Skoda Enyaq

Ach, de prijs maakt nu voor mij niet uit, maar zonder Navi optie viel hij net onder de 50K grens van mijn baas, hij is besteld via de leasemaatschappij dus dat hij nu duurder wordt maakt mij niets uit :) ik ben de lachende derde in dit geval...
 
setje dakdragers voor de surfplank :)

Gefeliciteerd met je bestelling.

Bij mij zal er ook regelmatig een surfplank op het dak (de dakdragers) liggen. Ik heb ze echter niet mee besteld. Zag dat ze in Belgie en Duitsland flink goedkoper zijn. Ben bovendien meer Thule fan. Ik hoop dat zij t.z.t. steunen voor de Enyaq leveren zodat ik mijn Wingbars kan blijven gebruiken.
 
Gefeliciteerd met je bestelling.

Bij mij zal er ook regelmatig een surfplank op het dak (de dakdragers) liggen. Ik heb ze echter niet mee besteld. Zag dat ze in Belgie en Duitsland flink goedkoper zijn. Ben bovendien meer Thule fan. Ik hoop dat zij t.z.t. steunen voor de Enyaq leveren zodat ik mijn Wingbars kan blijven gebruiken.

Ik had ze nu ook mee geleased bij de Octavia, en het systeem bevalt me wel :) en voor die 2,- p/mnd bijtelling lease ik ze lekker mee :D
 
niets is gratis helaas. Heel toevallig is de vanafprijs van zowel de iv60 (was 39.990, nu 40.780) als de iv80 790 euro duurder geworden in de configurator. En wat is een optie van 790 euro conform de prijslijst

Dat is niet helemaal waar. Als je de Enyaq zonder nav hebt besteld vóór de datum dat Skoda de nav van optie naar standaard verplaatste, krijg je wel de nav maar betaal je gewoon je eerder afgesproken contractbedrag. Dus wel degelijk de nav gratis. Bevestigd door mijn dealer.

Wel zal de fiscale waarde hoger zijn doordat de nav daar wel mee telt. Dat is alleen relevant voor diegene die rekening moeten houden met de subsidiegrens van 45.000
 

EdK

Forumguru
Dus wel degelijk de nav gratis. Bevestigd door mijn dealer.
Niets maar dan ook niets is gratis in Nederland of België !
Betaal je niet linksom dan wel rechtsom..
En ja die dealer gaat dat echt niet ontkennen hoor, door gratis te beamen ziet hij alleen maar blije gezichten...:D :pieker::pieker:
 
Tja, we gaan het zien.

Dealer bevestigt dat hij brief heeft ontvangen van Pon dat vanaf 11-12g nav standaard is. Pon geeft 'tegoedbonnen' aan iedereen die Enyaq zonder nav heeft besteld, zodat zij zonder extra kosten nav krijgen.

Dus ik heb contract voor x euro zonder nav. Krijg dadelijk Enyaq geleverd met nav voor hetzelfde bedrag.

Ook dat schriftelijk bevestigd door dealer.
 

EdK

Forumguru
En anders vraag je een rekening van de Nav aan de dealer en kun je hem opgeven aan belasting.... toch ?? lease !
 
De mijne (van de zaak) is ook besteld:
Launch+ Quartz Grey + Suite interieur en nog wat opties (panodak, zijairbags (waarom dat een optie is), parking+, family+ en infotainment+)

Zou er begin mei moeten zijn maar dit lijkt me heel raar.
Een collega heeft de iD4 gekozen en die zou blijkbaar in februari al geleverd kunnen worden. Die hebben ook geen optiemogelijkheden.

Tegenwoordig krijg je ook een 'Leveringklaar maken' van 300€. Ik hoop dan toch dat we champagne krijgen ook bij aflevering.

Wat ik niet begrijp waarom ze die deurbescherming van een Kodiaq niet hebben.
 

Jdbigg

Senior Member
Zou er begin mei moeten zijn maar dit lijkt me heel raar.
Een collega heeft de iD4 gekozen en die zou blijkbaar in februari al geleverd kunnen worden. Die hebben ook geen optiemogelijkheden............

Begin mei voor Enyaq is juist erg snel, de mensen die in oktober hebben besteld krijgen volgens de fabrieksopgave hun auto vanaf week 20...
De ID.4 wordt in Duitsland gemaakt, die worden nu al uitgeleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begin mei voor Enyaq is juist erg snel, de mensen die in oktober hebben besteld krijgen volgens de fabrieksopgave hun auto vanaf week 20...
De ID.4 wordt in Duitsland gemaakt, die worden nu al uitgeleverd.

Ja, toen ik raar typte bedoelde ik eigenlijk dat ik niet verwacht dat die er zo snel gaat zijn.
Bij de Superb was dat toen ook en plots werd alles verlaat omdat VW voorrang kreeg voor allerlei opties (onder andere het panodak).

Ja en die ID.4 is op dit moment maar in 2 versies beschikbaar en dus geen optie overvloed.
Maar die is toch later uitgekomen als de Enyaq dacht ik.
 

Japanese Power

Donateur
Maat van mij heeft de Enyaq op 10-10 besteld en vorige week te horen gekregen dat hij op z'n vroegst week 24 wordt geleverd, maar dat er nu al rekening wordt gehouden met uitlopende levertijden net als destijds met de introductie van de Kodiaq...
 
Maat van mij heeft de Enyaq op 10-10 besteld en vorige week te horen gekregen dat hij op z'n vroegst week 24 wordt geleverd, maar dat er nu al rekening wordt gehouden met uitlopende levertijden net als destijds met de introductie van de Kodiaq...

Is dat in Nederland?
En zou er dan verschil kunnen zijn met België?

Hebben ze in Nederland ook enkel een Launch en Launch+ versie uitgebracht of kunnen jullie alles al selecteren zoals getoond in de configurator?
 
Bovenaan Onderaan