Nieuwe Dacia Sandero troeft VW Golf af in Elandtest

ertromp

Forumguru
Na dit bericht: TOPSNELHEID RENAULT EN DACIA BEGRENSD OP 180 KM/H | Skodaforum.nl ook nog ander opmerkelijk nieuws over Dacia: Nieuwe Dacia Sandero troeft VW Golf af in Elandtest!

Bron: Nieuwe Dacia Sandero troeft VW Golf af in Elandtest | Auto55.be | Nieuws

Vooral opvallend: "Bij km77 werd net de nieuwe Dacia Sandero Stepway onder handen genomen. Die komt in de steeds langere lijst nieuwe auto’s die niet de beoogde beginsnelheid van 77km/u aankon. Het model strandde op 73km/u. Maar dat is eigenlijk nog steeds verdienstelijk. De jongste editie van de Volkswagen Golf geraakte bijvoorbeeld niet verder dan (een teleurstellende) 69km/u. In een test van het Zweedse Magazine Teknikens Varld geraakte de jongste Toyota RAV4 zelfs niet verder dan 63km/u - een volle 10km/u trager dan deze Dacia."

Dus wil je veilig een Eland (of anders natuurlijk) kunnen ontwijken zonder allerlei elektronische hulpmiddelen die het blijkbaar alleen maar moeilijker maken ga dan voor Dacia :D
 

JeSko

Forumguru
Dacia bied vanaf dit jaar AL haar Sandero modellen standaard aan met LED koplampen, geen halogeen meer te verkrijgen bij de Sandero en dit gaan ze doortrekken in hun gamma. Kan je zeggen wat je wilt, maar dat is klasse.
 

Canon-Eye

Forumguru
Citaat uit het bedoelde artikel:
De Dacia Sandero kreeg onlangs nog een slecht rapport van onafhankelijke crashtestorganisatie EuroNCAP. Niet omdat hij structureel erg onveilig was, maar omdat Dacia het opbod aan elektronische rijhulpsystemen grotendeels aan zich voorbij liet gaan
Dat is wat mij betreft eerder een aanbeveling... ;)

Los daarvan hebben we door de jaren heen alleen maar goede ervaringen met Renault: een R4 bestel (omgebouwd naar personenauto) in de jaren '80 en twee Twingo's die tussen 1994 en 2015 vanaf nieuw elk ruim 10 jaar vrijwel vlekkeloos dienst hebben gedaan.
Dus als de Leon ooit vervangen moet worden, dan kon er zomaar eens zo'n Dacia voor in de plaats komen... :jaja:
 

Captain Hook

Forumguru
Je kunt zeggen wat je wilt van Dacia, maar veel auto voor je geld is zeker een dingetje! :jaja:

Zo is de basisprijs van de Sandero zowat de HELFT van de basisprijs van de nieuwste Golf.
alhoewel het me reëler lijkt om de Sandero te vergelijken met b.v. de VW Polo (qua groottte)

En ja, er zal ongetwijfeld een aaibaarder dashboard in die VAG auto zitten. En ja, bepaalde ergonomie zaken heeft VAG gewoon goed voor elkaar. Maar het prijsverschil is wel enorm! :pieker:

Citaat uit het bedoelde artikel:
omdat Dacia het opbod aan elektronische rijhulpsystemen grotendeels aan zich voorbij liet gaan
Dat is wat mij betreft eerder een aanbeveling... ;)
Dat zeer zeker!
 
Laatst bewerkt:

marwin

Forumguru
Zo lang Dacia geen Minimaal 200PK levert, kom ik niet op de koffie bij die stokbroodbakker...:deuk:
En als ik Frans zou moeten rijden, dan een Peugeot..
 

Captain Hook

Forumguru
Zo lang Dacia geen Minimaal 200PK levert, kom ik niet op de koffie bij die stokbroodbakker...:deuk:
Ehhhh.... Dacia's worden niet in Frankrijk gemaakt hoor!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dacia_(automerk)

https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_Dacia

The company's single plant is located in Mioveni, Romania, together with its headquarters, and has a production capacity of 350,000 vehicles per year.[48] It is divided into several sections, such as bodywork, painting, assembly, mechanical and chassis, foundry etc.[49] It works in conjunction with the Renault Technologie Roumanie engineering centre, located in Bucharest and set up in 2006,[18] which also comprises a styling office, Renault Design Central Europe,[19] and with the testing center located in Titu, opened in 2010.[27]

A large logistical centre was also set near the plant in March 2005, the International Logistic Network, from where complete knock down (CKD) kits are exported to other Renault production sites in Russia, Morocco, Colombia, Argentina, Brazil, South Africa, Iran and India.[50] It is reportedly the biggest logistic centre of its kind not only in the Renault Group, but in the entire world automotive industry.[51] In 2012, the total equivalent of the kits sent worldwide from the centre was 920,646 vehicles.[50]

Dacia's CEO from April 2016 until May 2018 was Yves Caracatzanis.[52] He was replaced by Antoine Doucerain, who left after only four months due to "personal reasons."[53] After a brief stint by interim manager Jerome Olive, the position was filled by Christophe Dridi in December 2018.[1] In January 2021, Denis Le Vot became the CEO of the Dacia-Lada business unit.[54]


Overseas
Furthermore, two of the Dacia models, the Lodgy and the Dokker vans, are manufactured at the Renault factory in Tangier, Morocco.[55] The Logan and the Sandero are also manufactured in Casablanca, Morocco, the latter in Tangier too.
__________________________________________________________________________

En Peugeot is eigenlijk ook geen Frans bedrijf meer.
Het hoofdkantoor is zelfs gevestigd in Amsterdam!
https://en.wikipedia.org/wiki/Stellantis
 

SteGo

Donateur
Tjah, een Dacia is zo langzamerhand het enige merk dat Jan met de Pet zich eventueel nog eens nieuw zou kunnen veroorloven. (afgezien van de kleine autootjes zoals 108, C1, Aygo, Panda)

Ik denk dat de Groupe-Renault het heel goed doet met Dacia. Ik ga op termijn denk ik ook nog wel eens naar de Sandero kijken, met LPG uiteraard. Jammer dat de VAG-groep hier geen goed antwoord op heeft. Skoda is hiervoor tegenwoordig veel te duur.
 

Desperado

Forumguru
Daar sluit ik me bij aan.
Ik vind de Sandero helemaal geen verkeerde auto.
En als er ABS, Airco, CC en elektrische ramen, en CV met AB opzit is het voor mij al dikke voldoende.
 

nakharry

Forumguru
Zag ze 2 jaar geleden in Normandie nieuw aangeboden worden voor 9K terwijl dezelfde in Nederland ongeveer 14K moest kosten met alle gekke Nederlandse heffingen.. In Frankrijk zie je ze dan ook erg veel rijden.. Stel dat je er 6 jaar mee rijdt dan heb je een mooie afschrijving van nog geen 1500 per jaar ... Top deal natuurlijk!
 

JeSko

Forumguru
11 jaar geleden kochten mijn ouders uit nood een nieuwe Logan MCV, dat was de begintijd van Dacia in België, destijds voor de nieuwprijs van 7.999 euro. Auto heeft 4 grote verhuizen meegemaakt, altijd hard gewerkt en heeft op die tijd enkel één versleten batterij gehad en marterschade, zaken die kunnen gebeuren. Voor de rest foutloos.
 

MarcoO2

Forumguru
Mijn buren hebben net een Dacia Dokker geinporteerd. Ding kostte nieuw € 28.000,00, en dat voor een Dacia.

Maar eerlijk is eerlijk: je krijg echt hééééééél veel auto en ruimte voor je geld. Een beetje de reden waarom mensen vroeger de Octavia kochten.
 

Canon-Eye

Forumguru
So what? Er zijn héél mooie, heel oude wijnjaren - niks mis mee...
En er is ook heel wat nieuwe wijn (staat voor: ultramoderne techniek) die nog lang niet uitgerijpt en dus niet te zuipen is.
 
Bovenaan Onderaan