Freeze-o`s Fabia Monte Carlo

Freeze-o

Senior Member
Hallo daar!

Ik zal mijzelf allereerst even voorstellen.
Ik ben Friso, 35 jaar samenwonend met mijn vriendin en zoontje (3 maanden) in Midwoud.
Van beroep ben ik ICT Sales consultant en mijn grote hobby is mijn Auto`s.
Als daily Driver rij ik een Tesla Model S, in het weekend een Porsche Boxster S en heb ik onze tweede auto (audi S5 4.2v8) net verkocht.
Omdat de S5 wat krap voor een maxi-cosi was heeft die het veld moeten ruimen.


Al sinds mijn 18e ben ik een hele grote Audi fan en heb een Audi 80, a4, a5 a6 en s5 gereden. Echter heb ik de laatste jaren gemerkt dat Audi niet meer in mijn palet past. Dieselgate en problemen met de 1.8 en 2.0 TFSI hebben mij weerhouden om een A4 station aan te schaffen.
Naast de Tesla wilde we graag een auto waar ons zoontje veilig met zijn spullen (lees: zooi/volksverhuizing) mee kan op grotere ritten. Elke 300km met de Tesla 40 minuten laden is namelijk niet helemaal ideaal.

3 maanden geleden heb ik met mijn schoonvader een Fabia uit 2011 uitgezocht. Aangezien ik flink wat aan die auto moest doen heb ik er zo`n 2000km mee gereden.
Ik was erg onder de indruk van de kwaliteit en rij-eigenschappen van de Fabia en het formaat is perfect voor een 2e auto en een klein gezin.

Toen ik thuis melde dat de S5 weg ging en ik een Fabia wilde heb ik direct mijn positie als Alpha-man verloren. Er werd geen koffie meer gezet, Glee werd met volume 90 ge-bingwatched en heb ik nog nooit zoveel kleine kinderen over de vloer gehad.
Mijn vriendin had de afgelopen week echt de broek aan en ik werd niet meer serieus genomen.
Zonder iets te zeggen heb ik de Trein naar Halle gepakt waar een gigantisch mooie Fabia Monte Carlo op mij stond te wachten.
Thuis aangekomen heb ik vrouwlief verzocht mij te helpen uitladen en daar stond opeens een grijs dik aangeklede Monte Carlo en na een klein stukje rijden was ze al om en kon ik direct de TV afstandsbediening terug claimen.

De Fabia is helemaal niets minder dan een Audi a3/a4/a5 van jaren 2008-2016. Audi`s later dan 2016 hebben echt wel meer dan de skoda, daar is de prijs dan ook naar en vallen voor mij buiten het 2e auto budget.

Ondertussen heb ik het forum al een beetje doorgeneusd en heb ik wel wat in te halen in het Fabia III topic.
Deze skoda wil ik een langere tijd wil houden lijkt het mij leuk hem aan te pakken met de broodnodige retrofits en ik wil dit topic gebruiken om er een ongoing Retrofit bij te houden.

Superskoda.com maakt het wel erg makkelijk, maar meer technischere retrofits zijn daar niet te vinden.
Retrofits beginnen altijd met PR codes en deze heb ik in de bijlage gestoken.

Wishlist:
Regensensor aan de praat krijgen ;)
Verwijderen Merk en type aanduiding op kofferbak
Vervangen Skoda logo`s voor origineel Zwart
Vervangen Kentenplaathouders voor Zwarte zonder reclame.
Waxine lichtes vervangen voor modernere lampjes en kleurmatchende mistlampen.
opbergvakken in stoelen
opbergvakje in Hemel bij lichtschakelaar. (specs holder: 5JA868565A)
Kinderspiegel
Niet zichtbare afneembare Trekhaak met liefst originele bekabeling.


Op dit moment heb ik nog niet genoeg kennis van deze auto om de rest van de retrofits te bepalen. Ik vraag mij af wat ik b.v. voor Adaptive cruis control moet hebben, front assist zit namelijk al in de auto.
Dit is het leuke van de hobby.... dit is allemaal uit te zoeken ;)

Tips en Retro-fit suggesties zijn meer dan welkom!.


p.s. ik wil graag meer foto`s uploaden, ik kan alleen de optie niet meer vinden :eek:
 

Bijlagen

  • RT595S.pdf
    214,5 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Welkom Friso, normaal dient dit topic ( meet en greet ) om je voor te stellen, kan soms best onduidelijk zijn hoor, i know :) nadat je jezelf daar hebt voorgesteld open je de bazaar van het forum o.a.

Prachtige introductie btw :thumbsup:

De Fabia is helemaal niets minder dan een Audi a3/a4/a5 van jaren 2008-2016.

Hoe bedoel je dat dan? Qua uitrusting? Want qua rijden geloof ik maar moeilijk dat een F3 niets minder is dan een Audi A3-A5?

Wat de foto's betreft, je moet je bericht bewerken, en daarna op uitgebreid tikken, in de uitgebreide bewerk modus kan je dan vlijtig afbeeldingen bij toevoegen, wel onder 1MB, 1.2 lukt ook nog net. :)

Grt, Jesko.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Welkom, leuke branche, de ict :D.

Je MC is leuk! Wel zou ik in plaats van compleet zwarte logo's de zwarte logos pakken met kleurmatchende ondergrond, staat veel dikker ipv 'een zwart gat' :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat de foto's betreft, je moet je bericht bewerken, en daarna op uitgebreid tikken, in de uitgebreide bewerk modus kan je dan vlijtig afbeeldingen bij toevoegen
Dat hoeft niet via "Uitgebreid", het werkt al als je bij het maken of bewerken van een bericht op "Bijlagen" tikt - bladeren naar de gewenste plaatjes en toevoegen (naar keuze als miniatuur of als volledige afbeelding).
Aanbeveling in deze: beperk de bestandsgrootte (een resolutie van 150 of 180 DPI bij 10x15cm of zo is ruim voldoende voor beeldschermgebruik) zodat lezers die nog niet over breedbandinternet beschikken, die plaatjes niet tergend langzaam via hun ADSL-draadje zien binnendruppelen.
 

JeSko

Forumguru
Gek @Canon-Eye bij mij lukt dit niet, enkel als ik mijn bericht nog niet gepost hebt, na posten moet ik in de uitgebreide menu gaan anders kan ik geen extra media toevoegen :pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zie het nu, bij bewerken is er geen bijlagenknopje meer.
Als ik afbeeldingen wil bijvoegen, dan heb ik die bij het maken van de post altijd vooraf klaargezet in een speciale submap "Skodaforum" onder Afbeeldingen, zodat ik niet 6 of 7 nivo's diep hoef te bladeren om bij het juiste mapje in mijn fotoarchief te komen.
 

EdK

Forumguru
Gebruik FastStone Photo Resizer voor verkleinen.
Is ooit een tip geweest van @MarcoO2 die hiermee kwam toen ik een hele rits foto's moest verkleinen om hier te posten.

En moet zeggen werkt perfect dit gratis proggie
 

Okki

Donateur
Welkom @Freeze-o , maar ik zie 2 Audi's op de oprit staan?

en....

3 maanden geleden heb ik met mijn schoonvader een Fabia uit 2011 uitgezocht. Aangezien ik flink wat aan die auto moest doen heb ik er zo`n 2000km mee gereden

..was dat een andere Fabia voordat je de MC kocht?
 

Freeze-o

Senior Member
Hoe bedoel je dat dan? Qua uitrusting? Want qua rijden geloof ik maar moeilijk dat een F3 niets minder is dan een Audi A3-A5?

Bouwkwaliteit, uitrusting en algehele beleving zijn ver boven verwachting. Ik mis wel de comfortstand van de elektrische ramen en ik vind de kofferbak van de Fabia "goedkoop" is afgewerkt.

Wel zou ik in plaats van compleet zwarte logo's de zwarte logos pakken met kleurmatchende ondergrond, staat veel dikker ipv 'een zwart gat' :)

Held! kan ik deze emblemen ergens op kleur bestellen? of moet ik dat zelf "spuiten" ?

Welkom @Freeze-o , maar ik zie 2 Audi's op de oprit staan?
en....
..was dat een andere Fabia voordat je de MC kocht?

De A6 op de achtergrond is al een tijdje weg. De fabia uit 2011 rijd mijn schoonvader in. Hij is er elke dag erg blij mee.
Ik kan de verwarring wel begrijpen, ik ben nogal een auto freak en dat houd ook in dat ik wel eens een opknapper koop en die helemaal in Mint staat weer verkoop. Alleen ben ik zo`n pietje precies dat ik er dan vaak nog geld bijleg :eek:
In de bijlage is het wagenpark van 2017 te vinden. 2x A6, 1x A5 (3.0 tdi quattro), de Boxster en een 45 KM auto die ik op heb gelapt.
Van de zomer maar weer eens een nieuwe foto maken van het huidige wagenpark (tesla, skoda en boxster) ;)
 

Bijlagen

  • IMG_20170201_1651399.jpg
    IMG_20170201_1651399.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 72

Cordoba

Forumguru
Logo's met ondergrond in de lakkleur zijn bij Superskoda.com te vinden, hieronder die in steelgrey (ik schat in dat dit jouw lakkleur is):
o3-znk-int-f7a.jpg
 

Freeze-o

Senior Member
Yes die heb ik gevonden. Dat is alleen de voorkant. Achterkant is denk ik lastig?

update: mooie rear logo`s komen in 2021!

MAGDA SUPERSKODA <magda@superskoda.com>
10:10 AM (3 hours ago)
cleardot.gif

cleardot.gif

to me
cleardot.gif


Hello,

actually the painted rear emblems for Fabia III we don´t have in offer.
But we are preparing, should be beginning 2021.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ja die emblemen in kleur van de wagen met zwart gaan als warme broodjes...
Is zeker niet de eerste maal dat ze weer even aan het preparing zijn..
Maar zijn zeker het wachten waard hoor !
En zou zeker de voorzijde nu al bestellen, kans is anders aanwezig dat als achterzijde weer leverbaar is dat dan de voorzijde weer niet is te leveren...:D
 

Freeze-o

Senior Member
Thanks voor de tip, eerst bestelling is een feit:

Superb II Combi - rear trunk upper netting system, original Skoda auto,a.s.
Fabia III Combi - original Skoda Auto,a.s. rear trunk floor mat made from heavy duty rubber
Fabia III - genuine Skoda Integrated funnel in the lid of the windscreen washer tank
Fabia III - under the front seat storage box, original Skoda - RIGHT
Fabia III - under the front seat storage box, original Skoda - LEFT
Fabia III - hood power damper set KI-R
Fabia III - original Skoda emblem - I.N.T. version - FRONT
 

EdK

Forumguru
Fabia III - under the front seat storage box, original Skoda - RIGHT
Fabia III - under the front seat storage box, original Skoda - LEFT
Fabia III - hood power damper set KI-R
Zou deze 3 punten wel met zijn tweeën doen, gaat het net allemaal wat makkelijker.
En je weet dat je een NXZ bit voor de stoelbouten nodig hebt om sledes los te kunnen maken en de stoel te kantelen en de lade er onder te schroeven !?
En let even op met kantelen op de stekkers en bedrading dat je die niet lostrekt...

En voor de dempers echt met 2 man aan gang, als je kap op de lak valt heb je een kras en een deuk als tegenzit
En goed merken met stift hoe het nu zit, scheelt je namelijk weer afstellen als de demperplaten er tussen zitten..
 

Freeze-o

Senior Member
Thanks Ed,
toevallig heb ik in de fabia van mijn schoonvader het volledige interieur gewisseld. Alle mogelijke VAG tools zijn in bezit :) ik had niet verwacht dat de motorkap eraf zou moeten, dit klusje stel ik dan uit tot mijn sleutelmaat er weer eens is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
ik had niet verwacht dat de motorkap eraf zou moeten
Hoeft er niet geheel af hoor maar je moet een beugel plaatsen waardoor de bouten los moeten
Je doet eerste de ene zijde en dan de andere , maar een kap is uiteindelijk zwaarder dan je vermoed en derhalve is het makkelijk als je aan een zijde de moeren gaat loshalen dat een ander dan met een dikke doek ertussen de kap aan die zijde vasthoud.
En is eerste kant gedaan dan is het de andere zijde hetzelfde verhaal
 

Freeze-o

Senior Member
Thanks EdK!

2e bestelling is een feit:
4x H7 5000k LED (dim en groot licht)
2x H9 5000k LED (mistlampen)
 
Bovenaan Onderaan