Mijn Rapid 1.2 TSI DSG met (optische) aanpassingen

Jackel

Lid
Sinds halverwege dit jaar rij ik, na 4 jaar Octavia II FL TD, in een Rapid 1.2 TSI. De auto heeft al een vrij rijke uitrusting.

De fabrieks opties zijn:

  • Stylepakket: o.a. panoramisch dak, "verlengde" glazen achterklep, zwarte accenten (spiegelkappen en achterspoiler)
  • Lichtpakket: Xenon koplampen, mistlampen met cornerfunctie, koplampsroeiers en lichtsensor met coming home functie
  • Techpakket: Climatronic, gekoeld dashboardkastje, sunset (extra donker getinte ramen achterstoelverwarming voor, verwarmde ruitensproeiers, in hoogte verstelbare stoelen

Verder heeft de Rapid helaas een niet afneembare trekhaak. De velgen zijn 17"en van het type Savio. De kleur is Quarz Grey.

Heb er al het nodige (vooral optisch ....) aan opgewaardeerd / gewijzigd:


  • H&R sport/verlagingsveren geplaatst, 3 cm voor, 4cm achter (vrouw niet echt blij mee ....:D)
  • Led clignoteurs v/a, zilverversie
  • Sportstuur met vlakke onderkant
  • Emblemen op de achterkant verwijderd
  • Ronde Skoda embleem voor vervangen door complete zwarte
  • Achterlogo vervangen door hoogglans zwarte letters.
  • Grille vervangen door honingraattype met zwarte hoogglans lijst
  • Achteruitrijcamera ingebouwd

Nog bezig met OBD comfortmodule raamsluiting (iemand ervaring mee? Het is een Ali-versie :pardon:)


Afbeelding10.png
Achterkant links.png Afbeelding1.png Afbeelding12.jpg Afbeelding3.png
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Mooie Rapid zeg! Jammer idd van die Trekhaak, is inderdaad geen gezicht op zo'n knappe wagen, als je hem niet gebruikt misschien af zagen? :D

Mijn vrouw was in het begin ook niet blij met m'n Eibach veren, is zelfs maar 3 cm, ik raak nu de poort stopper op de oprit van mijn grootmoeder met de onderkant van de voorbumper, moet je ze telkens eens horen :maakmegek: nu hopen dat mijn originele dempers snel beginnen lekken zodat ik een excuus voor een schroefkit heb :nailbiting:
 
Ik weet niet hoe het bij de Skoda is; wij hadden voor de O3 een nieuwe Toledo; zelfde wagen, en daar zitten fysiek geen comfort schakelaars in. Aan de bestuurderskant was alleen het bestuurdersraam zo dat met 1 druk op de knop het raam volledig zakte, omhoog moest je hem vasthouden. De andere 3 ramen vanuit de bestuurderskant, maar ook vanuit de andere zetels, zijn van het vasthouden type voor omlaag én omhoog.
 

Jackel

Lid
Mooie rapid ... maar idd die trekhaak :nono:

Ps op de tweede foto is je kenteken nog zichtbaar ;)

Ben mijn vrouw al aan het "bewerken" om de noodzaak van een afneembare trekhaak aan te tonen .....:)
Wat het kenteken betreft: het spelen met het kenteken op naam was meer een Spielerei voor de Avatar. Doe er niet zo moeilijk over dat ie zichtbaar is.
 

Jackel

Lid
Ik had in mijn vorige Skoda, de Octavia 1Z5, de mogelijkheid om alle ramen te sluiten en te openen door middel van de afstandsbediening. Daar was ik aardig aan gewend. Het is bijvoorbeeld erg makkelijk om op afstand het raam te sluiten wanneer je dat vergeten bent. Gebeurt mij vaak in een parkeergarage. Heb nu een losse OBDmodule liggen van Ali. Al geprobeerd in te stellen, maar lukt nog niet. :thumbsdown:
 

Bakkertje

Forumguru
Mooie Rapid!

Van de trekhaak kun je ook alleen de kop demonteren, dus de binnenbumper lekker laten zitten.
2 bouten eruit, stekkerdoos even wegwerken en dan is het al een stuk minder storend ..
 
Die trekhaak mag dan wel lelijk zijn; aan de andere kant: met alle telefoongebruikende niet oplettende medeweggebruikers in het land zal die trekhaak er dan wel voor zorgen dat de auto er net zo uit blijft zien als nu en zal de achteropkomende auto er dan aanzienlijk minder fraai uitzien.

ik zou m lekker laten zitten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Om precies die reden heb ik al sinds mijn van dienstwege verstrekte 1970-kever 1200N een vaste trekhaak op alle auto's gehad.
Destijds waren er nog geen telefoongebruikende bestuurders, maar op de (in de spits toen nog zeer drukke) veerboot tussen Rozenburg en Maassluis heeft die haak toch menig tikje opgevangen bij het "zoveel mogelijk aansluiten".

Overigens heeft die bescherming ook weer zijn grenzen. Immers, de achterste kreukelzone is daarmee buiten werking gesteld. En met een wat hardere tik blijft misschien wel je achterbumper ongeschonden, maar de kans is groot dat er vervormingen optreden bij de bevestigingspunten van de trekhaak onder de auto en dié schade wil nog wel eens tegenvallen.
 
Bovenaan Onderaan