Desperado's Fabia

Desperado

Forumguru
"nieuwe" auto, nieuw topic.
Vanmiddag de Fabia opgehaald en genoten van het te korte ritje naar huis.
De Fabia heeft een onderhoudsbeurtje gehad en de distributie is vervangen.
1e indruk is top. Rijd prima en ondanks de kleinere motor is deze veel sneller als de O2 en blijft lager in toeren bij dezelfde snelheid.
Een goede poetsbeurt is eigenlijk wel nodig, er zitten de nodige swirls op en ook nog een paar steenslagplekjes. De binnenkant van de voorruit heeft een mooie blauwe waas die in de zon erg zichtbaar is, dus ook daar is wat te doen. Hij staat op 4 seizoenen banden van Vredestein, dus ook voor mij nu geen wisselen meer tussen zomer en winterbanden. In de planning wat kleine modificaties zoals andere drl lampjes die wat meer licht geven en nog wat afdekkapjes her en der van Ali. Misschien nog wat ledlampjes in het interieur. Maar voorlopig even niks, want ook de bestrating en stenen voor de borders zijn vandaag bezorgd, dus de komende weken heb ik het nog druk in de tuin.
Alvast 1 foto, meer volgen. (van de tuin ook in een ander topic)Bekijk media item 6225
 

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd met de Fabia. Ik dacht even dat je taxi ging rijden, maar bij beter kijken zie ik dat het geen taxibordje op het dak is, maar waarschijnlijk het dak van het busje van de overbuurman. Heb je nu witte B-stijlen in plaats van de standaard zwarte stijlen?
 

Desperado

Forumguru
Handtekening aanpassen....ga ik zo doen.
Dat dak is inderdaad van de overbuurman, maar niet de mijne, de foto is gemaakt bij de garage.
De B-stijlen zijn wit, ik denk dat iemand de zwarte stickers heeft verwijderd. Mevrouw D. vindt het mooi, dus ik laat het zo.
 

nakharry

Forumguru
Succes met je aankoop Desperado:thumbsup:

Alleen is wit geen kleur (net als zwart), komen beiden niet voor in het kleurenspectrum :maakmegek:
 

Canon-Eye

Forumguru
bij beter kijken zie ik dat het geen taxibordje op het dak is, maar waarschijnlijk het dak van het busje van de overbuurman.
Bij nóg beter kijken (ook door de ruiten van de Fabia) zie je dat het witte "taxibordje" het bovenfront van een geparkeerd bestelbusje van de firma Verbeek is.
 

Desperado

Forumguru
Nee hoor. Mijn sleurhut mag maximaal 1000kg wegen. Dat houdt in dat er 300kg aan belading in mag, en dat gaan we niet doen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Even aangenomen dat hij zonder bepakking inderdaad maar 700 kg weegt...

Overigens geldt die 1000 kg voor het gewicht onder de as. De afgekoppelde caravan mag 1000kg plus de kogeldruk wegen, want die kilo's worden niet door de auto getrokken maar gedragen...
 

nakharry

Forumguru
Ligt er uiteraard ook aan wat je er allemaal op en aan hebt hangen. Persoonlijk heb ik een mover waar alleen de accu al een kleine 22 kg weegt, dan nog de mover zelf, voortent met stokken, een Thule luifel etc etc. tikt allemaal lekker aan..
 
Bovenaan Onderaan