Zaklamp kofferbak

VAG-man

Forumguru
N.a.v. dit topic die helaas is gesloten open ik een nieuw topic.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/zaklamp-koffer.41878/

Ik heb onderzoek gedaan naar wat voor lichtmiddel er in dit zaklampje zit. Aan de voorzijde is wit licht (=led) te zien en aan de zijkant zijn 3 gele lampjes. Vermoedelijk ook led, maar heb het zaklampje gedemonteerd om het duidelijk te maken.

Op de 1e foto zie je de 3 gele leds zitten.
Waarom deze ook niet helder wit zijn blijft gissen. Op de kopse kant kun je 2 doorzichtige bolletjes zien. Hierin zitten de wit kleurige leds.

PXL_20201220_225140153.jpg

PXL_20201220_225124070.jpg

PXL_20201220_225114456.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Jij hebt het dus wel open gekregen Johan, dat lukte mij totaal niet.. leek alsof ik dan de boel zou forceren, zo vast als dat zat.
 

VAG-man

Forumguru
Interessant, maar wat heb je met die velg uitgespookt?!?

Tja vorige eigenaar. Auto heeft de eerste 8 levensjaren in Amsterdam rond gereden, dan weet je het wel.:cry:

Jefrey er zit aan de achterzijde van de zaklamp een inkeping. Daar ben ik voorzichtig begonnen. De rest ging vanzelf. Opletten dat op de printplaat clipjes zitten.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Zal het nog eens een poging geven, die inkeping trachtte ik toen ook te openen, wellicht wat meer kracht op zetten dan ik tot nu toe gedaan heb.
 

DieselTDi

Forumguru
Zoals ik in vorige bericht al aangaf. Ik heb een 3FL, en ik heb alles WIT
Geen idee wat een vervanging lamp kost

Of even naar de showroom met jouw oude en stiekem wisselen met eentje uit de showroom :tegek:
 

DieselTDi

Forumguru
Zover ik kon vergelijken passen ze 1 op 1.
Zelf ooit onderling gewisseld... Wel beide vast gehad.

Snelste is simpel letterlijk je lampje meenemen showroom in, of bij een S3 achterruit eruit tikken en ff vergelijken
 
Bovenaan Onderaan