Van Mossel

Rosinfield

† In Memoriam
Misschien dat het voor deze of gene een nieuw gezichtspunt is, maar wat Chris zoal schrijft, is vaak niet gespeend van enige ironie en andere stijlfiguren. Mij bevalt dat zeer, maar het is een kwestie van smaak. Verder gelden bij wat mensen schrijven in artikelen, columns e.d. wat mij betreft hoe dan ook geen beperkingen. Met uitzondering uiteraard van haatzaaien, discrimineren en oproepen tot geweld.
 

Captain Hook

Forumguru
@Rosinfield Het interesseert me op zich bar weinig wat deze of gene er van vindt.
Maar wat me wel opvalt is dat er willekeur toegepast wordt!

Je mag hier niet alle petjes-bestuurders over één kam scheren of BMW rijders beschuldigen van dat ze asociaal veel herrie maken met hun aso-bak.
Maar Ford verkopers als stumperds betitelen en SUV's bejaardencruisers noemen is wel oké????

Laten we dan alhier ook niet zo hypocriet doen.
 

sitechris

Donateur
Iedereen mag er van vinden wat hij/zij wil en een reactie plaatsen. Ik ben van mening dat er af en toe best eens even iets ironie/humor/overdrijving gebruikt kan worden om een punt met een knipoog te maken. Ik weet ook wel dat er ergens kundige Fordverkopers zijn en dat er ook 80-jarigen in een crossover rijden. Ik gebruik inderdaad graag ironie ende overtreffende trap in mijn artikelen/op fora en soms ook wel eens in real life. Maar, ook voor mij zijn er uiteraard wel grenzen. Het kan echter wel zijn dat de grenzen van anderen net dichterbij of verderweg liggen. Het wordt anders als er echt ophef ontstaat omdat je dingen schrijft die echt gevoelig liggen. Denk aan geloof, racisme en dat soort zaken. Daar blijf ik uiteraard ver van weg. Dat blijft altijd een afweging die ik maak. En ik accepteer het als er een paar mensen het niet leuk vinden.

Overigens ben ik wel van mening dat als je uitdeelt je ook moet kunnen incasseren. Dus als er mensen beweren dat BMW rijders petjes zijn en dat Ford Fiesta eigenaren het IQ hebben van een vleermuis. Ik heb iig 1 van de 2 ;).
 

Desperado

Forumguru
On-topic; ik heb in de garage als medewerker zaken gedaan met J&T lease en Mossel.
Nou.....ik pas. Verschrikkelijk bedrijf die alleen interesse in je heeft als je een grote klant bent.
 

sitechris

Donateur
De dealer waar ze bij mijn offerte onterecht de extra bpm heffing verrekenden was een Van Mossel dealer. Kan bijna geen toeval zijn. Ik zit er overigens serieus aan te denken om een mysteryguest rubriek op mijn blog op te starten. Juist ook omdat ik zo vaak verschillen tegenkom. Soms heel goed en soms heel slecht. Nauwelijks eigenlijk iets daartussen. Grappig is dat.
 

Rataplan

Forumguru
Ik vind de tekst van @sitechris juist heerlijk geschreven, maar ja zo bekijk ik ook een beetje de Fabia Combi rijders. De MK3 is nog wel te pruimen, maar wat een lelijk hok is de MK2 zeg. Ik zou door Mc Drive rijden voor zo’n papieren zak om er vervolgens mee op mijn hoofd onherkenbaar mee verder te rijden.
 

Kempes

Forumguru
Praat me niet over van Mossel...ik mocht daar laatst voor het eerst in mijn leven een gloednieuwe auto ophalen....wat denk je? Sorry meneer maar we zijn uw auto kwijt
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Fmoon

Forumguru
Ben helaas zelf ook helemaal klaar met dealers.

Ik had het al elders vermeld.

Octavia 04 RS gekocht. Auto was geregistreerd in DE en moest enkel nog even 1500 op de teller worden gezet en geïmporteerd worden, dit zou 2-3 weken duren totaal. Een dag na mijn akkoord word er al gezegd dat die geïmporteerd is (dacht dat dat meestal na die kilometers zou gebeuren maargoed) dag erna zouden de kilometer er al op zijn gezet (vond ik ook heel snel). Daarna 2 weken geen reactie gehad op mijn mails. Vervolgens word ik gebeld “we zijn erachter gekomen dat de auto niet geregistreerd stond in DE en hebben dat gisteren gedaan, het zal nu nog 6 weken duren tot u hem komt ophalen”. Ik heb gezegd dat ik dit eerst even moet laten bezinken en bespreken met mijn vrouw. Ik had al een onderbuik gevoel omdat ik al geen reactie kreeg op mijn mail. Ik heb bewust aan de telefoon zo gereageerd omdat ik niet akkoord wilden gaan met die 6 weken. De verkoper gaf aan dat het voor de garantie gunstig was want dit was nu dus 24 maanden ipv 19 maanden.

Ik vroeg mij af hoe dit kon, ik las ergens dat de auto niet meer als “nieuw” gezien word bij 1500 km en 3 maanden. Maar als die auto pas gisteren geregistreerd is, dan is die over 6 weken niet de gewenste “niet nieuw” status. Deze maakte het voor mij namelijk aantrekkelijk om de auto op deze manier te kopen.

Maargoed, ik heb dus besloten om van de koop af te zien omdat ze niet binnen de afgesproken levertijd konden leveren. Nu heb ik de auto eens laten natrekken, en nu is het verhaal duidelijk voor me. De auto was niet al 5 maanden geleden geregistreerd (zoals bij aankoop gezegd werd) maar hij was 6 weken geleden geregistreerd (dus ook niet de dag voor het belletje) dus met nog 6 weken wachten was de auto 3 maanden.

Ik had dus door hun fout 6 weken moeten wachten zodat de prijs zou kloppen die afgesproken was. Had dat gewoon overlegd een eerlijk gegaan...


conclusie: Een officiële dealer liegt 3x.

1x dat de auto al 3 maanden is en ik dus over 2-3 weken kan rijden.

1x dat de auto is geïmporteerd en de kilometers heeft

En nog een keer dat die de auto op 29 maart heeft geregistreerd in DE.

Dan had ik daar dus over 6 weken gezeten en bleek er dus geen hout van te kloppen.

Ben blij dat ik ervan heb afgezien, maar dit loopt een behoorlijke deuk op in mijn vertrouwen wat betreft een aankoop van een auto. De garage afdeling was ik al ontvlucht.
 

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Maar zo'n Wannabe SUV is toch ook gewoon voor de bejaarden? :shutup: (edit: of degene die zich vroeg bejaard voelen)

Beetje humor/satire mag nog wel hoop ik ;)
 

Captain Hook

Forumguru
@JeSko Auto's van bepaalde merken met überdikke banden worden ook slechts bereden door asociale petjes rijders. En de snelheidslimieten gelden ook niet voor dat soort mensen.

En hoe duurder de auto, des te minder worden zaken als de knipperbollekes gebruikt.
Daarom dat BMW ze ook afschaft:
https://topgear.nl/autonieuws/bmw-m-schaft-richtingaanwijzers-af/

En de tokkies in onze samenleving scheuren met hun afgeragde oto's, met duct tape in elkaar gezette bumpers, met dreunende boem-boem speakers door de goedkope woonwijken.

BTW: de ECHTE SUV's worden bereden door mensen met de aardappel-in-de-keel, die net hun paardentrailer hebben afgekoppeld en op een pluche geruiten plaid hun zondagse picknick nuttigen in hun privé prieel.

Toch?
Beetje humor/satire mag nog wel hoop ik. :D
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan