Romkeisback
Lid
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn auto.
Ik heb in september mijn auto (Skoda Fabia 2011, 1.2 TDI, 192000) gekocht. Dit met volle tevredenheid.
Totdat in de winter mijn motor lampje begon te branden. Dit bleek na uitlezen de EGR klep te zijn die de storing gaf.
Aangezien het vervangen toch vrij duur was heb ik overwogen om hem uit te laten schrijven.
Maar ivm de mogelijk strengere wettelijke regelgeving in de toekomst heb ik me laten aanraden dit niet te doen.
Vandaar heb ik de klep laten vervangen met het oog van de problemen af te zijn.
Alleen nu wil het dat ik sinds 3 weken weer problemen met de klep heb, na uitlezen geeft hij aan dat de terugstroomdoorvoer te klein zou zijn.
Ik heb de code een paar keer weg laten halen maar hij blijft terug komen.
Wat zou ik het beste kunnen doen?
Toch uit laten schrijven, zodat ik in principe nooit meer last heb van de klep, of zou het iets anders kunnen zijn wat invloed op de klep heeft?
En kan een EGR klep al binnen een half jaar zo vervuild zijn dat hij weer vol zit?
Ik rijdt een uur per dag, geen snelweg wel veel 80 km wegen.
Ook regelmatig trek ik hem wat langer door in een versnelling.
Ik ben geen snelle maar ook geen trage rijder.
Of is het simpel maar helaas geen slimme keus geweest om een diesel met EGR te kopen met km stand rond de 200000.
Ik hoop dat er een goede (niet al te dure) oplossing voor is.
Ik heb een vraag over mijn auto.
Ik heb in september mijn auto (Skoda Fabia 2011, 1.2 TDI, 192000) gekocht. Dit met volle tevredenheid.
Totdat in de winter mijn motor lampje begon te branden. Dit bleek na uitlezen de EGR klep te zijn die de storing gaf.
Aangezien het vervangen toch vrij duur was heb ik overwogen om hem uit te laten schrijven.
Maar ivm de mogelijk strengere wettelijke regelgeving in de toekomst heb ik me laten aanraden dit niet te doen.
Vandaar heb ik de klep laten vervangen met het oog van de problemen af te zijn.
Alleen nu wil het dat ik sinds 3 weken weer problemen met de klep heb, na uitlezen geeft hij aan dat de terugstroomdoorvoer te klein zou zijn.
Ik heb de code een paar keer weg laten halen maar hij blijft terug komen.
Wat zou ik het beste kunnen doen?
Toch uit laten schrijven, zodat ik in principe nooit meer last heb van de klep, of zou het iets anders kunnen zijn wat invloed op de klep heeft?
En kan een EGR klep al binnen een half jaar zo vervuild zijn dat hij weer vol zit?
Ik rijdt een uur per dag, geen snelweg wel veel 80 km wegen.
Ook regelmatig trek ik hem wat langer door in een versnelling.
Ik ben geen snelle maar ook geen trage rijder.
Of is het simpel maar helaas geen slimme keus geweest om een diesel met EGR te kopen met km stand rond de 200000.
Ik hoop dat er een goede (niet al te dure) oplossing voor is.