Aanzetten; autodeuren automatisch op slot na X tijd

De deuren van mijn Skoda Superb III gaan niet automatisch op slot na verloop van tijd (wanneer je vergeten bent om de deuren te sluiten, na het verlaten van de auto).

M'n vriendin vergeet nog wel eens de deuren van de auto te sluiten. Vandaar dat die functie handig zou zijn....
De auto beschikt over Keyless Entry.

Bij onze andere auto (Fabia uit 2005) gaan de deuren wel automatisch op slot na verloop van tijd.

Weet iemand hoe je dit aan kan zetten.
In het menu zie ik hier niks over terug.
De deuren gaan wel automatisch op slot, wanneer de rijsnelheid van circa 30 km/h wordt bereikt

Auto: Skoda Superb III (2017) Sedan 1.6 TDI Style Business.

Alvast bedankt.
b4e9c7e2bfbfbfd544e42dab6811b28d.jpg

Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Bij mijn weten gaan de deuren alleen weer na een tijdje op slot als je de deuren met de afstandsbediening ontgrendelt, maar vervolgens niet opent. Niet simpelweg na het uitschakelen van de motor en het verlaten van de auto toch? Want hoe weet die auto nou of er nog iemand in zit die er nog uit wil? :D

Daar maak je zeker een goed punt.

Ik weet het niet meer zeker, maar dacht dat bij mijn eerdere auto (Seat Leon 2015) de deuren automatisch sloten na verloop van tijd, maar dan nog wel van binnenuit te openen waren.

Maar wellicht heb ik dat dus mis en zit zo'n functie gewoonweg met goede reden niet op de auto.

Canon-Eye

Forumguru
Nou, bij mijn Leon van 2017 gebeurt het ook alleen zoals @eriktv het omschreef, dus niks uit zichzelf na uitschakelen en uitstappen. Gelukkig maar trouwens... En ik denk ook niet dat eerdere modellen dat wel deden, want dan was ik dat vast ook wel een keer tegengekomen bij een van de VAG-auto's die ik door de jaren heen heb gereden.

Mocht je beslist toch zo'n functie willen, neem dan een Renault;) met Kessy-achtige optie. Als je met het sleutelkaartje in je zak wegloopt, gaat de auto vanzelf op slot bij een bepaalde afstand (en weer open als je komt aanlopen). Dat zou ik overigens absoluut niet willen, want als ik alleen onderweg ben en bv. moet tanken, dan sluit ik de auto juist bewust zelf af zodra ik het tankklepje open heb. Dit om te voorkomen dat mijn fototas links op de achterbank al te makkelijk voor het grijpen staat. Ik zou dat never nooit aan een automatiekje willen overlaten.
't Is ook een kwestie van discipline, hè...

hemi24

Forumguru
Ik ken de functie zoals gewenst door TS eigenlijk niet van VAG producten...
Zoals anderen ook al aan hebben gegeven: bij ontgrendelen, maar niet openen, zullen de deuren na een bepaalde tijd weer automatisch op slot gaan.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Duidelijk dat dit dus niet een simpele instelling oid is.
Dat ik dacht dat dit op mijn vorige auto zat, klopt dan wellicht niet.

Gewoon auto op slot doen als je uitstapt ;)

Antera

Donateur
Heb je keyless entry? Want dan zou het wel een optie moeten zijn, sleutel uit de auto + alle deuren dicht = alles automatisch op slot bij mij. Moest het wel even activeren.

Let opmet dit: Als de bestuurdersdeur word dicht gegooit gaat alles op slot. Als tussentijds iemand uitstapt nadat de bestuurdersdeur dicht is gegooit ( en alles op slot is gegaan) Blijft die betreffende deur van het slot. Tevens ook de tankklep

Heb je keyless entry? Want dan zou het wel een optie moeten zijn, sleutel uit de auto + alle deuren dicht = alles automatisch op slot bij mij. Moest het wel even activeren.
Ik heb inderdaad Keyless Entry.
Hoe heb je dit geactiveerd?...
Was dat een instelling in het menu van de auto?

Janno

Forumguru
@FabiaCombi05 nee, hier heb je vcds of een obd11 voor nodig. Weet niet waar je woont? Ik kan het wel voor je doen, woon in het zuiden van het land. Anders zal er vast wel een forumlid bij je in de buurt wonen.

Janno

Forumguru
Nog 1 potentieel nadeel btw, als bij mij de deuren automatisch op slot gaan hoor ik een piepje ter confirmatie, dat is goed. Alleen klappen de spiegels dan niet meer vanzelf in, dan moet je hem weer van en op slot doen als je dat perse wil - niet handig. Mocht iemand hier een fix voor weten dan hoor ik het graag.

Bovenaan Onderaan