Airco werkt alleen vanaf stand 2

nakharry

Forumguru
Heb ik weer :banghead:.. kom er net achter dat de airco het alleen nog maar doet vanaf stand 2. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
 

JeSko

Forumguru
Mijn broer had dit ook met zijn fiat, werkte alleen nog op stand 3, wat dat net was weet ik niet, ze hebben wel zijn hele unit ( bij Skoda's de climatronic) vervangen.
 

nakharry

Forumguru
Klinkt duur @JeSko. Werkt wel vanaf stand 2 dus voor dagelijks gebruik prima...maar vreemd toch.. Misschien vooraankondiging van een defect?:arghh:
 

JeSko

Forumguru
Ja dat was het ook, bij Fiat zo'n 400 euro toen, zal bij VAG vast prijziger zijn ( gok ik ), mogelijk wel, bij mijn broertje werkte eerst één stand niet, daarna viel de tweede ook uit. Toen heeft ie het laten repareren.
 

Cordoba

Forumguru
Waarschijnlijk de (variabele) voorschakelweerstand die kapot is, en grote kans dat ie over een tijdje alleen nog vanaf stand 3 en hoger werkt. Oorzaak is vaak een versleten lager van de interieurfan, waardoor deze te veel stroom trekt en de voorschakelweerstand langzaam wegbrandt.
 

nakharry

Forumguru
Dank.

Hij is vorige week nog bij de beun geweest om een nieuw ruitensproeierreservoir te laten monteren...:cry:
 

Novato

Lid
Dit klinkt als de kachelweerstand. dat heb ik ook gehad en de delaer begon gelijk over 300 euries.
Ik ben gaan googelen en kwam achter dat ik het zelf wel konde.

Wat heeft mij gekost? 15 euro's 2 bakjes pleur, vieze handen en de voorruit moest ik daarna ook schoonmaken. Mijn kale kop kwam constant tegen de ruit. hahahah.

Een beetje priegelwerk maar dat kan je wel zelf vervangen.
Hieronder een link waar je heel wijs van wordt.

Succes en laat ons weten of het gelukt is.

 
Bovenaan Onderaan