Chiptuning

• Onderwerp starter Deleted member 1943
  • Startdatum
D

Deleted member 1943

18 Oktober wordt mijn fabia I gechipt door Chiptuning Experience uit nieuwegein. Ik laat het snel weten hoe dat rijd.

gegroet.

D

Deleted member 1943

het spijt me maar de fabia is nog niet gechipt! De tuner zou bij mij langskomen en belde tijdig af dat het vandaag erg uitliep en er vandaag geen tijd meer voor had.
Maandag avond heeft hij als excuusavond gekozen dus dan kan ik er gelukkig zelf bij zijn.

Dus voor de duidelijk heid aankomende maandag ben ik pas laat online want ik moet eerst een tank diesel er doorheen branden! EFFE SPELEN haha :super:

skodaboy

Forumguru
het spijt me maar de fabia is nog niet gechipt! De tuner zou bij mij langskomen en belde tijdig af dat het vandaag erg uitliep en er vandaag geen tijd meer voor had.
Maandag avond heeft hij als excuusavond gekozen dus dan kan ik er gelukkig zelf bij zijn.

Dus voor de duidelijk heid aankomende maandag ben ik pas laat online want ik moet eerst een tank diesel er doorheen branden! EFFE SPELEN haha :super:

het beste is dat je het de 300km gewoon rustig aandoet,kwestie van de softwareaanpassing "in te rijden" :D
daarna kun je gelijkmatig beginnen "spelen en sprintjes trekken" en er een tank diesel doorblazen.
in ieder geval have fun na de ingreep. :xyxthumbs:

D

Deleted member 1943

jaja hij is gechip tuned!

Als je gewoon normaal rijd is er niks geen verschil, MAAR ALS DIE TURBO ERBIJ KOMT EN JE GEEFT GAS!!!!!!!! hij blijft maar door trekken tot ongeveer 4500 toeren en dan schakelen en gewoon weer doortrekken. En uiteraard een leuk wolkje uit je uitlaat.

Hij heeft het deze avond bij mij thuis gedaan. Met nog geen half uur was het gebeurd. Het heeft mij 449 euro gekost maar het is zeker de moeite waard. Ik kan nu ook wat makkelijker een grotere aanhanger erachter hangen voor als ik ga klussen hij heeft gewoon veel meer trekkracht.

owja en ik ben blij dat er traction control op zit.

Wie er naar de meeting komt zal het wel zien (en ruiken haha)

:473:

Wallie

Lid
Ah, mooi joh, ik heb d'r nog aan zitten twijfelen of ik het zou doen, maar ja, was nogal prijzig in de lease, en 's morgens op de A12 kom je toch nooit boven de 120 :(.
Ik wil op de meeting wel eens een stukje meekarren :)

Waar heb je hem laten tunen? Ik zat zelf aan Bull tuning te denken aangezien deze hem ook op de rollenbank zetten enzo. Ben benieuwd op de meeting!

van_der_P

Senior Member
jaja hij is gechip tuned!

Als je gewoon normaal rijd is er niks geen verschil, MAAR ALS DIE TURBO ERBIJ KOMT EN JE GEEFT GAS!!!!!!!! hij blijft maar door trekken tot ongeveer 4500 toeren en dan schakelen en gewoon weer doortrekken.

Een diesel zeker een die gechipt is hoeft niet tot 4500 toeren door getrokken te worden. Je kunt al 2000 tot 1500 toeren eerder schakelen.
Een diesel moet je als een diesel rijden en niet als een benzinemotor. Dan rookt die niet.

D

Deleted member 1943

Een diesel zeker een die gechipt is hoeft niet tot 4500 toeren door getrokken te worden. Je kunt al 2000 tot 1500 toeren eerder schakelen.
Een diesel moet je als een diesel rijden en niet als een benzinemotor. Dan rookt die niet.

Dat was alleen gisteravond dat ik hem zo doortrok hij moet toch even getest worden. Normaal doe ik dat echt niet hoor maar ik moet wel weten of het goed zit voor zoveel geld. en ik was benieuwd of hij dan bleef trekken als hij aan zijn eind komt.

Maar jullie komen maar kijken hoor op de meeting.

Ik heb hem bij chiptuning experience in nieuwegein laten tunen die komt het voor de deur doen. www.chiptuningexperience.nl

van_der_P

Senior Member
Dat was alleen gisteravond dat ik hem zo doortrok hij moet toch even getest worden. Normaal doe ik dat echt niet hoor maar ik moet wel weten of het goed zit voor zoveel geld. en ik was benieuwd of hij dan bleef trekken als hij aan zijn eind komt.

Maar jullie komen maar kijken hoor op de meeting.

Ik heb hem bij chiptuning experience in nieuwegein laten tunen die komt het voor de deur doen. www.chiptuningexperience.nl

Je hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen, het is jou auto. Ik geef enkel mijn mening.

D

Deleted member 1943

ow dat was ook niet de bedoeling hoor maar vertelde het voor de duidelijkheid. Het is egt niet om gelijk te krijgen ofzo hoor haha.

mening geven is vrij hier toch haha

cvegreen

Forumguru
Ik ben blij dat je heel tevreden bent over je chippie in je wagen. Bij hetzelfde rijgedrag als voorheen zou hij zelfs iets minder moeten verbruiken. Ook leuk meegenomen natuurlijk. jammer dat wij onze verjaardagen vieren die dag . Mijn vrouw verjaart op 9 November en ik net 2 weken later op 23 November en we vieren dat ter goeder trouw altijd middenin onze verjaardagen. Hopelijk kan ik er een volgende keer wel bij zijn , al vind ik het altijd wel heel ver rijden om een paar uur samen te komen.

___JC___

Forumguru

Dat roken doet ie meer bij hoge toeren uiteraard, maar bij volgas uit de lage toeren roet ie ook hoor.

Boet

Actief lid
Wees overigens blij met je traction control. Heb ik op mijn Roomster (met ongeveer gelijk vermogen als jij nu) niet en (met Michelins en op een natte weg) heb ik tot aan de tweede versnelling wielspin als ik wat enthousiast gasgeef. Dat moet met jouw lichtere Fabia nog veel erger zijn als je de traction control uit zou schakelen.

Maarre...lollig effect toch? Je bent ineens véél sneller dan menig weggebruiker verwacht. En bij normale rijstijl vermoedelijk ook een stukje zuiniger. Veel plezier ermee!

van_der_P

Senior Member
Dat roken doet ie meer bij hoge toeren uiteraard, maar bij volgas uit de lage toeren roet ie ook hoor.

Dat roeten gebeurt als er te veel diesel ingespoten wordt, dan dat er verbrandt. Als dat gelijdelijk gebeurt dan roet die niet, behalve als die hoge toeren draait.
Roet die bij normaal gebruik ook dan is er meestal een technisch probleem. (achterstallig, onderhoud, turbo stuk, versleten motor, enz. ).

D

Deleted member 1943

inderdaad hij roet alleen als je hem flink intrapt en hoog in zijn toeren. Ook hoorde ik vandaag dat ik wel mijn oliepeil iets beter moet controleren want hij wil meestal ook wel iets olie gebruiken.

Inderdaad is het leuk dat je auto sneller is dan men verwacht zo ook dat ene petje gisteravond haha die dacht mij even in te halen bij het optrekken bij het stoplicht maar dat viel hem vies tegen denk ik haha.

Die traction control is ideaal ja de tuner wenste me ook al succes met me voorbanden haha. Ik had het voorheen ook al dat ik in zn eerste en tweede versnelling wielspin had dat werkt goed als je een rotonde afdraaid haha.
:1761:

Ik heb mijn 14 tdi bij Tunex laten tunen scheelt 225 eurie stukkie goedkoper
moet zeggen sta er versteld van wat een trekkracht voor zo'n 3 pittertje.

Vdub

Actief lid
Dat roeten gebeurt als er te veel diesel ingespoten wordt, dan dat er verbrandt. Als dat gelijdelijk gebeurt dan roet die niet, behalve als die hoge toeren draait.
Roet die bij normaal gebruik ook dan is er meestal een technisch probleem. (achterstallig, onderhoud, turbo stuk, versleten motor, enz. ).
of wat dacht je van verkeerde/slechte tuning? (icm een technisch probleem)

Bovenaan Onderaan