De nieuwe Tiguan

AdB

Senior Member
Wat vinden jullie van de facelift van de Tiguan? Het frontje heeft wel veel weg van de T-Roc. Voor de rest zie ik geen schokkende wijzigingen..
 

Okki

Donateur
Achterkant lijkt op de Golf 8


Of was het nou andersom...?

Collage 2020-09-15 22_53_31.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Mooie auto, een witte Tiguan R-Line staat hoog op het verlanglijstje, ooit als we wat minder ruimte nodig hebben en een hogere zit willen. De facelift is geslaagd, al blijft de pre fl enorm stoer. Maar goed dat VW er weinig aan veranderd heeft, Love it!
 

AdB

Senior Member
Ik overweeg hem aan te schaffen en hoop aan het eind van dit jaar te kunnen profiteren van een actie-exemplaar...
 

Captain Hook

Forumguru
... Voor de rest zie ik geen schokkende wijzigingen..
Ik zie de laatste jaren eigenlijk helemaal geen schokkende wijzigingen meer, bij geen enkele auto. ;)

Ja, er vindt nu eindelijk een wisseling van krachtbron plaats, schoorvoetend, maar voor de rest is het telkens weer het toevoegen van nog meer tierlantijntjes. Nog meer glimmers en gadgets. Nog meer onderdelen die niet gemaakt zijn om lang mee te gaan. :koffie:
 

AdB

Senior Member
Klopt. De plaatjes heb ik ook voorbij zien komen. Ik kreeg vandaag het bericht dat je hem nu kunt configureren. Vanaf medio oktober staat ie in de showroom. Het viel me overigens op dat ze IQ drive als een nieuw fenoneem noemen, terwijl dat in het buitenland al wordt toegepast op de huidige Tiguans.
 

MacRembrandt

Forumguru
Maar niet mooier dan de huidige. Vind ik.

Enige voordeel aan de nieuwe is de update van de techniek binnen: MIB3 met draadloze Apple Carplay, nieuw stuur, USB-C, Travel Assist.......

Van buiten minder. Zelfs het nieuwe R-line logo vind ik minder mooi.:nono:
“Gewone” Tiguan heeft nu de hogere motorkap van de Allspace. Maar de Golf8 koplampen maken ‘m wat “verwijfder”.:thinking:

Één ding blijft duidelijk hetzelfde: hij heeft wel nog steeds de R-line nodig voor de uitstraling.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
IQ Drive is volgens mij weinig meer of minder dan een verzameling van aantal rijhulpsystemen, of heb ik het mis..?
 

AdB

Senior Member
Klopt. Nooit van gehoord totdat ik bemerkte dat vooral geimporteerde Tiguans dit vaak hadden. Maar het kan zijn dat ik het mis heb en dat ook de huidige Tiguans (hier in NL) kunnen worden voorzien van de mogelijkheden van IQ drive. Was me echter nooit opgevallen. Feit is dat het nu als iets nieuws wordt gepresenteerd bij de introductie van de nieuwe Tiguan.
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben absoluut geen fan van SUV's, maar de Tiguan is voor mij een gunstige uitzondering, ik vind de laatste twee incarnaties best fraai. Voorlopig ben ik nog niet toe aan iets nieuws, maar als ik over 5 jaar (bv. rug, ik ben tegen die tijd boven de 60) toch een hogere instap zou willen zou ie best wel eens op de shortlist kunnen komen. Mooie kleur ook op die plaatjes hierboven, maar de algehele styling neigt wat mij betreft wel naar "overdone" aan de voorkant. Ook ben ik geen fan van die velgen, net iets te opzichtig voor mijn wat saaie persoonlijkheid ;)
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
Ik vind het front erg mooi, de bips vind ik juist erg saai. In de r wordt het iets beter met de pijpen onder.
 

AdB

Senior Member
@CharlesTucker : leuk dat je dat opmerkt. Ben precies dezelfde mening toegedaan. Maar zal ook een kwestie van leeftijd zijn. Ik ben pensionado en hecht meer aan andere zaken dan opsmuk en uiterlijk vertoon. De basis moet gewoon goed zijn. Dit geldt overigens ook voor personen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Niek_J

Forumguru
Één ding blijft duidelijk hetzelfde: hij heeft wel nog steeds de R-line nodig voor de uitstraling.

Volledig mee eens. Een tiguan zonder R-Line vind ik echt een hele saaie verschijning. Heb wel getwijfeld tussen een Tiguan All-Space en de Kodiaq 7P. Interieur van de Kodiaq vond ik een stuk mooier.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb persoonlijk ervaring met de Tiguan R-line PFL. Ik moet zeggen dat ik de PFL beter geslaagd vind dan de FL, qua velgenkeuze, front, en uitlaat sierstukken.

Je gaat zeker geen spijt krijgen van je keuze. Ik vind het een ontzettend mooie en comfortabele auto.

Onderstaand een plaatje van onze VAG-familie. Hier zie je goed het verschil tussen mijn 'briliant silver Skoda' en de 'Tungsten Grey VW'. Nooit gedacht dat het qua kleur zoveel zou schelen, maar nu ze naast elkaar staan zie je het pas echt goed.

1k0.jpg
 

AdB

Senior Member
@HarrieSkoda : dat is grappig, mijn Tiguan heeft ook Tungsten Grey metallic. Een kleur die ik nog steeds erg mooi vind. Vooral omdat hij bij bepaalde weersomstandigheden een heel licht bruine gloed afgeeft wat hem beslist niet misstaat. Zo naast elkaar vind ik die kleur ook mooier dan de Brilliant Silver.
 

MacRembrandt

Forumguru
Ik heb de Pyrit Silver Tiguan Allspace en had hiervoor een Brilliant Silver Octavia.

De Pyrit Silver is weer net anders. Zit veel blauw in.
Maar na vele zwarte auto’s nu dus weer een zilvergrijze.
XUvUhG4.jpg


Voor een Kodiaq zou ik nu wel voor een Chrystal Black gaan, denk ik. Prachtige blauw-zwarte variant.
Maar dan wel met licht interieur. En daarbij vind ik de Skoda kleur eigenlijk weer iets te beige. Dan vind ik weer de VW variant Storm Grey mooier.
Lekker VAG shoppen.......:tegek:
 
Bovenaan Onderaan