Achterwielophanging Octavia IV

Rataplan

Forumguru
De 3.Gen Octavia had een torsie achteras, enkel de 1.8 TSI en de RS’en hadden een multilink achteras.
De Golf was sowieso altijd voorzien van een multilink achteras. Dit komt het rijgedrag zeker ten goede.

Toen ik de nieuwe Octavia laatst eens in het echt heb mogen aanschouwen, ben ik vergeten onder de auto te kruipen. Hoe zit dit met de 4.Gen Octavia, hebben deze ook een torsi achteras op de RS’en na?
 

Rallye

Forumguru
https://www.autogefuehl.de/2020/05/11/skoda-octavia-combi-fahrbericht-2020-neue-generation/

Wichtig ist ferner das Setup der Hinterachse: Gegenüber dem neuen Audi A3 und dem VW Golf 8 sind Skoda Octavia und Seat Leon auch jeweils mit DCC etwas unkomfortabler an der Hinterachse, zumindest bei den von uns bisher getesteten Fahrzeugen. Woran liegt das? Audi A3 und VW Golf haben in den Basisversionen eine Verbundlenker-Hinterachse und ab sowie inklusive 150 PS hinten eine aufwändigere Mehrlenker-Hinterachse, bzw. auch, wenn man DCC wählt. Bei Skoda Octavia und Seat Leon kommt mit 150 PS noch die Verbundlenker-Hinterachse und erst darüber / mit mehr PS die Mehrlenker-Hinterachse (damit auch beim PHEV).
 

hemi24

Forumguru
De 3.Gen Octavia had een torsie achteras, enkel de 1.8 TSI en de RS’en hadden een multilink achteras.
De Golf was sowieso altijd voorzien van een multilink achteras. Dit komt het rijgedrag zeker ten goede.

Geen idee wie je dat voorgelogen heeft, maar meeste Goljes van de voorgaande generatie (7) hadden gewoon een torsie achteras...
 

Rataplan

Forumguru
Dank, hetzelfde dus!
Voor mij een persoonlijk nóg een reden een RS te bestellen. Ik heb dit namelijk wel gemerkt op onze FL 2.0 TDI met sportonderstel.
 

Rataplan

Forumguru
Geen idee wie je dat voorgelogen heeft, maar meeste Goljes van de voorgaande generatie (7) hadden gewoon een torsie achteras...
Dank, wist ik niet. Ik weet niet meer hoe ik aan de info kom, maar ik was er al die tijd in de veronderstelling dat een Golf (ook met wie it vermogen) dat standaard had.
 
Bovenaan Onderaan