Van Mossel

Na algemeen voorstel rondje op forum van enkele weken terug, update!

Auto inmiddels week in bezit en bevalt prima! Super auto, meer heb je eigenlijk nooit nodig. In verband met Covid is de auto thuis (dat wil zeggen op industrieterrein, want huis niet bereikbaar met oplegger) afgeleverd. Geen uitleg of iets.
Van Mossel zelf heeft er een potje van gemaakt. Na weken van desinformatie over levering eindelijk op 11 januari gebeld dat de auto "binnen" was en dat met nog trekhaak en winterbanden moest monteren doch dat de auto de 21ste thuis afgeleverd kom worden. Tijd zou worden doorgegeven. Later bleek dat een tijd doorgeven niet kon maar dat de chauffeur zou bellen. Auto was er om half twee. Toen ik de volgende dag de auto wat beter bekeek bleken er geen winterbanden en geen trekhaak onder te zitten. Geen woord van Van Mossel hier. Dus contact gezocht, na een dag kwam er een antwoord: winterbanden vergeten; trekhaak in backorder (!?). Men heeft geen idee wanneer de trekhaak komt, men heeft geen idee waarom dat niet vooraf is gemeld, en excuses horen er blijkbaar ook niet bij. (Mijn ervaringen met berijdersdesk van Van Mossel staan in schril contrast met wat Eric Berkhof via de media over "zijn" bedrijf doet geloven; ik kreeg in ieder geval het gevoel als klant met name een lastig bijproduct te zijn van de verkoop organisatie.)

Zijn er meer Kodiaq rijders met een missende trekhaak?
 

TCNH

Senior Member
Tsja, van Mossel.. De reden dat ik nooit meer centrale inkoop accepteer bij LeasePlan en dus elke maand wat extra betaal voor dealer keuze is dat je bij centrale inkoop het risico loopt dat van Mossel je auto gaat afleveren.

De wegklapbare trekhaak af fabriek is de helft goedkoper dan montage achteraf, toch? (850 VS 1750 euro) Ik hoop dat het geregeld wordt. Het gepruts bij van Mossel heb ik bij mijn vorige auto voor eigen rekening bij de lokale dealer opgelost.

Als je trekhaak er dan uiteindelijk aan komt, laat ze even weten dat je ook een witte plaat wil. Gaan ze zelf niet verzinnen en scheelt je weer een week wachten
 
Dank voor jullie berichten en tips. Achteraf monteren was nodig daar het een (reeds door leaseplan bestelde) actie auto was. Gekozen vanwege kortere levertijd. Daar zat helaas geen trekhaak onder. Ik zie t maar als leergeld; ook voor mij geen Van Mossel meer. Zolang dat nog kan dan, zie die naam steeds vaker bij dealers aan de gevel. Toch jammer dat het feestje van deze auto (want dat is t toch wel) op die manier overschaduwd wordt. Hopenlijk snel betere berichten en dan naar snel naar de lokale skoda service!
 
Kon ten tijde van het bestellen eigenlijk weinig negatieve berichten over Van Mossel op dit forum vinden. En dat terwijl er toch veel leaserijders onder de Skoda’s zitten. Vraag ik mij toch of mijn negatieve ervaring (relatief) uniek is of dat Van Mossel er standaard een potje van maakt. Snap t ook niet helemaal dat je als organisatie je best doet om enorm te groeien om vervolgens je klant volledig te negeren.
 

EdK

Forumguru
Snap t ook niet helemaal dat je als organisatie je best doet om enorm te groeien om vervolgens je klant volledig te negeren.
Maar wel het volledige bedrag aan afleveringskosten incasseren......
Zou je eigenlijk eens een bedrag van moeten terugvragen ivm niet geleverde service.....
Want in die afleveringskosten zit volgens mij een heel uur uitleg in mee berekend...
 

i2Paq

Senior Member
Ik heb wel goede ervaringen met Van Mossel.

Mijn huidige Rapid is via J&T lease, nu onderdeel van Van Mossel, via De Waal geleverd.

Ik ben even kwijt of J&T 5 jaar geleden al onderdeel was van Van Mossel, ik meen van wel.

Bij het bestellen van de Rapid wilde ik zwarte bekleding met een rood stiksel, kon je gewoon bestellen maar bleek achteraf niet leverbaar.
Dat is keurig opgelost door De Waal.

Nu is er een Kamiq besteld, bij J&T maar dat zal wel via Van Mossel en dan De Waal lopen. Ik houd jullie op de hoogte.
 

sitechris

Donateur
Ik heb bij Van Mossel Ford een offerte laten opstellen voor nieuwe Fiesta ST. Was precies in de tijd rond 1 juli dat de BPM aangepast werd (nieuwe rekenmethode). De CO2 ging van NEDC naar WLTP omhoog (volgens mij van 136 naar 158 of iets dergelijks) alleen het verrekenmodel was anders. In het geval van de Fiesta ST ging de BPM dus met 800 euro omlaag. Wat schets mijn verbazing? Op de offerte zie ik 1200 euro bpm heffing. Ik vraag dat na en ik krijg een verhaal dat de uitstoot stijgt en er dus meer BPM in rekening wordt gebracht.

Ik mail dus terug dat dit niet klopt en dat hij een fout gemaakt heeft, waarna hij dit nogmaals ontkent. Nadat ik de deur heb gesloten (bedankt en tot ziens) krijg ik opeens uit het niets een aangepaste offerte, zonder excuses of wat dan ook.

Mijn onderbuikgevoel zegt dat ze dit echt wel wisten maar gewoon bij iedere offerte probeerden. Hoeveel mensen trappen hierin? Ik denk best wel wat.
 
Update:
Van Mossel stelde voor om fout van niet monteren winterbanden te herstellen wanneer de trekhaak binnen was, leek mij niet zo'n bijzonder goed voorstel:pieker:; dat zou weken kunnen duren terwijl het nu winter is! (Alternatief was via Leaseplan gelukkig snel geregeld: vanmorgen Pirelli's laten monteren bij lokale Kwik-fit.)

Verder wachten we even af; zal overigens wel een groot verschil maken of je met een lokale Van Mossel te maken hebt of met massa inkopen voor een leasemaatschappij en de daaraan gekoppelde call center. Wil niet meteen alle hardwerkende dealers afvallen die onder de vlag van Van Mossel wel hun stinkende best doen!.
 

Frup

Forumguru
"Wil niet meteen alle hardwerkende dealers afvallen die onder de vlag van Van Mossel wel hun stinkende best doen!""
Hè bah. Hopelijk ruikt je nieuwe auto nog wel fris dan!

Het gaat bij andere dealers ook wel mis hoor. In mijn vorige Opel leven, had ik een splinternieuwe Vectra besteld met stuurbediening. Niet aanwezig bij levering dus. Geen excuus, geen compensatie. Toen er vaker dingen mis gingen, ben ik er vertrokken. Aardige mensen, dat wel. Maar dat is niet voldoende om een bedrijf 'gesmeerd' te laten lopen.
 

Tees

Donateur
Zou ook mijn oplossing zijn! Als er niet geleverd wordt wat beloofd is, dan wordt er niet getekend voor akkoord en over het algemeen betekent dat dat de auto niet afgenomen wordt. Meestal worden verkopers (of dat nou autoverkopers of anderen zijn) dan opeens veel sneller...

Mijn enige ervaring met Van Mossel is trouwens een met de autoschadekant. Verzekeringswerk, dus de kosten maakten me niet uit, maar daar hebben ze in ieder geval keurig werk geleverd. Ik kreeg bovendien m'n auto een stuk schoner terug dan dat ik m ingeleverd had :D
 
Laatst bewerkt:

i2Paq

Senior Member
Ik kreeg bovendien m'n auto een stuk schoner terug dan dat ik m ingeleverd had :D

Bij mijn eigen dealer, Skoda en niet Van Mossel, kreeg ik mijn auto altijd gewassen en schoon van binnen terug. Na de laatste onderhoudsbeurt bij 136.000Km, geen Skoda wel Van Mossel, kreeg ik een nog viezere auto terug :shutup:
Ook geen info wat ze gedaan hadden etc.

Ik wilde er eigenlijk niets van zeggen totdat ik een "wat vindt u van onze service" mail kreeg. Toen ik hem beantwoord had kreeg ik 2 dagen later een belletje van de servicemanager van die garage.
De week erop de auto gebracht en "schoon" terug gekregen.
Dat schoon kon beter, maar ik had geen zin om te blijven klagen. :D
 

Okki

Donateur
In 1990 wilde ik in eerste instantie een Ford Sierra kopen, de verkopers sloegen geen acht op mij terwijl ik door de showroom liep. Na een kwartier de zaak verlaten en bij de gestaalde perfectie een auto gekocht.

Een paar jaar geleden wellicht interesse in een Focus. En ja, welliswaar bij een andere dealer, maar het ging weer op dezelfde manier. Zelfs na het passen van diverse modellen uiteindelijk onverrichter zaken het pand verlaten. Dan maar een Skoda ;).

Maar de ene Skoda dealer is de andere niet. Ook daarbij behoorlijk teleurgesteld in de service van een bepaald Skoda service punt (VW dealer)
 

Captain Hook

Forumguru
Er wordt wel eens geageerd tegen generalisaties die her en der gepleegd worden m.b.t. auto(be)rijders.
Maar @sitechris kan er ook wat van... :(

Is dat nou nodig? :pieker:
En nee, da's geen dichterlijke vrijheid.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik rijd nu al een hele tijd in een leaseauto van Van Mossel, en heb nog nooit problemen gehad. Het scheelt mogelijk wel dat ik mijn schades en onderhoud bij de lokale dealer mag doen (woon net ver genoeg bij een Van Mossel-dealer vandaan) :D
 

MarcoO2

Forumguru
Er wordt wel eens geageerd tegen generalisaties die her en der gepleegd worden m.b.t. auto(be)rijders.
Maar @sitechris kan er ook wat van... :(

Is dat nou nodig? :pieker:
En nee, da's geen dichterlijke vrijheid.
Juist uit jouw mond moet ik hier wel even om lachen :D

Vertel eens, welke generalisaties vind je concreet "niet nodig" en buiten de dichterlijke vrijheid?
 

Captain Hook

Forumguru
@MarcoO2 Ik ben een beetje allergisch voor het niet hanteren van het gelijke monikken gelijke kappen principe. Vandaar mijn opmerking.

https://driveaholic.nl/waarom-alle-ford-verkopers-stumperds-zijn-of-toch-niet/

... en dat ik daarom mijn eigen principes overboord heb gezet. Stumperds, het zijn allemaal stumperds

... Je koopt een kleine SUV als je binnenkort je 90e verjaardag viert. Dit soort auto’s zijn en blijven bejaardencruisers

... Want slimme en succesvolle mensen kopen dit soort auto’s niet


Zal ik nog ff doorgaan? ;)

Maar o wee als ik wat roep over petjes mentaliteit.... Duh...:koffie: Of over mensen die menen dat zij, per se er langs moeten en niet gehinderd wensen te worden door bejaardencruisers. Ahum.:fool:

Hou dat geneuzel dan zeer zeker buiten een topic over Van Mossel (wie dat ook moge wezen).
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan