Achteruitrijcamera achteraf inbouwen Karoq

Goedenavond Forumleden,

Ik ben een nieuw lid en na veel zitten speuren op het forum helaas nog niet het exacte antwoord kunnen vinden dus vandaar dat ik toch maar de vraag stel.

Over een aantal werken verwacht ik eindelijk mijn Karoq Business Steel Grey en vanwege budget redenen is de achteruitrijcamera niet mee besteld.
Nu begint het toch te jeuken en zou ik achteraf toch deze willen inbouwen.

Ik heb vele oem camerasets voorbij zien komen en deze worden met kabelboom geleverd die je door je hele auto moet aanleggen tot de admunsen radio in mijn geval.
Wat ik me afvroeg is of er in de kofferbakklep in de fabriekskabelboom van de nieuwe Karoq de stekkers al voorbereid zijn?
Of word het toch de kabelboom nieuw aanleggen van voor naar achteren?

En moet de achteruitrijcamera achteraf nog softwarematig toegekend worden aan de boordcomputer, of is het plug and play en de camera werkt?

Ik hoop dat iemand dit eerder heeft gedaan en hier een passend antwoord op kan geven.
 

EdK

Forumguru
Of word het toch de kabelboom nieuw aanleggen van voor naar achteren?
Ga er maar gewoon vanuit dat er geen bedrading al ligt, je zou de eerste zijn namelijk.
Dus word kabels leggen van achter naar voren en de sproeikop koppelen met achterruit wisserslang.

En moet de achteruitrijcamera achteraf nog softwarematig toegekend worden aan de boordcomputer, of is het plug and play en de camera werkt?
Ja die moet ook aangemeld worden in de wagensoftware !

Maar ben je met het zoeken nog niet de manual tegen gekomen voor het inbouwen van de camera ?
Is welliswaar voor de Octavia geschreven maar komt in grote lijnen overéén met jouw wagen.
En in de zoektoch moet je toch zeker wat gelezen hebben over de "meet en greet " zoniet klik ff op groene tekst en stel je daar even voor in een eigen topic
Zal een wereld voor je open gaan, en vele actieve leden stellen het ook zeer op prijs
 
Bedankt voor je reactie @EdK.

De handleiding van de octavia had ik inderdaad gevonden. Omdat die topic een paar jaar oud was had ik een stille hoop dat inmiddels de kabelbomen standaard uitgebreider zouden zijn, wat een nieuwe kabel zou schelen.
Ik zal dan toch gebruik moeten maken van die handleiding

Het toekennen van de camera zal dan denk ik alsnog door de dealer of een ander bedrijf die in de software kan uitgevoerd moeten worden of kan je dat zelf?

Helaas heb ik door de zoektocht de meet en great over het hoofd gezien. Ik zal straks gelijk een topic openen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Ik weet niet waar je woont in NL.
Maar een @Antera kan het geheel ook voor je inbouwen en aanmelden in VCDS
Hij heeft mijn camera ook voor me ingebouwd en ingeleerd en voor een nette prijs.
Dus mocht je in buurt van Breda wonen dan kan ik je dit zeker aanbevelen.
Neem gewoon per whatsapp of mail contact met hem op en je komt er dan zeker uit met hem.
 
Ik kom zelf uit Almere dus lekker centraal.

Ik heb @Antera wel vaker voorbij zien komen in topics, maar ik wist niet dat hij dit ook zou kunnen.
Als ik mijn Karoq heb zal ik hem benaderen over de mogelijkheden.
 
Bovenaan Onderaan