verschillende modes.

nooit te oud om te leren beetje dom dat dan weer wel :deuk:

auto nog maar maandje in bezit eigenlijk door het verkoop praatje ging ik er dus van uit dat je het onderstel bij mijn auto ook stroever afstelde.

Bovenaan Onderaan