Yeti club

Hoi Sinds een maand ben ik een gelukkige eigenaar van een Yeti 1.2tsi active plus.:)
Mijn vraag is er een Yeti club. Of is er belangstelling om een club te beginnen ik hoor graag van jullie.:aangenaam:

Jurgen.

storm bleu metallic dolemite velgen sunset alu strip stootlijst bumperlijst spiegelkappen voorbumperstrips dorpellijsten bolero radio audiopack1 reservewiel trekhaak.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Jurgen, welkom bij de Yeti club. Die is er al hoor! Er is een aparte Yeti rubriek op dit forum. Een toertocht is ook al in de pen. Kun je daar ook vinden. Leuk weer een Yeti erbij!
 
sinds kort ben ik in het bezit van een Skoda Yeti 1.2 tsi
deze wil ik graag een beetje opleuken met side bars en een push bar.
Weet iemand waar ik deze in RVS uitvoering, en voor een redelijke prijs kan aanschaffen?
En heeft er ook iemand ervaring met de chiptuning van de Skoda yeti 1.2 tsi?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Deze motor zit in veel VAG producten en daarvan zijn er al vele gechipt. Ik zou wel gaan naar één van de hier als betrouwbaar bekend staande bedrijven gaan. Met de zoekfunctie is er genoeg over te vinden.
 

EdK

Forumguru
sinds kort ben ik in het bezit van een Skoda Yeti 1.2 tsi
deze wil ik graag een beetje opleuken met side bars en een push bar.
Weet iemand waar ik deze in RVS uitvoering, en voor een redelijke prijs kan aanschaffen?
En heeft er ook iemand ervaring met de chiptuning van de Skoda yeti 1.2 tsi?
Er is volgens mij een van de leden die zoiets heeft gemonteerd en hierover hier heeft gepost.
Dus ondanks dat je met search dit al hebt gevonden gaat deze zoektocht je ook wel lukken.
 

TEROSS

Lid
Hallo @Robby66, Ik heb een YETI 1.8 4x4. Ik zit er ook aan te denken deze wat op-te-leuken. Om te beginnen heb ik een pushbar besteld bij https://www.vgvinox.nl/ De prijs van de pushbar met CE/EU certificaat kost: € 275,- inclusief btw.
Verwacht hem volgende week op te kunnen halen aangezien deze niet op voorraad was.
 

TEROSS

Lid
@Robby66 Met enige vertraging gisteren mijn pushbar ontvangen. Ondanks dat ik aangegeven had deze in Breda op te halen is hij verzonden en daardoor 5 dagen onderweg geweest van Breda naar Oss???? Vandaag thuis gemonteerd door de auto op te krikken en daarna op as-steunen en klossen geplaats. De bijgeleverde geïllustreerde handleiding in zwart wit moet je goed bestuderen. Bij een nieuwe auto zonder vervuiling zullen de bevestigingspunten wat makkelijker herkenbaar zijn, en achteraf is het natuurlijk makkelijk. Maar ik ben wel een aantal uurtjes bezig geweest om alles gemonteerd te krijgen. Ik ben in ieder geval tevreden over het resultaat. Het resultaat kun je op bijgaande foto's zien.
 

Bijlagen

  • Pushbar 20210331_195808.jpg
    Pushbar 20210331_195808.jpg
    267,6 KB · Weergaven: 67
  • Pushbar 20210331_195823.jpg
    Pushbar 20210331_195823.jpg
    287,3 KB · Weergaven: 67

Frup

Forumguru
Dat ziet er wel stoer uit zo!
Los van de vraag of het toegevoegde waarde heeft, ziet het er echt wel mooi uit.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is ook nog de vraag wat dit betekent voor de veiligheid, niet alleen van de inzittenden (de voorste kreukelzone is vernaggeld of op z'n minst deels buiten werking gesteld) maar ook voor andere verkeersdeelnemers - in het bijzonder de minder en niet-beschermde daaronder zoals voetgangers, fietsers, motorrijders. Of eigenlijk is dit helemaal geen "vraag", je kunt het immers zó wel invullen.
Ik zou daarom zelf zo niet over straat willen
 

Tees

Donateur
Ik vraag t me eigenlijk af @Canon-Eye... zo'n bullbar zit op t chassis gemonteerd, en dat is het sterkste deel van de auto. Die bullbar zelf zal vrij snel meegeven, dus ik denk dat het weinig aan de kreukelzone verandert. En anders zou zoiets toch ook APK-afgekeurd worden zou ik denken?

Wat betreft voetgangers heb je denk ik wel een punt, fietsers misschien minder, die belanden toch vrijwel altijd op de motorkap (bij een frontale aanrijding), en dan is het ontwerp van de motorkap belangrijker dan wel of geen bullbar.

Ik vind t overigens wel mooi en stoer staan, los van deze aspecten

Edit: even gegoogled, eerste hit is bovengenoemde leverancier, zie hier voor hun stukje betreffende wetgeving. Kort samengevat moet een bullbar typegoedkeuring krijgen, en aantoonbaar niet meer letsel veroorzaken dan zonder bullbar.
 

RoyK

Senior Member
@Robby66 Vandaag thuis gemonteerd. Ik ben in ieder geval tevreden over het resultaat. Het resultaat kun je op bijgaande foto's zien.
Staat de auto goed, ik heb een soortgelijke op m'n yeti. Zelf heb ik er nog verstralers op gemonteerd, misschien een idee als het aanpassen weer gaat kriebelen!
 

TEROSS

Lid
@RoyK ik zag al de gaten voor verstralers maar ik geef de voorkeur aan ronde verstralers. Heb nog een set Cibié oscar verstralers met een diameter van 145 mm. Ga in het paasweekend kijken of ik die kan plaatsen in de gaten of dat ik ze bovenop plaats. Zo kan de kentekenplaat blijven zitten. Even wat passen en meten dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoyK
Bovenaan Onderaan