Passen de velgen van een Superb 1 op een Superb 2?

Hetzer

Forumguru
De S-1 heeft 5x112, ik neem aan dat de nieuwe S-2 dat ook heeft!
5x100 heeft hij in iedergeval niet, 5x120 is alleen voor de Touareq en de Transporter blijft dus alleen 5x112 over!!!!!
 

Hetzer

Forumguru
Neen............... Steek S1 = 5x112 steek S2 = 5x110

Gezien jouw beroep zul jij daar wel gelijk in hebben, ik blijft het wel erg vreemd vinden, omdat al het overige vergelijkbare VAG-spul wel 5x112 heeft, S-1, nieuwe Golf, Passat en Leon, de A-4/5/6 enz enz.............
 
Gezien jouw beroep zul jij daar wel gelijk in hebben, ik blijft het wel erg vreemd vinden, omdat al het overige vergelijkbare VAG-spul wel 5x112 heeft, S-1, nieuwe Golf, Passat en Leon, de A-4/5/6 enz enz.............

Helaas niet goed geinformeerd, alleen audi (ex a3) en passat heeft steek 112, VW golf, touran, Seat leon, Skoda O2, hebben steek 110, en aangezien de S2 voor een groot deel het onderstel heeft van een O2 heeft deze dus ook steek 110.

Dus Skombi, heeft niets te maken met het stimuleren van de extra velgenverkoop.
 

Hetzer

Forumguru
Helaas niet goed geinformeerd, alleen audi (ex a3) en passat heeft steek 112, VW golf, touran, Seat leon, Skoda O2, en aangezien de S2 voor een groot deel het onderstel heeft van een O2 heeft deze dus ook steek 110

@TopSport: HMMMMMMMMMM, Dat had je niet moet zeggen :D , nu heb ik toch mij bedenkingen :crazy:, ik denk toch niet dat jij het bij het juiste eind hebt want de huidige Leon en de huidige O-2 hebben echt wel een steek van 5x112, daar ben ik 100% zeker van, in de velgen van de Leon (bw jaar 2007) van mijn broertje staat namelijk echt 5x112 en die passen toch echt niet op mijn roomster (5x100),
De Leon, Touran ,Golf en de Octavia vanaf 2005 hebben 5x112.... (tenminste volgens mijn Skoda/Seat Dealer:D)

check inderdaad ook maar eens die link van Glenn maar :regels:!!!!!!!!!!

http://www.fznederland.com/?/steekwijzer/

en die van TDI Wiki

http://wiki.tdiclub.nl/Velgen

conclusie:

S-1 = 5x112
O-2 = 5x112
S-2 = 5x112


aangezien de S2 voor een groot deel het onderstel heeft van een O2 heeft deze dus ook steek 110.

Ook deze stelling is niet juist, de S-2 staat op het PQ46"onderstel" , de O-2 en Golf-5 op het PQ35 "onderstel"


Quote:

B6
The designation "B6" is used to identify the "Typ 8E" Audi A4/S4 produced from late 2000 to 2005. The platform used by these models is known as the PL46 platform.


PL46 platform cars:

Audi A4 (Typ 8E/8H (saloon: 8E2, Avant: 8E5) / 8H7 (Cabriolet), 2001-2005)
Audi S4 (Typ 8E, 2003-2005)

PQ46 platform cars:
Volkswagen Passat (Typ 3C, 2006-)
Volkswagen Passat CC (2009-)
Skoda Superb II (200:cool:
Skoda Superb II Combi (2009-)

bron www.volkswagengroup.com
 
@TopSport: HMMMMMMMMMM, Dat had je niet moet zeggen :D , nu heb ik toch mij bedenkingen :crazy:, ik denk toch niet dat jij het bij het juiste eind hebt want de huidige Leon en de huidige O-2 hebben echt wel een steek van 5x112, daar ben ik 100% zeker van, in de velgen van de Leon (bw jaar 2007) van mijn broertje staat namelijk echt 5x112 en die passen toch echt niet op mijn roomster (5x100),
De Leon, Touran ,Golf en de Octavia vanaf 2005 hebben 5x112.... (tenminste volgens mijn Skoda/Seat Dealer:D)

check inderdaad ook maar eens die link van Glenn maar :regels:!!!!!!!!!!

http://www.fznederland.com/?/steekwijzer/

en die van TDI Wiki

http://wiki.tdiclub.nl/Velgen

conclusie:

S-1 = 5x112
O-2 = 5x112
S-2 = 5x112




Ook deze stelling is niet juist, de S-2 staat op het PL46"onderstel" , de O-2 en Golf-5 op het PQ35 "ondertsel"


Quote:

B6
The designation "B6" is used to identify the "Typ 8E" Audi A4/S4 produced from late 2000 to 2005. The platform used by these models is known as the PL46 platform.


PL46 platform cars:

Audi A4 (Typ 8E/8H (saloon: 8E2, Avant: 8E5) / 8H7 (Cabriolet), 2001-2005)
Audi S4 (Typ 8E, 2003-2005)
PQ46 platform cars:

Volkswagen Passat (Typ 3C, 2006-)
Volkswagen Passat CC (2009-)
Skoda Superb II (200:cool:
Skoda Superb II Combi (2009-)

bron www.volkswagengroup.com

O.K. Ik trek het boetekleed aan, het ziet er zeer aannemelijk uit.

Nu sta ik toch mooi voor lul.
 
Passen de velgen van een superb 1 op een superb 2? Ik heb dit nog nergens kunnen vinden

Na mijn foute info inzake de steek van een S2 (is inderdaad 5x112) net als de O2, Leon, Golf enz..... heb ik vandaag toch nog even het e.e.a. uitgezocht.

Waar het wezelijk om ging is of de velgen van een S1 en van een Audi A5 (ander topic) onder de S2 passen.
Mijn standpunt is nog steeds nee......... welliswaar is de steek hetzelfde, maar met alleen de correcte steek ben je er nog niet, ook de inpersdiepte (ET maat) moet de correct zijn.

Bij een S2 is de correcte ET waarde 49,
bij een S1 is de correcte ET waarde 37 en
bij een Audi A5 is de correcte ET waarde 28

(bron ELSA) ( uitgegaan van 17" lichtmetaal)

Ga je hiervan afwijken, dan help je op z'n mist de goede rijeigenshappen van de S2 om zeep.
 

Hetzer

Forumguru
Na mijn foute info inzake de steek van een S2 (is inderdaad 5x112) net als de O2, Leon, Golf enz..... heb ik vandaag toch nog even het e.e.a. uitgezocht.

Waar het wezelijk om ging is of de velgen van een S1 en van een Audi A5 (ander topic) onder de S2 passen.
Mijn standpunt is nog steeds nee......... welliswaar is de steek hetzelfde, maar met alleen de correcte steek ben je er nog niet, ook de inpersdiepte (ET maat) moet de correct zijn.

Bij een S2 is de correcte ET waarde 49,
bij een S1 is de correcte ET waarde 37 en
bij een Audi A5 is de correcte ET waarde 28

(bron ELSA) ( uitgegaan van 17" lichtmetaal

Ga je hiervan afwijken, dan help je op z'n mist de goede rijeigenshappen van de S2 om zeep.


De et-waarde kan inderdaad verschillen en een probleem, zijn, dit verschilt echter wel per soort en maat velg, zo kan het zijn dat bijvoorbeeld een stalen 16' velgen wel uitwisselbaar is met de S-1 en S-2
 
Bovenaan Onderaan