Navigatie Citigo 2013 overleden

Hoi allemaal,

ik heb al eventjes gezocht door de actieve topic maar kon niet het exacte antwoord vinden; dus vandaar mijn nieuwe topic met 'n vraag.
De Move&Fun navigatie die als basis in mijn Citigo zat (uit 2013 dus) heeft het afgelopen week begeven; de aanloop werd al steeds slechter (vastlopers, herstaren, lang duren voordat deze klaar voor gebruik was) maar nu doet 'ie helemaal niets meer.

Natuurlijk was de support qua mogelijkheid voor kaartondersteuning al gestopt (helaas) maar ik dacht: dit kan nog wel even zo voort, kleine veranderingen in de omgeving los ik ter plekke wel op; maar nu heb ik dus een 'dood' kastje.

Ik gebruikte de Move&Fun voornamelijk voor het bellen en secundair voor de navigatie en ook wel omdat je via dit apparaat natuurlijk ook muziek kon afspelen op de radio.
Het apparaat hield er dus mee op, ik had het er thuis met mijn echtgenote over maar die kwam meteen met 'n link voor een TomTom.

Ik dacht: ik check ook even het Skodaforum, en zag wel een aantal topics die hier mee te maken hadden over - bijvoorbeeld - het steuntje (wat een prima ding is, maar voor mij nu waardeloos).
Het 'nieuwe' systeem met de smartphone is geweldig maar voor mij niet weggelegd; wat zouden jullie aanbevelingen zijn zodat ik toch veilig en prettig kan blijven bellen in de auto en zou kunnen gaan navigeren met Google Maps? Ik zie zoveel verschillende opties qua houders/beugels/bluetooth carkits (zelfs enkelen die connecten via een FM frequentie) dat ik door de bomen niet echt het bos meer zie.

Ik heb dus een Citigo Arctic Active uit 2013, wellicht zijn er andere gebruikers die zeggen: dít was voor mij dé oplossing (of juist niet).
Alvast mijn dank voor jullie ervaringen en tips!
 
Probeer het eens op te laden via een mini USB kabeltje, als het voetje slecht contact maakt of je gebruikt de auto relatief te weinig loopt de interne accu leeg en doet ie ook niks meer. Na opladen de aan uit knop lang vasthouden (20 sec) dan wordt het hele scherm groen en als je geluk hebt start ie daarna weer op
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan