MFD-1 navi Skoda Superb 2005

Edwinz

Forumguru
Beste Allen,

Als ik zoek op MFD komen er geen resultaten. Maar wellicht is er wel al een topic over geschreven (zoek ik misschien op de verkeerde manier).

Ik heb in mijn Superb een MFD navigatie met cd-wisselaar.

Nu weet ik dat de optie bestaat om, bv via ome ali, een Bluetooth module te bestellen en deze op de wisselaar uitgang aan te sluiten. Bestaat er ook iets welke ik in de kofferbak op de stekker kan aansluiten van de wisselaar?

Nu mijn echte vraag..
Ik zie allerlei filmpjes dat video afspelen mogelijk is via het navigatiescherm.

Kan ik op de "blauwe"stekker een USBpoort maken en hier bv een chromecast/mirracast/Raspberry PI/androidbox aansluiten?
Zo niet, wat zou ik kunnen doen om bv screenmirroring mogelijk te maken vanaf mijn android toestel. Het zou mooi zijn als ik dit ook kan combineren met handsfree bellen.

Gr.
Edwin

P.S.
Ik zag in hidden Menu (door 3 en 6 tegelijkertijd in te drukken): Fan: Off. Ik neem aan dat dit de fan van het navigatiesysteem is? Of kan dit samenhangen met mijn climatronic die niet meer hard blaast?
 

Edwinz

Forumguru
P.S.
Ik kan eventueel met mijn toestel een hotspot maken en dan via mijn tweede toestel youtube afspelen en verbindinden met de hotspot (Volgens mij moest bv. met een chromecast verbinding hebben met een hotspot en is een directe koppeling niet mogelijk?)

Ik zag wel dat er een S-video ingang achterop de radio zit?

Misschien dat iemand hier meer vanaf weet.
Zou het bv. mogelijk zijn om een verloopstekker te kopen van S-video naar usb en hier een chromecast/mirracast/raspberry PI op aan te sluiten?

gr.
Edwin


P.S.
Mocht het allemaal gaan wat ik wil, de uitvoering lukt ook, dan zou ik hiervan een PDF bestandje van kunnen maken.
 

turboturbo

Forumguru
P.S.
Ik zag in hidden Menu (door 3 en 6 tegelijkertijd in te drukken): Fan: Off. Ik neem aan dat dit de fan van het navigatiesysteem is? Of kan dit samenhangen met mijn climatronic die niet meer hard blaast?
Je kunt het niet aan zetten met een knopje begrijp ik?
ik weet dat de VAG climatronic units van rond bouwjaren ‘00 een klein mini ventilatortje hebben achter een van de roostertjes. Daar zit nl. een temperatuur sensor voor de cabine temperatuur. Die zuigt dan continu lucht aan vanuit de cabine om een optimale meting te doen. Ik weet niet welke climatronic een Suberb I heeft precies. En of dat informatie regeltje wat jij kan uitlezen te maken heeft met wat ik hier schrijf.
 

Rallye

Forumguru
Die filmpjes over Video In Motion.. weet je zeker dat dat ook in de MFD kan? Niet alleen in de latere Columbus?
 

Edwinz

Forumguru
Ga het straks eens allemaal bekijken, zal ook nog even foto's maken van t hidden menu en eens een filmpje erbij welke ik niet versta.:D
 

Edwinz

Forumguru
Je kunt het niet aan zetten met een knopje begrijp ik?
ik weet dat de VAG climatronic units van rond bouwjaren ‘00 een klein mini ventilatortje hebben achter een van de roostertjes. Daar zit nl. een temperatuur sensor voor de cabine temperatuur. Die zuigt dan continu lucht aan vanuit de cabine om een optimale meting te doen. Ik weet niet welke climatronic een Suberb I heeft precies. En of dat informatie regeltje wat jij kan uitlezen te maken heeft met wat ik hier schrijf.

Inderdaad niet mogelijk om er iets in te doen.

Kan wel in een testmenu komen door de muzieknoot 10sec ingedrukt te houden maar daar snap ik weinig van tot nu toe. Blijf ik dus maar even vanaf.

Heb even foto's gemaakt van t hidden menu als je 3 en 6 tegelijkertijd indrukt.

20201029_192047_compress43.jpg

20201029_192101_compress92.jpg
 

Edwinz

Forumguru
Die filmpjes over Video In Motion.. weet je zeker dat dat ook in de MFD kan? Niet alleen in de latere Columbus?

Filmpje gevonden met een rasperrypi

Het ziet eruit als een hele klus.

Dacht het misschien simpeler op te kunnen lossen door bv op de s-video iets aan te sluiten waarmee ik m'n android kan screenen maar ook dat de audio via nav loopt.
Maar het zal iets moeten zijn wat ook op de voeding van de auto kan draaien.

Of wellicht dat video apart door te sturen is en dan audio via bluetooth op de blauwe stekker achterop de nav. Maar dan ben ik bang dat beeld en geluid niet synchroon gaan

Handsfree bellen zou ook mooi zijn, maar dit zou misschien wel via bluetooth moeten gaan.
 

turboturbo

Forumguru
Dat lijkt me eigenlijk best logisch.
En dan is dat scherm zoals je zegt idd niet zozeer om de fan aan of uit te zetten, maar meer een diagnostisch scherm over de situatie op dat moment.
 

Edwinz

Forumguru
Of:

€ 27,33 25%OFF | Xiaomi Mi Tv Stick Global Versie Android Tv Fhd Hdr Quad Core Hdmi 1Gb Ram 8Gb Rom Bluetooth wifi Netflix Google Assistent
https://a.aliexpress.com/_BTvf8u

En dan het bellen gewoon via de bluetooth en dan zou bv netflix doorspelen (als mn dochter er bv naast zit)
 

Edwinz

Forumguru
correctie:
de s-video is blijkbaar een aux. Ik denk dat hier geen video over kan:banghead:
dan misschien via 1 van de andere gekleurde stekkers:lezen:
 

Edwinz

Forumguru
Dat lijkt me eigenlijk best logisch.
En dan is dat scherm zoals je zegt idd niet zozeer om de fan aan of uit te zetten, maar meer een diagnostisch scherm over de situatie op dat moment.
zal het eens in de gaten houden als het weer warm wordt.
 
Bovenaan Onderaan